Skravletråd for oss prøvere!

Hei alle.

Huff, i dag kl. 13 har vi time på Fertilitetssenter... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

På mandag skal jeg også ta blodprøver. Gynekologen vil sjekke progesteron og prolaktin (som sist var forhøyet... Legen sier at det kan være stress, og i det siste er det veldig mye stress rundt, både knyttet til prøving/utredning og på jobb, dessverre... :meh:). Gyn krysset også av hCG. Det blir da 7 dager etter EL. Hvor sannsynlig er det at hvis det klaffet blodprøven viser positivt resultat 7 dager etter EL? :wideyed: Superforvirra... Det er veldig tidlig, men legen krysset av denne prøven for det, så det betyr vel at det er mulig å se et resultat som kan være noe over 1? :sorry:
Lykke til, håper det ordner seg for dere :)

Hei alle.

Huff, i dag kl. 13 har vi time på Fertilitetssenter... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

På mandag skal jeg også ta blodprøver. Gynekologen vil sjekke progesteron og prolaktin (som sist var forhøyet... Legen sier at det kan være stress, og i det siste er det veldig mye stress rundt, både knyttet til prøving/utredning og på jobb, dessverre... :meh:). Gyn krysset også av hCG. Det blir da 7 dager etter EL. Hvor sannsynlig er det at hvis det klaffet blodprøven viser positivt resultat 7 dager etter EL? :wideyed: Superforvirra... Det er veldig tidlig, men legen krysset av denne prøven for det, så det betyr vel at det er mulig å se et resultat som kan være noe over 1? :sorry:

Gikk det bra? :)
Alt hcg under 5 gjelder som negativ, alt over 25 regnes som positiv. Så.. det i mellom er en slags gråsone.. 7 dpo KAN det være at hcget evt vil være over 5.. Men det kan også være så tidlig at egget ikke er festa engang enda..

Hvor ofte har dere samleie nå som dere prøver? Annen hver dag eller hver dag? :p Driver å leser litt rundt på nett at det anbefales annen hver dag.

Hvor ofte har dere samleie nå som dere prøver? Annen hver dag eller hver dag? :p Driver å leser litt rundt på nett at det anbefales annen hver dag.
Hvor dag når vi har lyst til det. Det er bare om sædkvaliteten er litt dårlig at man trenger spare opp. Men annenhver dag holder sies det, trolig derfor det er anbefalt :)

Så ofte vi vil, men minst annenhver dag :)

Meh. Når vi gidder. Orker ikke prøve time det noe lenger. Bare passer på å få lagt inn aksjer litt før EL en gang, men.. ellers er det ikke så nøye.. Men nå vet jeg jo godt hvilken dag EL kommer på, så får jo gjerne lagt inn noe rett før EL.

Annenhver/hver tredje dag siden menstruasjonsslutt, og hver dag rundt eggløsning. Mye fordi det er første PP, og jeg var litt usikker på når eggløsningen skulle komme.

Gikk det bra? :)
Alt hcg under 5 gjelder som negativ, alt over 25 regnes som positiv. Så.. det i mellom er en slags gråsone.. 7 dpo KAN det være at hcget evt vil være over 5.. Men det kan også være så tidlig at egget ikke er festa engang enda..

Hei. Huff, da har det gått et par dager nå siden jeg var her sist, så beklager sent svar...

Det gikk fint. Kort sagt: vi skal prøve 4-6 måneder til og etter det blir det vurdert hva som passer best: IVF, ICSI eller noe annet. :oops: Alle mine prøver kommer tilbake normale. I morgen er mannens sædprøve... :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 Så har jeg tatt prolaktin, progesteron og hCG i dag, og skal få resultat i morgen. Regner med at hCGen er negativ på dag 7 etter EL... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Vi prøvde egentlig alt mulig. Nå har jeg lest at en del leger anbefaler hver dag en uke før EL. Vi har kjørt 3 dager, 1 dag pause, 2 dager, 1 dag pause, 3 dager (der jeg hadde EL i den siste runden). :love7:sign17:sign19 :biggrin

Vi har nå i 6 mnd praktisert "hoppe av i svingen sengelek". Fordi forrige graviditet var blæremola, og fikk ikke lov å bli gravid på et halvt år pga fare for at det skjedde igjen. Legen har gitt klarsignal til å starte prøvingen igjen Ifølge appen er EL om to dager, men venter til neste periode pga oppussing. Hadde jeg blitt gravid nå så ville det blitt til hysteriske tanker rundt gassene fra malingen Så best å vente litt

Vi har nå i 6 mnd praktisert "hoppe av i svingen sengelek". Fordi forrige graviditet var blæremola, og fikk ikke lov å bli gravid på et halvt år pga fare for at det skjedde igjen. Legen har gitt klarsignal til å starte prøvingen igjen Ifølge appen er EL om to dager, men venter til neste periode pga oppussing. Hadde jeg blitt gravid nå så ville det blitt til hysteriske tanker rundt gassene fra malingen Så best å vente litt
Så godt å får lov til å "hoppe opp på hesten igjen"! :)) Hva er blæremola?
Ønsker dere lykke til i neste pp! Og med oppussing denne mnd :)

Så godt å får lov til å "hoppe opp på hesten igjen"! :)) Hva er blæremola?
Ønsker dere lykke til i neste pp! Og med oppussing denne mnd :)

Takk:) Det føles befriende:) Blæremola er tom fostersekk og svulster på morkake. En form for kreft. Men denne kreften er ikke farlig fordi den er ikke i kontakt med kroppen, ligger isolert i sekken sin:)

Takk:) Det føles befriende:) Blæremola er tom fostersekk og svulster på morkake. En form for kreft. Men denne kreften er ikke farlig fordi den er ikke i kontakt med kroppen, ligger isolert i sekken sin:)
Høres ikke noe særlig ut :( Godt den ikke er farlig i det minste! Men er det sånn at kroppen tror den er gravid når man har det? Skikkelig skikkelig kjipt i så fall!! Når man blir så glad for noe, og så viser det seg å være det der... Huff! Håper inderlig at dere får en kort og knirkefri pp nå! ...Eller - litt knirking kan det vel fort bli når man prøver ;)

Høres ikke noe særlig ut :( Godt den ikke er farlig i det minste! Men er det sånn at kroppen tror den er gravid når man har det? Skikkelig skikkelig kjipt i så fall!! Når man blir så glad for noe, og så viser det seg å være det der... Huff! Håper inderlig at dere får en kort og knirkefri pp nå! ...Eller - litt knirking kan det vel fort bli når man prøver ;)

Utviklingen stopper visst opp helt i startfasen slik at det ikke er synlig på UL, ser kun fostersekk som har normal størrelse. HCG steg, men ikke normalt, det steg sakte. Og begynte å bli kvalm etterhvert, uke 8 var det utskraping. Så kroppen holdt jo fast på det, og trodde dette var helt som det skulle.... Men... nå er det ny sjanse;) *knirkeknirke

Da er pergotime og hostesaft kjøpt inn og jeg venter på tr... Bruker å spotte 3 til 5 dager før så burde begynne snart. Blir spennende! Første gang vi prøver pergotime!

Last edited:
Cd 15, enda ikke EL. Blærh så kjedelig med sen EL! Men slimet (sorry) og tappen sier at det er rett rundt hjørnet :) Slitsomt med så lange sykluser gitt, kunne ikke bare jeg også hatt en kjekk liten 28 dagers liksom :p
Solvipect, conceive plus, don´t fail me now!

Cd 15, enda ikke EL. Blærh så kjedelig med sen EL! Men slimet (sorry) og tappen sier at det er rett rundt hjørnet :) Slitsomt med så lange sykluser gitt, kunne ikke bare jeg også hatt en kjekk liten 28 dagers liksom :p
Solvipect, conceive plus, don´t fail me now!
Samme her...cd 15,ingen El. ..blæææh

Back
Topp