Skravletråd for oss prøvere!

Jeg lister meg stille over i april 2017. Er veldig glad, men tør ikke juble så mye, er så redd for MA igjen. Tenker at jeg skal takle en SA, men ikke en MA. Får bare krysse fingrene.

Ønsker alle dere flotte damer lykke til!! Håper vi sees i aprilforumet!

Jeg lister meg stille over i april 2017. Er veldig glad, men tør ikke juble så mye, er så redd for MA igjen. Tenker at jeg skal takle en SA, men ikke en MA. Får bare krysse fingrene.

Gratulere så mye:D:Dhurra!!

Last edited:

Gratulerer så mye. Håper alt går som det skal denne gangen :-)

Hoppet på tråden :) Vi prøver. Prøvde rundt 12-14 under el. Ikm om 10 dager! Måtte bare teste i dag tidlig, men er nok litt tidlig enda. Fikk negativ :(

Hoppet på tråden :) Vi prøver. Prøvde rundt 12-14 under el. Ikm om 10 dager! Måtte bare teste i dag tidlig, men er nok litt tidlig enda. Fikk negativ :(

Om ikm er om 10 dager er du vel ikke mer enn.. etter normalen, 2-6 dpo? Egget har da antagelig ikke festet seg engang, så du ville UANSETT fått negativ :)
Aaaalt for tidlig ;)

Blendahvit test 10 DPO, skygge i dag 12 DPO, men da etter fristen, og laaangt ifra nok til og få på bilde.. Haha, det er nok bare synet som spiller meg ett puss som vanlig :p Men men, tar en digital i morgen, har nok tester, så why not :) Er det ikke noe på gang nå, så må tanta komme snaaaart, jeg blir gaaaal.. :p

Gratulerer! :)

Legger igjen spor :hello
Har ei jente fra før, men nå ønsker vi gjerne et tilskudd til familien!
Har sykluser fra 30-90 dager og ingen tydelig EL av meg selv, så nå venter jeg på at november skal komme slik at vi får kommet til gyn på utredning!

Har sykluser fra 30-90 dager og ingen tydelig EL av meg selv, så nå venter jeg på at november skal komme slik at vi får kommet til gyn på utredning!
Oi! Får håpe dere får god hjelp da:) ikke så lett med sånne sykluser!

Oi! Får håpe dere får god hjelp da:) ikke så lett med sånne sykluser!

Det er ikke lett å holde motet oppe, men satser på at med god hjelp ordner det seg ;)

Sist måtte jeg ha to doble pergokurer med pausemåned mellom før spiren satt, så håper jeg slipper mye venting når jeg kommer til slik at jeg får startet fortest mulig!

Spørsmål jenter!
Denne livmorstappen som det blir snakka om her inne på forumet! Hvordan kjenner jeg den haha og hvordan skal den kjennes ut? Myk, hard hva? Haha føler meg så dum nå men må bare spørre :p
Leste inne på en annen tråd at den føltes så hard ut så forventa mensen?

Hei! Prøvd lenge? Blir sikkert greit med utredning. Jeg skal selv til gyn om 3 uker for utredning. Er i pp15 :)

Spørsmål jenter!
Denne livmorstappen som det blir snakka om her inne på forumet! Hvordan kjenner jeg den haha og hvordan skal den kjennes ut? Myk, hard hva? Haha føler meg så dum nå men må bare spørre :p

Det er den du kjenner når du får fingeren langt nok oppi glufsa :P
Det er en slags avrundet "tapp", med et lite hull i.
Den skal være relativt myk, men varierer ila syklusen. Fra "myk som leppene" til "hard som nesetippen".

Jeg klarer ikke kjenne forskjell på min i løpet av syklusen, men lurer på om det er litt fordi min alltid er litt åpen pga tidligere fødsel.

Spørsmål jenter!
Jeg har fulgt med den gjennom snart en syklus og det tar tid å bli kjent med den ;) Jeg bruker www.syklus.info som rettesnor og så undersøker jeg den hver dag til samme tid (den forandrer nemlig posisjon ila dagen). Jeg har ikke helt visst hva som betyr myk og hard, åpen eller lukket, høy eller lav før nå etter hvert. Men jeg får trolig mensen i morra, og i dag var den hard og jeg kunne kjenne at den var litt åpen (en liten sprekk i den). Har du født før har man en liten strek til åpning, og har du ikke er den rund.
Når du skal undersøke den må du ha helt rene fingre. Stikk inn en eller to fingre opp der til du kjenner en "kul" eller hva jeg skal kalle det. Den har en sprekk/hull i seg. Du kan sitte på huk eller stå med et bein opp på en krakk for eksempel.
Men du finner mye god info på den sida jeg tipsa deg om.

Jeg syns det er helt genialt!

Back
Topp