Skravletråd for oss prøvere!

Hva er FSH? Da er heldigvis hjulene i gang!
Hohoho, ja det visste ikke jeg heller før i går ;)
FSH er "folikkel stimulerende hormon", hvis det er høyt betyr det at hjernen må sende ut ekstra mye hormoner for å få eggstokkene til å respondere (altså eggkvaliteten er begynt å synke). Når dette tallet blir veldig høyt så er man komt i overgangsalderen.. så fikk meg en "kald gufs" i går kan du si :(

Tusen takk for svar:D:D litt klokere nå:):) får kikke på ovia:cool::cool: litt gøy å vite hva som skjer med kroppen når;):D takk!
Et par bilder fra min Ovia:
67e4e4c1a36577c3e6deb7ec1bd396c0

c9c5c6931388b4af11f0a8a2adcef386

Grønn periode er fertil periode. Jeg regner med at min eggløsning kommer fredag, lørdag eller søndag. På det andre bildet ser man hvilke dag man er i syklusen på, og en "scoring" på hvor fertil man er. Min er på 5 i dag og øker helt til 10 den dagen eggløsning regnes å komme.

Fant denne fertilitetsbooster- oppskrifta på Ovia, og prøver den som tilbehør til kylling og ris i dag :)) Zucchini tomato tian with pine nuts
This zucchini tomato tian has plenty of Vitamin C to help you produce the healthiest eggs possible, and to keep your immune system strong, which will be vital if you conceive this cycle.

Ingredients

4 tablespoons Olive Oil
1 large White Onion (diced)
3 Garlic Cloves (crushed)
1 large Zucchini (sliced diagonally, skin on)
5 large Tomatoes (sliced)
1/2 tablespoon dried Basil
5 tablespoons Breadcrumbs
4 tablespoons Pine Nuts
Salt and Pepper

Directions

Preheat oven to 400F (200C)
Heat 1 tablespoon olive oil in a fry pan with a bit of salt. Saute onion until translucent and garlic becomes fragrant. Spread onion mixture evenly on the bottom of large baking dish.
Arrange the sliced zucchini and tomato in rows, overlapping each other. Drizzle with 2 tablespoons of olive oil.
Mix breadcrumbs, 1 tablespoon olive oil , Basil, salt, and pepper in a saucepan. Toast over medium heat until breadcrumbs have gained a bit of color. Sprinkle breadcrumbs over zucchini and tomato in baking dish.
Toss pine nuts evenly over dish. Sprinkle with salt and pepper.
Bake in lower third of oven for roughly 30 minutes. If pine nuts start getting to dark, remove from oven immediately. Serve hot.
Image and recipe reprinted with permission from www.veganfamilyrecipes.com and www.healthyaperture.com

Hei alle kloke hoder der ute:) jeg blir prøver fra september-ca; men lurte på en ting☺(har ei datter på 1,5 år; å blei gravid med en gang etter p-pilleslutt så rakk ikke sette meg inn I PP, eggløsning o.l.)
På fertility friend; kan noen forklare meg hvordan det fungerer? Helt grønn når det gjelder dette:rolleyes::confused: er noen rubrikker som er mørkegrønne/lysegrønne o.l?? forstår at man legger inn mensen, og at de blir røde:cool:å for å finne ut av når eggløsning er; må man ta eggløsningstest?? hehe.. sikkert helt teite spørsmål..
Takk for svar:):)

Ser at Lille Lykke har svart deg bra, men svarer deg jeg og :p
Fertility Friend synes jeg er vanskelig å forklare uten å vise, men.. den første mnd har man gjerne en prøveversjon av "premiumversjonen", og får da en rekke fargerubrikker som representerer hvert sitt symptom.. Men er greit å bare fokusere på menstruasjon og eggløsning nå først, tenker jeg..

Legger du inn temperaturen (.. MÅ taes med et basaltermometer med to desimaler, ellers blir det ikke riktig..), får du opp en graf og. Med en graf vil FF hjelpe deg å finne ut nøyaktig dag EL er på. EL-Tester er absolutt ikke 100%, men temperaturmåling er ganske så sikkert. :)

Jeg har kjøpt meg eltester fra billig-tester.no. Begynte å bruke de mandag, altså 4 dager har jeg brukt dem. Men, de er litt svakere enn teststreken (tror jeg det heter) å nesten alle er helt like. Vil det da si at de er negative? (Har lest noen plasser at dersom streken ikke er samme styrke eller sterkere så er de negative). Noen som har brukt disse? Jeg ville trodd de skulle vært helt hvite dersom det ikke var noe el på gang. :)

Ser at Lille Lykke har svart deg bra, men svarer deg jeg og :p
Fertility Friend synes jeg er vanskelig å forklare uten å vise, men.. den første mnd har man gjerne en prøveversjon av "premiumversjonen", og får da en rekke fargerubrikker som representerer hvert sitt symptom.. Men er greit å bare fokusere på menstruasjon og eggløsning nå først, tenker jeg..

Legger du inn temperaturen (.. MÅ taes med et basaltermometer med to desimaler, ellers blir det ikke riktig..), får du opp en graf og. Med en graf vil FF hjelpe deg å finne ut nøyaktig dag EL er på. EL-Tester er absolutt ikke 100%, men temperaturmåling er ganske så sikkert. :)
Supert! Litt klokere nå:):D takk!:)

Jeg har kjøpt meg eltester fra billig-tester.no. Begynte å bruke de mandag, altså 4 dager har jeg brukt dem. Men, de er litt svakere enn teststreken (tror jeg det heter) å nesten alle er helt like. Vil det da si at de er negative? (Har lest noen plasser at dersom streken ikke er samme styrke eller sterkere så er de negative). Noen som har brukt disse? Jeg ville trodd de skulle vært helt hvite dersom det ikke var noe el på gang. :)
Det er vanlig med litt strek (sjelden at den e heilt blank) :-) Og det stemmer som du skriver at teststreken skal være samme styrke eller sterkere enn kontrollstreken. Når de blir negativ igjen etter positiv test/tester, da har du mest sannsynlig el :-)

CD 7 og blødningsfri :D ser virkelig frem til og begynne å teste etter EL igjen ;)

Venter på å få denne tanta etter MA da... Herregud som jeg skal juble når hun kommer i hus!!!

Begynte å tempe 1.august... Har følt litt på at el kanskje har vært. Fikk dette diagrammet i dag.

ImageUploadedByBV Forum1470315146.358208.jpg

Betyr det droppet at tr nærmer seg??

Er så klar for tr sånn at vi kan prøve på nytt

... Da jeg var yngre, leste jeg w.i.t.c.h.-tegneserien. Også tenkte jeg på den i dag, og lurte på hvor bladene mine ble av.. Kom ikke noe lengre der, og forvillet meg inn i en søken på blader via finn osv..
.. MEN! Jeg fant!! Hele serien er lagt ut på nett (riktig nok på engelsk da..), så nå storkoser jeg meg her :P
Haha..

EL idag ifølge appene mine og kroppens signaler :D Har smerter i ene eggstokk og mye væske ;)

... Da jeg var yngre, leste jeg w.i.t.c.h.-tegneserien. Også tenkte jeg på den i dag, og lurte på hvor bladene mine ble av.. Kom ikke noe lengre der, og forvillet meg inn i en søken på blader via finn osv..
.. MEN! Jeg fant!! Hele serien er lagt ut på nett (riktig nok på engelsk da..), så nå storkoser jeg meg her :p
Haha..

Den leste jeg også, ELSKET den serien! :D Hadde helt glemt den ut.. Åh, jeg vil også! :D

Hva slags omega 3 bruker dere? Brukte Triomar Ledd, men nå plutselig at det sto bakpå "bør ikke brukes av gravide"... Lurer egentlig på hvorfor det...? Men Møllers Dobbel blir det vel på meg nå...

Back
Topp