Skravletråd for mai.

God morgen
Lørdag allerede , 2 dager igjen til jeg begynner å jobbe litt igjen, både gleder meg og gruer meg.
 
God morgen
Lørdag allerede , 2 dager igjen til jeg begynner å jobbe litt igjen, både gleder meg og gruer meg.
Skjønner deg godt.

Men jeg et glad du har en jobb å gå til.
 
Hahh, nå må jeg slutte å Google teltferie.

Det er minimalt å finne. Det er ifølge avisene "Norges mest populære feriemåte", men åpenbart en tilnærmet lukket verden for dem som gjør det, kan det og vet det som er å vite. Forum, blogger, artikler, jeg finner nesten ingenting (annet en en og annen tråd herfra. Og et par på kvinneguiden om hvorvidt det er (blod)Harry)

Jeg finner ikke mye å lese for en som bare vil leeeeeeeeeese om det, erfaringer, ting og tang og et og hitt og hva en "må" ha og hva som er bomkjøp.

Det jeg derimot finner er nettbutikker.

Og begynner å tenke "neste telt".

Hallo. Vi kjøpte det i fjor. Det varer vel lenger enn vi kommer til å bruke det.
 
Hahh, nå må jeg slutte å Google teltferie.

Det er minimalt å finne. Det er ifølge avisene "Norges mest populære feriemåte", men åpenbart en tilnærmet lukket verden for dem som gjør det, kan det og vet det som er å vite. Forum, blogger, artikler, jeg finner nesten ingenting (annet en en og annen tråd herfra. Og et par på kvinneguiden om hvorvidt det er (blod)Harry)

Jeg finner ikke mye å lese for en som bare vil leeeeeeeeeese om det, erfaringer, ting og tang og et og hitt og hva en "må" ha og hva som er bomkjøp.

Det jeg derimot finner er nettbutikker.

Og begynner å tenke "neste telt".

Hallo. Vi kjøpte det i fjor. Det varer vel lenger enn vi kommer til å bruke det.
Det ligger tips på flere av de her
https://www.google.no/search?client...GMTkuNy4xmAEAoAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp
 
Mannen står i kø for å kaste søppel , stått snart 30 min og regnet med 20 til:eek:
Etterpå blir det ut på shopping , med så mye krav og utetid på jobb så mangler jeg visst litt
 
Mannen står i kø for å kaste søppel , stått snart 30 min og regnet med 20 til:eek:
Etterpå blir det ut på shopping , med så mye krav og utetid på jobb så mangler jeg visst litt
Lest ar man måtte regne med lange køer ja. Det er litt av årsaken til at denne boden desverre ikke blir tømt denne helga. Men noe pant skal definitivt ut i alle fall.
 
Lest ar man måtte regne med lange køer ja. Det er litt av årsaken til at denne boden desverre ikke blir tømt denne helga. Men noe pant skal definitivt ut i alle fall.
Det har jo vært åpent noen uker nå så jeg trodde det skulle være mindre kø i grunn
 
Blæ altså , kastet ut av teams og mailen min, tror sjefen har glemt å sendebeskjed om at jeg fortsatt jobber det:confused:
 
Jeg liker å lese og drømme meg vekk, lage ønskeliste og planlegge og drømme.

Det finnes mye om camping på nett. For caravan. Vogn og campingbil. Det er jo ikke akkurat det jeg er ute etter. Det har jeg førstehånds info-tilgang på også. Mine foreldre har hatt vogn i ca 20 år. Min bror kjøpte i fjor. Det passer ikke for oss og vårt liv.
 
Det har jo vært åpent noen uker nå så jeg trodde det skulle være mindre kø i grunn
Her er det stengt på lørdagene enda og oppfordret til å holde seg unna egentlig. Så vi venter
 
Ja var mye tester , men den som leter finner litt annet også:)
Ja, via ditt søk fant jeg til og med en gammel blogg. 10 år gammel ja, men der var på den tiden vanlige folk blogget det, ikke "bloggerene", men vanlige folk om vanlige liv.

Det er litt gøy å lese slikt synes nemlig jeg.

Et og annet tips til pakkeliste, og drømme seg litt bort i muligheten. Jeg håper det lar seg gjøre i år. Det avhenger av været, reiseråd og restriksjoner, og min mann som er mindre giret på camping enn meg. Alle må ha det kjekt/ha lyst å prøve.
 
11 km gå tur, siste 1,5 km med 100 m stigning og 10 kg på ryggen og 3 kg fordelt på 2 poser i hendene.
Sliten nå
 
11 km gå tur, siste 1,5 km med 100 m stigning og 10 kg på ryggen og 3 kg fordelt på 2 poser i hendene.
Sliten nå
Det forstår jeg.

Mannen har bestemt at vi skal handle med sykkel. Så han har vært på to sykkelturer på ulike butikker og handlet til i dag og i morgen, og mandag må han ut på ny... Smittevern ikke helt ideelt. Men med håndsprit i sekken. Men sunnere og rimeligere og mer miljøvennlig enn dieselbil for en kilometer, absolutt. Får bare ikke med seg ukeshandel for familien. Kunne hatt større sekk rett nok. Men, jaja. Han får bli sprek da.

Jeg får vel prøve meg noen dager.

Nå er han ute og øver sykkel med guttungen som fikk ny sykkel på torsdag siden den forrige ikke kunne fikses.
 
De siste dagene har jeg funnet ut at det er morro med høner :D
Vi har tre høner, får som regel to egg hver dag (tredje høna var klukk da hun kom til oss, men det er ordnet, så håper hun kommer igang etterhvert) og ungene syns det er like gøy hver gang en kikker inn og finner et nytt egg :D
Igår og idag har de også gått fritt rundt i hagen (vi har gjerde rundt tomt) og de storkoste seg med å finne insekter.

Jeg har ingen erfaring med høner før de kom (annet enn at jeg har slaktet på jordbruksskolen for mange år siden), så takk og pris for Google :p
 
Det forstår jeg.

Mannen har bestemt at vi skal handle med sykkel. Så han har vært på to sykkelturer på ulike butikker og handlet til i dag og i morgen, og mandag må han ut på ny... Smittevern ikke helt ideelt. Men med håndsprit i sekken. Men sunnere og rimeligere og mer miljøvennlig enn dieselbil for en kilometer, absolutt. Får bare ikke med seg ukeshandel for familien. Kunne hatt større sekk rett nok. Men, jaja. Han får bli sprek da.

Jeg får vel prøve meg noen dager.

Nå er han ute og øver sykkel med guttungen som fikk ny sykkel på torsdag siden den forrige ikke kunne fikses.
Jeg var først borte på sentret for vi trengte en kartong vin, det var halvveis på turen.
Var innom Kiwi før bakkene hjem, og sammen med kartongen gikk en 4-pk. Cola Zero i sekken. Med vekten av sekken og en åpnet 1/2 l cola zero blir det 10 kg.
I posene var det 4 pk. frokostblanding, 1 brød, 3 kinderegg, en pose surt godteri og en 3-pk med smurfepastiller.
Er umulig å sykle opp disse bakkene her så det gidder jeg ikke å prøve en gang.

Har ikke med meg antibak, men bruker en som står ved inngangen til butikkene og sentret.

Bruker bil på ukeshandling
 
De siste dagene har jeg funnet ut at det er morro med høner :D
Vi har tre høner, får som regel to egg hver dag (tredje høna var klukk da hun kom til oss, men det er ordnet, så håper hun kommer igang etterhvert) og ungene syns det er like gøy hver gang en kikker inn og finner et nytt egg :D
Igår og idag har de også gått fritt rundt i hagen (vi har gjerde rundt tomt) og de storkoste seg med å finne insekter.

Jeg har ingen erfaring med høner før de kom (annet enn at jeg har slaktet på jordbruksskolen for mange år siden), så takk og pris for Google :p
Har ei venninne som også har høner.
Lite spørsmål, lukter de?
 
Back
Topp