Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, er skikkelig ille, men begynner å bli bedre virker det som. Hjelper ikke med små spising, men farris ser ut til å hjelpe på.
Helt klart vært det, selvom det er grusomt. Blir jeg kvitt noen kilo i samma slengen så får se litt positivt på det. Haha.. neida![]()
Idag er det bytting av gardiner, duker etc i stua... Må utnytte det dårlige været ute til å gjøre inneting [emoji6]
Kveldsvakt i dag også! Vært på trening siden kl 10 i dag, så blir en lang dag!
Hva gjør dere damer i kveld?
Så flink du er!![]()
Takk, men det får ikke så fort skal du tro... blir fort sliten kjenner jeg [emoji37]
Esj, har begynt å blø litt. Veit det ikkje treng bety noko, men blir jo gåande å tenke på det heile tida!!!
Flinke dere er!Jeg har lagt meg for å slappe av litt. Vi rydder og vasker hjemme.Jeg har en del endosmerter, som jeg ikke liker, men håper det ikke betyr noe som helst.
Flinke dere er!jeg har en stor vaskejobb foran meg på tirsdag:/
Uff, bare slapp av og pass på frøet i magen!<3
Kveldsvakt i dag også! Vært på trening siden kl 10 i dag, så blir en lang dag!
Hva gjør dere damer i kveld?
Haha! Her var det mange gode tips!Nå vet de fleste at jeg har mistet så de fleste bryr seg ikke om jeg drikker eller kjører. Dette har jeg svart angående alkohol tidligere, jeg bare kopierer det inn her, så det er ikke skrevet nå.Men det er ganske mange tips jeg har samlet opp underveis.
"Da jeg fikk positiv test før juleselskap gjorde jeg følgende i selskapet:
Helle noe over på tom vinflaske, eller si ja takk og ta i mot en drink/ett glass ett eller annet og gå rundt med det hele kvelden - når andre drikker så får de ikke med seg hvor mye du drikker. Jeg var i selskap på lørdag, og hadde fått svakt utslag på testen. Jeg sa ja takk til velkomstdrinken, var med på skålen og lot som jeg tok en sipp. Deretter gikk jeg rundt og minglet, med glasset i hånden. Av og til lot jeg som jeg tok en liten slurk. Så når ingen var opptatt av meg gikk jeg på badet, helte ut halve glasset der. En god stund senere helte jeg ut andre halvdel på kjøkkenet.
Når vi satt litt senere på kvelden satte jeg mitt glass ved siden av mannen sitt. Innimellom lot jeg som jeg tok en slurk, men egentlig drakk mannen av begge glassene. Og jeg gjorde et nummer ut av at jeg skjenket oppi på nytt (spurte om de rundt ville ha påfyll osv.)
Etter "tre glass" sa jeg at det holdt for meg for kvelden (og det er heldigvis ikke uvanlig), så da var skuespillet over.
Dette svarte jeg en annen gang her på BV, men nå har jeg lagt til litt til:
Jeg prøver å kjøre når det ikke virker mistenksomt at vi kommer med bil, og så har jeg noen ganger klaffet med at jeg har vært dårlig så da har jeg lyvd på meg litt medisiner som ikke burde blandes med alkohol. Også sier jeg "nei takk" noen ganger, det er heldigvis ikke så uvanlig at jeg gjør. Og så later jeg noen ganger som jeg drikker. Det er lettest om det ikke er middagsselskap. Om du f.eks. er på fest hvor du fyller på glasset på kjøkkenet. Jeg har helt over en sånn eplemost i en tom vinflaske med skrukork før fest to ganger i sommer, og tatt med den på fest. Så når jeg går og fyller vinglasset mitt så drikker jeg jo bare eplemost. Dessuten har jeg også kjøpt noen flasker med alkoholfri hvitvin, så når vi har hatt folk på besøk hjemme så har jeg latt som jeg skal ordne ting på kjøkkenet og brukt anledningen til å fylle opp mitt glass fra mitt hemmelige gjemmested.
Jeg leste på en amerikansk nettside om en gravid som hadde gått rundt med et fullt ølglass en hel kveld uten at noen hadde merket at hun aldri drakk av det - som hun sa: "Når de andre ble fulle så brydde de seg ikke om hvordan det lå an med ølen min." Eller andre som har skvettet litt ute på plen i hageselskapet for at glasset skal bli tommere og tommere. Eller delt glass med betrodd venninne/ektemann sånn at han/hun drikker av både sitt og ditt glass litt tilfeldig ved bordet. De gangene du skal på bar er det jo enklere, bare bestill for deg selv og bestill alkoholfritt av det du pleier - drink med bare brus/blandevann eller alkoholfri øl i glass.
Om du pleier å drikke øl rett fra boks/flaske kan det bli mistenksomt om du går over til å drikke fra glass. Men på den annen side, om du drikker fra boks kan du jo late som du drikker, og så heller du den ut på badet/gresset/kjøkkenet innimellom, og når boksen er tom så kan du skylle den og fylle den med vann. Så later du bare som du tar nye bokser (og slipper å helle ut så altfor mange bokser av gangen). Dette forutsetter at ikke det er lett å se din kvote bokser - for da blir det mistenksomt om dine bokser står like mange igjen av hele kvelden. Da må du enten helle ut flere bokser, eller gjemme boksene et eller annet sted etter hvert.
Det er også lurt å rope til mannen hva du vil ha om han skal til baren/kjøleskapet osv. - ikke overdrive, men gjerne avtal på forhånd at han spør deg på veien dit hver gang han skal hente noe/kjøpe noe til seg selv - slik at han spør "over bordet". På den måten får mange med seg at du skal drikke noe, og så passer mannen på å bestille/hente alkoholfri variant som ligner på det du ba om.Eventuelt en betrodd venninne/familiemedlem.
Jeg har også noen ganger da faktisk kjørt bil til en fest, parkert et stykke unna, og latt som jeg drikker hele kvelden og så kjørt hjem. Da slipper jeg jo å betale taxi når jeg er edru.Dette fungerer selvfølgelig ikke om du skal hjem/samme vei som noen andre på festen.
Jeg har også en gang gjemt en flaske hvitvin uten alkohol i en kjølebag med fryseelementer (sånn liten stoff-kjølebag, ikke svært hardplast) bak en busk utenfor huset hvor det var fest. Jeg visste at det skulle serveres hvitvin. Så da helte jeg ut glasset i busken på utsiden og fylte opp med min hvitvin. Utover kvelden slapp jeg å helle ut, for folk ble mer beruset selv, så da kunne jeg bare diskret fylle opp glasset uten at noen merket at jeg ikke hadde fylt det innendørs. Dette huset er bygd slik at toalettet og utgangsdøren er et stykke unna spisestuen/stuen, og det er vinduer inn, så jeg kunne se at det fremdeles var ledig på badet når jeg smatt inn igjen. Og det var en fest hvor det var helt naturlig å "gå rundt" med glasset sitt.
Til sist: Av hensyn til dine medsøstre som enten prøver å bli gravide eller er nygravide: IKKE rop ut om du forstår at noen lyver på seg at de drikker alkohol. Det er en privat grunn for at man spiller dette skuespillet. En ting er jo at man diskret kan si ifra at man har forstått, men ikke del med de andre."
Du er ikke akkurat alene om detJa, tar en pause nå. Det har forhåpentligvis ingenting å gjøre med frøet.
Jeg hater å vaske. Må innrømme det, ikke noe husmoremne når det gjelder rydding og vasking.
Denne var nyttig! Tusen takkFølte meg litt bedre nå. Mener jeg har lest at vi som har litt lengre sykluser, tar det lengre tid å få sterkere tester også..? Ligger på 31-35 dagers sykluser, kalenderen beregnet IKM til imorgen. Aaalt for mye spenning dette her..
![]()
Du er ikke akkurat alene om detselv om jeg elsker å ha det ryddig rundt meg!