Skravletråd for Mai-jentene

Ganske tragisk, takk som spør. Taket er helt flærret av ene siden av huset, og nå øsregnet det, så det drypper vann inn i stua, badet, vaskerommet, en korridor, og på rommet til seksåringen. Blir store reparasjoner... Vi sover hos svigers på andre natta nå. Hadde takstmann på befaring i dag, og i morgen kommer snekkere for å utøve nødhjelp, før det senere blir mye arbeid...
Æsj, det er ikke hyggelig.
Man blir ganske motløs når det er sånn ja :/

Håper forsikringsselskapet ordner opp så dere får ting i orden raskt!
Stor klem!

God morgen. Endelig fredag ja! :D Dette er første (og siste) helg på lenge at vi ikke har planer. Det skal bli deilig! :D Trenger å hente meg inn litt kjenner jeg. :)

Go morgen! Her har jeg hatt migrene i natt, og må få sønnen på skolen så jeg kan legge meg nedpå igjen. Heldgivs slipper det taket litt etterhvert, men kjenner jeg må få sove litt. Sambo kommer hjem i dag, etter 2 uker på jobb i nordsjøen. Så glad for at han er hjemme de neste 4 ukene :)

God morgen.
Jepp, endelig fredag. Og godt er det. Gleder meg til å gjøre ingenting etterpå.

Ønsker alle en fin dag, rug i vei!

Denne uken har kvalmen meldt seg! Gode råd? Puh. Har heldigvis hatt ferie, og starter jobb på mandag wæææ

Jeg må bare lufte litt frustrasjon her..
Fortalte familien om graviditeten samme uka jeg fant ut at jeg var gravid, og ga beskjed om at vi ikke ville at noe skulle kjøpes inn, da det fortsatt er tidlig og mye kan skje. (Jeg er litt over 9 uker nå). Etter en prat med min mor på telefonen idag får jeg vite at hun allerede har kjøpt inn to sett med dyner/puter og flere sengesett + litt ekstra småting. Jeg skjønner at hun gleder seg, og mener det godt, men syns hun kunne respektert vårt ønske om å ikke kjøpe noe enda. Dessuten vil vi jo også gjerne kjøpe inn litt selv også.. Jeg vet ikke om det er hormonene som gjør at jeg reagerer sånn på det. Ville dere reagert på det, eller syns dere det hadde vært greit?

Fortalte familien om graviditeten samme uka jeg fant ut at jeg var gravid, og ga beskjed om at vi ikke ville at noe skulle kjøpes inn, da det fortsatt er tidlig og mye kan skje. (Jeg er litt over 9 uker nå). Etter en prat med min mor på telefonen idag får jeg vite at hun allerede har kjøpt inn to sett med dyner/puter og flere sengesett + litt ekstra småting. Jeg skjønner at hun gleder seg, og mener det godt, men syns hun kunne respektert vårt ønske om å ikke kjøpe noe enda. Dessuten vil vi jo også gjerne kjøpe inn litt selv også.. Jeg vet ikke om det er hormonene som gjør at jeg reagerer sånn på det. Ville dere reagert på det, eller syns dere det hadde vært greit?

Forstår det kan være litt dumt når noen ikke hører på det dere sier, men gled deg heller over at andre gleder seg så mye til babyen deres blir født at de klarer nesten ikke vente. Ingen som kjøper noe til min spire, og det ble det ikke gjort mye til eldste sønnen heller, så jeg hadde synes det var helt fantastisk om noen ønsket å hjelpe til med å kjøpe inn div utstyr på eget iniativ.

Forstår det kan være litt dumt når noen ikke hører på det dere sier, men gled deg heller over at andre gleder seg så mye til babyen deres blir født at de klarer nesten ikke vente. Ingen som kjøper noe til min spire, og det ble det ikke gjort mye til eldste sønnen heller, så jeg hadde synes det var helt fantastisk om noen ønsket å hjelpe til med å kjøpe inn div utstyr på eget iniativ.

Okei, takk for svar:) Som sagt vet jeg ikke om det kan være hormonene som gjør meg litt ekstra følsom for alt, men det hjelper å få satt ting litt i perspektiv:-)

Om noen vil kjøpe inn til oss blir vi bare glade :) Men skjønner det kan bli litt dumt når du spesifikt har sagt det motsatte...

Jeg skjønner hva du mener. Ihvertfall når man sier én ting også gjør de noe annet. Men på en annen side så er det jo mye som skal kjøpes inn, og alltod godt med litt hjelp:) Jeg hadde nok sagt ifra til min mor at det er veldig hyggelig, men fint om de respekterer våre ønsker. Nå har moren min og jeg totalt forskjellig smak også :)) Så jeg tror ikke jeg ville likt så mye av det hun hadde funnet. Bedre om de handler inn når man evt spør om det er noe.dere trenger. Evt. ønsker dere. Alle vil jo kjøpe klær til den nyfødte, men ingen kjøper klær når man trenger større størrelser:) Venninnene mine har haugevis med klær de aldri fikk brukt eller bare rakk å bruke én gang. Og jeg personlig vil helst kjøpe de minste størrelsene selv. Det er jo min store stolthet jeg kjøper til:D

Jeg hadde bare blitt glad! Er så masse som skal kjøpes, spesielt om det er første. Blir fort dyrt, så det er gull med gaver :) mange som sier at det meste kan kjøpes etter babyen er født, men jeg liker å spre utgiftene og ha ting klart :)

Er kjekt med gaver, men jeg hadde ikke vært komfortabelt med det så tidlig.
Vi fikk både seng med alt tilbehør, stellebord, vippestol med mer før storesøster kom. Men fikk være med å velge det ut selv! Fikl masse klær, kluter og sengeklær også.

Alt kom de siste månedene:)

Nå var det jammen stille her :) jeg sliter skikkelig med kvalme og slapphet om dagen. Spesielt på jobb. Hvor mye fri fra jobb kan jeg ta på egenmeldingen? Og hva skal til for at dere ber om fri? Ekstra vanskelig å måtte skjule det på jobb da jeg ikke vil fortelle enda, er bare i uke 8 :S

Skal bestille time hos jordmor snart tenkte jeg, bruker dere de kommunale helsestasjoner eller privat jordmor?

Veldig usikker :-)

Skal bestille time hos jordmor snart tenkte jeg, bruker dere de kommunale helsestasjoner eller privat jordmor?

Veldig usikker :-)

Jeg var hos kommunal jordmor forrige gang. Fikk raskt time og hun var veldig flink. Tok seg god tid, nesten for god tid, kunne prate i en time hver gang.

Back
Topp