Skravletråd for Mai-jentene

Okei. Da skal jeg gjøre det. :)

Endelig helg! :D

Det er så deiilig! Men i går kveld var jeg dødstrøtt kl 22, og måtte bare legge meg. Så i dag våkner jeg jo litt over 6, og får ikke sove mer. Vi skal ha besøk i kveld med brettspill og øl-drikking osv, så i tillegg til at jeg må prøve å holde ut og sikkert sitte og gjespe hele kvelden, så må jeg enten skjule at jeg ikke drikker, eller ha en god unnskyldning. Lurer på om jeg tar sistnevnte, har vært mye forkjøla siste uka og småsjul pga det. :p

Huff. Høres udigg ut... hvor er dere? :) :)

Gjekk heldigvis fort over når vi la oss. Vi er på Kypros :-) no er vesla kome i bassenget og vert vel der resten av dagen :-)

Det er så deiilig! Men i går kveld var jeg dødstrøtt kl 22, og måtte bare legge meg. Så i dag våkner jeg jo litt over 6, og får ikke sove mer. Vi skal ha besøk i kveld med brettspill og øl-drikking osv, så i tillegg til at jeg må prøve å holde ut og sikkert sitte og gjespe hele kvelden, så må jeg enten skjule at jeg ikke drikker, eller ha en god unnskyldning. Lurer på om jeg tar sistnevnte, har vært mye forkjøla siste uka og småsjul pga det. :p

Om det er ølbokser så kan du også ta 1-2 tomme nå på forhånd og vaske skikkelig. Så kan du drikke noe annet oppi. Bare diskret ordne påfyll istedenfor ny boks med jevne mellomrom.

God morgen jenter :D Endelig lørdag og helg! Våkna opp av et grusomt vær inatt/morgen. Typisk når jeg skal være ute hele morgenen. Men men. Får håpe det bedrer seg. Gleder meg til kvelden da det blir sjømat og fest. Må bare finne på en plan for hvordan det skal se ut som at jeg drikker. :P

Om det er ølbokser så kan du også ta 1-2 tomme nå på forhånd og vaske skikkelig. Så kan du drikke noe annet oppi. Bare diskret ordne påfyll istedenfor ny boks med jevne mellomrom.
Det gjorde jeg sist helg:) ingen som merket noen ting :)

God morgen jenter :D Endelig lørdag og helg! Våkna opp av et grusomt vær inatt/morgen. Typisk når jeg skal være ute hele morgenen. Men men. Får håpe det bedrer seg. Gleder meg til kvelden da det blir sjømat og fest. Må bare finne på en plan for hvordan det skal se ut som at jeg drikker. :P

Nå vet de fleste at jeg har mistet så de fleste bryr seg ikke om jeg drikker eller kjører. Dette har jeg svart angående alkohol tidligere, jeg bare kopierer det inn her, så det er ikke skrevet nå. :) Men det er ganske mange tips jeg har samlet opp underveis.

"Da jeg fikk positiv test før juleselskap gjorde jeg følgende i selskapet:
Helle noe over på tom vinflaske, eller si ja takk og ta i mot en drink/ett glass ett eller annet og gå rundt med det hele kvelden - når andre drikker så får de ikke med seg hvor mye du drikker. Jeg var i selskap på lørdag, og hadde fått svakt utslag på testen. Jeg sa ja takk til velkomstdrinken, var med på skålen og lot som jeg tok en sipp. Deretter gikk jeg rundt og minglet, med glasset i hånden. Av og til lot jeg som jeg tok en liten slurk. Så når ingen var opptatt av meg gikk jeg på badet, helte ut halve glasset der. En god stund senere helte jeg ut andre halvdel på kjøkkenet.

Når vi satt litt senere på kvelden satte jeg mitt glass ved siden av mannen sitt. Innimellom lot jeg som jeg tok en slurk, men egentlig drakk mannen av begge glassene. Og jeg gjorde et nummer ut av at jeg skjenket oppi på nytt (spurte om de rundt ville ha påfyll osv.)

Etter "tre glass" sa jeg at det holdt for meg for kvelden (og det er heldigvis ikke uvanlig), så da var skuespillet over. :D

Dette svarte jeg en annen gang her på BV, men nå har jeg lagt til litt til:
Jeg prøver å kjøre når det ikke virker mistenksomt at vi kommer med bil, og så har jeg noen ganger klaffet med at jeg har vært dårlig så da har jeg lyvd på meg litt medisiner som ikke burde blandes med alkohol. Også sier jeg "nei takk" noen ganger, det er heldigvis ikke så uvanlig at jeg gjør. Og så later jeg noen ganger som jeg drikker. Det er lettest om det ikke er middagsselskap. Om du f.eks. er på fest hvor du fyller på glasset på kjøkkenet. Jeg har helt over en sånn eplemost i en tom vinflaske med skrukork før fest to ganger i sommer, og tatt med den på fest. Så når jeg går og fyller vinglasset mitt så drikker jeg jo bare eplemost. Dessuten har jeg også kjøpt noen flasker med alkoholfri hvitvin, så når vi har hatt folk på besøk hjemme så har jeg latt som jeg skal ordne ting på kjøkkenet og brukt anledningen til å fylle opp mitt glass fra mitt hemmelige gjemmested.

Jeg leste på en amerikansk nettside om en gravid som hadde gått rundt med et fullt ølglass en hel kveld uten at noen hadde merket at hun aldri drakk av det - som hun sa: "Når de andre ble fulle så brydde de seg ikke om hvordan det lå an med ølen min." Eller andre som har skvettet litt ute på plen i hageselskapet for at glasset skal bli tommere og tommere. Eller delt glass med betrodd venninne/ektemann sånn at han/hun drikker av både sitt og ditt glass litt tilfeldig ved bordet. De gangene du skal på bar er det jo enklere, bare bestill for deg selv og bestill alkoholfritt av det du pleier - drink med bare brus/blandevann eller alkoholfri øl i glass.

Om du pleier å drikke øl rett fra boks/flaske kan det bli mistenksomt om du går over til å drikke fra glass. Men på den annen side, om du drikker fra boks kan du jo late som du drikker, og så heller du den ut på badet/gresset/kjøkkenet innimellom, og når boksen er tom så kan du skylle den og fylle den med vann. Så later du bare som du tar nye bokser (og slipper å helle ut så altfor mange bokser av gangen). Dette forutsetter at ikke det er lett å se din kvote bokser - for da blir det mistenksomt om dine bokser står like mange igjen av hele kvelden. Da må du enten helle ut flere bokser, eller gjemme boksene et eller annet sted etter hvert.

Det er også lurt å rope til mannen hva du vil ha om han skal til baren/kjøleskapet osv. - ikke overdrive, men gjerne avtal på forhånd at han spør deg på veien dit hver gang han skal hente noe/kjøpe noe til seg selv - slik at han spør "over bordet". På den måten får mange med seg at du skal drikke noe, og så passer mannen på å bestille/hente alkoholfri variant som ligner på det du ba om. :) Eventuelt en betrodd venninne/familiemedlem.

Jeg har også noen ganger da faktisk kjørt bil til en fest, parkert et stykke unna, og latt som jeg drikker hele kvelden og så kjørt hjem. Da slipper jeg jo å betale taxi når jeg er edru. :p Dette fungerer selvfølgelig ikke om du skal hjem/samme vei som noen andre på festen.

Jeg har også en gang gjemt en flaske hvitvin uten alkohol i en kjølebag med fryseelementer (sånn liten stoff-kjølebag, ikke svært hardplast) bak en busk utenfor huset hvor det var fest. Jeg visste at det skulle serveres hvitvin. Så da helte jeg ut glasset i busken på utsiden og fylte opp med min hvitvin. Utover kvelden slapp jeg å helle ut, for folk ble mer beruset selv, så da kunne jeg bare diskret fylle opp glasset uten at noen merket at jeg ikke hadde fylt det innendørs. Dette huset er bygd slik at toalettet og utgangsdøren er et stykke unna spisestuen/stuen, og det er vinduer inn, så jeg kunne se at det fremdeles var ledig på badet når jeg smatt inn igjen. Og det var en fest hvor det var helt naturlig å "gå rundt" med glasset sitt. :p

Til sist: Av hensyn til dine medsøstre som enten prøver å bli gravide eller er nygravide: IKKE rop ut om du forstår at noen lyver på seg at de drikker alkohol. Det er en privat grunn for at man spiller dette skuespillet. En ting er jo at man diskret kan si ifra at man har forstått, men ikke del med de andre. ;)"

De som har eggløsning i dag får termin 31. mai! Siste sjanse i dag. :D

God morgen!

Ligger på sofaen, bare jeg som har stått opp. Måtte opp og spise. Er så utrolig sulten, har ikke fått tatt siste biten av et måltid før jeg er sulten igjen. Fler som har det sånn?
Har ikke vært sånn ved de andre svangerskapene. Jeg vet ikke hva jeg skal dytte i meg, kommer jo til å rulle hvis jeg skal spise 12 måltider om dagen. Lite og ofte funker ikke nå, kun mye og ofte, hehe.
Kroppen krever tydeligvis MYE energi om dagen :)

Ønsker alle en fin dag :)

God morgen!

Ligger på sofaen, bare jeg som har stått opp. Måtte opp og spise. Er så utrolig sulten, har ikke fått tatt siste biten av et måltid før jeg er sulten igjen. Fler som har det sånn?
Har ikke vært sånn ved de andre svangerskapene. Jeg vet ikke hva jeg skal dytte i meg, kommer jo til å rulle hvis jeg skal spise 12 måltider om dagen. Lite og ofte funker ikke nå, kun mye og ofte, hehe.

Jeg trenger lite og ofte, så jeg kjenner meg igjen i å bli sulten veldig raskt etter forrige måltid, men det er mest fordi jeg blir kvalm. Men så blir jeg kvalm av å bli for mett også, så jeg må ta det litt med ro på porsjonsstørrelsene. :p

Kroppen trenger mye energi ja, det skal gå så bra så! :D

Har du noen lørdags-planer da?

Jeg trenger lite og ofte, så jeg kjenner meg igjen i å bli sulten veldig raskt etter forrige måltid, men det er mest fordi jeg blir kvalm. Men så blir jeg kvalm av å bli for mett også, så jeg må ta det litt med ro på porsjonsstørrelsene. :p

Kroppen trenger mye energi ja, det skal gå så bra så! :D

Har du noen lørdags-planer da?

Jeg er ikke kvalm foreløpig, håper det varer. Er vedlig selvmedliden når jeg er kvalm, hehe. Har ikke vært det de andre tre gangene heller, så bank i bordet osv :)

Nei, faktisk ingen planer, og det er egentlig veldig deilig etter en hektisk jobbuke. Sove når jeg kan, begynner å bli ekstremt trøtt.

Hva med deg? Skal du utrette noe stort utover å ruge på spiren i dag?

Jeg er ikke kvalm foreløpig, håper det varer. Er vedlig selvmedliden når jeg er kvalm, hehe. Har ikke vært det de andre tre gangene heller, så bank i bordet osv :)

Nei, faktisk ingen planer, og det er egentlig veldig deilig etter en hektisk jobbuke. Sove når jeg kan, begynner å bli ekstremt trøtt.

Hva med deg? Skal du utrette noe stort utover å ruge på spiren i dag?

Hvor langt er du på vei? Du slipper nok kvalmen om du aldri har vært kvalm nei. :D Så bra! Svangerskapskvalme er det verste som finnes.

Tja. Vi skal rydde en del hjemme i dag er planen. Mannen og jeg er enige om at vi må få huset sånn at det ikke gjør noe om jeg blir sengeliggende i lang tid fremover, jeg hadde hyperemesis sist.

Hvor langt er du på vei? Du slipper nok kvalmen om du aldri har vært kvalm nei. :D Så bra! Svangerskapskvalme er det verste som finnes.

Tja. Vi skal rydde en del hjemme i dag er planen. Mannen og jeg er enige om at vi må få huset sånn at det ikke gjør noe om jeg blir sengeliggende i lang tid fremover, jeg hadde hyperemesis sist.

Uff, det høres helt forferdelig ut. Håper du ikke opplever det denne gangen!

Jeg er bare 3+3, så klamrer meg fortsatt til håpet om at dette går bra. Så sånn sett er det bra at kroppen oppfører seg som at den jobber veldig.

Uff, det høres helt forferdelig ut. Håper du ikke opplever det denne gangen!

Jeg er bare 3+3, så klamrer meg fortsatt til håpet om at dette går bra. Så sånn sett er det bra at kroppen oppfører seg som at den jobber veldig.

Håper ikke det jeg heller, men risikoen er stor når man både har opplevd det selv tidligere og det ligger i familien. :rolleyes:

Jeg er bare 3+5, men håper virkelig at det skal holde denne gangen. Har enda ikke fått noe barn. Greit med litt symptomer på at kroppen jobber med noe ja! :D

God morgen!

Mhm, føler jeg eter meg fordervet :s

Gleder meg til kvalem er over.. da skal jeg på kinaresturang å ete meg ihjel <3 <3

Gleder meg til kvalem er over.. da skal jeg på kinaresturang å ete meg ihjel <3 <3

Er du så plaget allerede? For meg car trikset småspising, hele tide. :)

Der er godt å ha noe å glede seg til, kvalmen er helt forferdelig, men hvis spiren har det bra så er det jo verdt det. :)

Back
Topp