Skravletråd for lag DUE ❤️

Hei MTDC! Så kjekt at du skal vær me oss då! Velkommen!
Takk for det! Og takk for at jeg fikk lov å være med :) Passer perfekt med litt ekstra motivasjon nå :)

Hva er målene til de andre på laget? Jeg skal ned 10 kg på 14 uker :)
 
Takk for det! Og takk for at jeg fikk lov å være med :) Passer perfekt med litt ekstra motivasjon nå :)

Hva er målene til de andre på laget? Jeg skal ned 10 kg på 14 uker :)

Vel, sia eg er blitt smelt på tjukka igjen er målet å vera sunn og trena :)


❤️Gutt februar 2014❤️
 
Vel, sia eg er blitt smelt på tjukka igjen er målet å vera sunn og trena :)


❤️Gutt februar 2014❤️
Gratulerer:) Så bra du har sunne prioriteringer!:)
 
  • Liker
Reactions: EJ
Supert at du kom inn på laget, MTDC! :)

Og mål, ja - jeg synes det er vanskelig å sette meg noe mål, jeg. Jeg ammer fortsatt, så jeg vil være forsiktig og ikke gå ned for raskt. Jeg har ca 7-8 kg å miste før jeg er rundt "trivselsvekt", men tenker at jeg ikke kan gå ned alle før nyttår - kanskje halvparten, da? 4 kg. i.l.a. 2014? Eller blir det litt "passivt", muligens... 5kg da.

Men dere - hva er strategien deres? Teller dere kalorier på noen måte? Fins det en enkel og grei måte man kan holde oversikt over kalori-inntak og -forbruk uten å måtte veie alt og regne og sånn (som jeg husker bestemor gjorde da hun gikk på slanke-kurs - det er uaktuelt for meg, kjenner jeg!).
 
Supert at du kom inn på laget, MTDC! :)

Og mål, ja - jeg synes det er vanskelig å sette meg noe mål, jeg. Jeg ammer fortsatt, så jeg vil være forsiktig og ikke gå ned for raskt. Jeg har ca 7-8 kg å miste før jeg er rundt "trivselsvekt", men tenker at jeg ikke kan gå ned alle før nyttår - kanskje halvparten, da? 4 kg. i.l.a. 2014? Eller blir det litt "passivt", muligens... 5kg da.

Men dere - hva er strategien deres? Teller dere kalorier på noen måte? Fins det en enkel og grei måte man kan holde oversikt over kalori-inntak og -forbruk uten å måtte veie alt og regne og sånn (som jeg husker bestemor gjorde da hun gikk på slanke-kurs - det er uaktuelt for meg, kjenner jeg!).
Jeg har brukt lifesum (app) tidligere. Den er velsig fin:)

I starten nå skal jeg trene eksplosiv styrke. Det bruker å resultere i 0.5-1 kg i uka i starten. Når det ikke er nok lengre begynner jeg med lifesum. Synes det er litt stress å veie i lengden, så for ikke å gå lei er det beste metoden for meg:)
 
Supert at du kom inn på laget, MTDC! :)

Og mål, ja - jeg synes det er vanskelig å sette meg noe mål, jeg. Jeg ammer fortsatt, så jeg vil være forsiktig og ikke gå ned for raskt. Jeg har ca 7-8 kg å miste før jeg er rundt "trivselsvekt", men tenker at jeg ikke kan gå ned alle før nyttår - kanskje halvparten, da? 4 kg. i.l.a. 2014? Eller blir det litt "passivt", muligens... 5kg da.

Men dere - hva er strategien deres? Teller dere kalorier på noen måte? Fins det en enkel og grei måte man kan holde oversikt over kalori-inntak og -forbruk uten å måtte veie alt og regne og sånn (som jeg husker bestemor gjorde da hun gikk på slanke-kurs - det er uaktuelt for meg, kjenner jeg!).

Lifesum er ein app som er god å bruke :)


❤️Gutt Februar 2014❤️
 
Supert at du ble med her, MTDC! :)

Strategien her er 5:2 dietten, og lange trilleturer. Har gått noen mil allerede denne uken. Fornøyd med det, altså. (Og høyst på tide, siden lillemann blir 6 mnd til uka.... Hvor ble det av babyen min?!??)
 
Virkar ut som me ikkje er dei større skravlekjærringane i Slankekrigen :p Men nokon er kanskje på tur osv sia det er helg..? Satsar på det :)

Martar80: På lifesum kan du endre diett type, og dei har 5:2 dietten :) Mulig du veit det frå før..?


❤️Gutt februar 2014❤️
 
Jeg har brukt lifesum (app) tidligere. Den er velsig fin:)

I starten nå skal jeg trene eksplosiv styrke. Det bruker å resultere i 0.5-1 kg i uka i starten. Når det ikke er nok lengre begynner jeg med lifesum. Synes det er litt stress å veie i lengden, så for ikke å gå lei er det beste metoden for meg:)

Korleis trenar du eksplosiv styrke? Er det "sakte ned, raskt opp" opplegg?


❤️Gutt februar 2014❤️
 
Nei. Eksplosiv styrke er å bygge muskler. Å hele tiden ligge på grensa av hva man klarer. Når du løfter 8-12 ganger og 3 runder så skal du nesten ikke greie siste løftet.

Det er supereffektivt fordi større muskler forbrenner mer også utenom trening.

Viktig å ha riktig teknikk for å unngå skader. Derfor trener jeg i gruppetimer på senter så instruktøren sier fra om teknikken er dårlig:)
 
Det gjør underverker både på vektnedgang og kroppsholdning og er for meg den beste treningsformen. 30 til 60 minutter hard trening i uka kan være nok til å gå ned 500 g til en kilo uten å endre så mye på kostholdet:)
 
Det gjør underverker både på vektnedgang og kroppsholdning og er for meg den beste treningsformen. 30 til 60 minutter hard trening i uka kan være nok til å gå ned 500 g til en kilo uten å endre så mye på kostholdet:)
Så pass. Men i "the long run" så må jo kostholdet også på plass for holde vekta da...
 
Så pass. Men i "the long run" så må jo kostholdet også på plass for holde vekta da...
Det er klart:) Men jeg legger stort sett bare på meg av å være gravid, holder vekta mi uten å være supersunn, så for meg er styrketrening egentlig nok:)
 
Jeg kom plutselig på at jeg har en dvd med hun derre fra Biggest loser - Jillian, er det det? Hvertfall, fine og ikke så lange men intense treningsprogram hovuedsaklig styrke men også litt kardio. Tror jeg skal finne den fram - mener å huske at jeg merka fort framgang da jeg brukte den sist :)
 
Eg har besøk av ei studievenninne frå England, så her er det veldig travelt no om dagen. Men eg skal no klare å komme i gang før ho reiser heim på tirsdag.

Her har helsa vore skral det siste halvåret, men eg har begynt å få den voldsomme migrenen i sjakk, og har nett fått påvist eit stoffskifte som var heilt på jordet og begynt på medisiner for det + får b12-sprøyter. Dermed håpar eg at eg blir i stand til å komme meg i gang med trening igjen (eg var jo så flink forrige krig!).

Det positive med det heile er at migrenemedisinen min gir meg dårleg matlyst, så det er ganske enkelt å unngå å ete snop og sånt. Har faktisk gått ned ein del kg "heilt gratis" sidan mai, så eg håpar berre den trenden fortsetter. Har ingen andre planar egentlig, anna enn å prøve å få full bonus på utfordringane. Så det betyr at eg må klare å ta meg ein 15 minutts tur kvar dag - og det er eit stort skritt for meg no, så dårleg som formen har vore dei siste månadene.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Skulle vi hatt felles signatur? :) Bare et forslag altså ;)

Lag due.jpeg
 
litt sein ut men velkomen MTDC :)
Målet mitt er vell 5kg i første omgang, for å komme i gang med ett fryseforsøk, så prøve å få te 5kg på en måned ca, etter det kanskje 5 kg til jul, så 10 kg tilsammen i 2014 :) Prøve mæ på 5:2 dietten og styrketrenning og litt kondisjon. Bruke Grete roede for å følg med det æ spis og så har min kjære kjøpt fitbit bånd for å hold mæ motivert til å rør mæ meir :) Hvis det er non som har tips og erfaring på kordan å gå rasket ned uten at man bli syk da, så taes det i mot med glede :)
 
Back
Topp