Skravletråd for lag Afrodite

Røyk ut for tre stk kjeks med sjokoladetrekk i dag. Veldig greit å ha tjuvstarta, for det er størst fare for sprekk den første uka jeg holder meg unna snoperier. :hilarious:

Føles godt å være i gang med livstilsendringa egentlig. I dag stekte jeg opp endel kylling, både for å kunne lage litt kjapp middag i morgen og for å ha til lunsj/kvelds/småspising. Og så laget jeg proteinrundstykker. Enkelt, godt og var veldig mettende (består av egg, havregryn, cottage cheese og bakepulver, så ikke ekstremt kalorifattig akkurat - men mettende. godt og sunt. Jeg skal jo uansett ha næringsrik mat pga ammingen).

Jeg trenger snopepoeng for å holde meg unna. :p Nettopp trykket i meg tre skiver med nugatti [emoji23] Desperat, ja...

Bra du tar hensyn når du ammer. :) Rundstykkene hørtes gode ut!
 
Jeg er irrasjonell og utfornufrig med en "dette er siste mulighet" tanke og derved usunn nå frem til det begynner helt jeg... Idiotisk.

Haha, jeg er på samme måte! Har spist så mye at jeg er lei av chips nå. Stopper det meg fra å kjøpe og spise? Nope... tror jeg har en sykdom [emoji23]
 
Hei :) Gleder meg til å komme igang med slankekrigen igjen. Har gått opp og ned de samme kiloen en god stund nå og er så lei av det :/ Men har trua denne gangen ^^
 
Hei :) Gleder meg til å komme igang med slankekrigen igjen. Har gått opp og ned de samme kiloen en god stund nå og er så lei av det :/ Men har trua denne gangen ^^
Jeg også går opp og ned på de sanme kiloene. Når jeg endelog tror det har løsnet og jeg skal gå enda mer ned så går det heller i motsatt retning. Men denne gangen skal vi klare det ;)
 
Jeg trenger snopepoeng for å holde meg unna. :p Nettopp trykket i meg tre skiver med nugatti [emoji23] Desperat, ja...

Bra du tar hensyn når du ammer. :) Rundstykkene hørtes gode ut!

Tror det hjelper veldig å være med i krigen ja!

Er så fornøyd med at ammingen går supert, så jeg er redd for å gjøre noe som klusser til med den, kun fordi jeg har det travelt med å gå ned i vekt. Får fokusere kun på å leve sunnere, og så regner jeg med noe av vekta forsvinner "av seg selv" med det. Rundstykkene var suksess, så de skal jeg lage flere av. Greit med noe sunt som metter skikkelig! :)
 
Tror det hjelper veldig å være med i krigen ja!

Er så fornøyd med at ammingen går supert, så jeg er redd for å gjøre noe som klusser til med den, kun fordi jeg har det travelt med å gå ned i vekt. Får fokusere kun på å leve sunnere, og så regner jeg med noe av vekta forsvinner "av seg selv" med det. Rundstykkene var suksess, så de skal jeg lage flere av. Greit med noe sunt som metter skikkelig! :)
Kan jeg spørre om oppskrift? :D eller brukes kun de ingrediensene du nevnte?
 
Kan jeg spørre om oppskrift? :D eller brukes kun de ingrediensene du nevnte?

Jeg brukte 1 boks cottage cheese (en stor boks), 4 egg, 1 ts bakepulver og litt salt + lettkokte havregryn. Usikker på mengde der, jeg brukte nok til at jeg fikk forma de enkelt uten at de ble for klissete, men fortsatt litt "sticky". Stekte de på 210 grader varmluft til de var gylne. Tok tiden på 10 minutter, men de fikk stå litt lengre enn det før jeg syns de var helt ferdige. Men en ser ganske greit på dem når de er ferdige syns jeg, steketid kommer jo an på hvor store en lager de. Jeg laget de i bollestørrelse, og da spiser jeg gjerne to stk med pålegg og er god og mett lenge. Vurderer å ha i litt mer bakepulver neste gang, se om de hever seg litt mer da enn nå (så ei oppskrift hvor det var brukt 2 ts på lik mengde av de andre ingrediensene jeg brukte).
 
Jeg brukte 1 boks cottage cheese (en stor boks), 4 egg, 1 ts bakepulver og litt salt + lettkokte havregryn. Usikker på mengde der, jeg brukte nok til at jeg fikk forma de enkelt uten at de ble for klissete, men fortsatt litt "sticky". Stekte de på 210 grader varmluft til de var gylne. Tok tiden på 10 minutter, men de fikk stå litt lengre enn det før jeg syns de var helt ferdige. Men en ser ganske greit på dem når de er ferdige syns jeg, steketid kommer jo an på hvor store en lager de. Jeg laget de i bollestørrelse, og da spiser jeg gjerne to stk med pålegg og er god og mett lenge. Vurderer å ha i litt mer bakepulver neste gang, se om de hever seg litt mer da enn nå (så ei oppskrift hvor det var brukt 2 ts på lik mengde av de andre ingrediensene jeg brukte).
Takk:D
 

Miksa forresten eggene og cottage cheesen (samt salt og bakepulveret) med stavmikser før jeg blandet i havregrynene. Trenger ikke få ut alle klumpene, men skal være ei glatt røre før havregrynene blandes inn. De venda jeg inn med slikkepott, men kan bruke stavmikseren der også om en vil det.
 
Miksa forresten eggene og cottage cheesen (samt salt og bakepulveret) med stavmikser før jeg blandet i havregrynene. Trenger ikke få ut alle klumpene, men skal være ei glatt røre før havregrynene blandes inn. De venda jeg inn med slikkepott, men kan bruke stavmikseren der også om en vil det.
Dette skal prøves en dag :happy:
 
Jeg brukte 1 boks cottage cheese (en stor boks), 4 egg, 1 ts bakepulver og litt salt + lettkokte havregryn. Usikker på mengde der, jeg brukte nok til at jeg fikk forma de enkelt uten at de ble for klissete, men fortsatt litt "sticky". Stekte de på 210 grader varmluft til de var gylne. Tok tiden på 10 minutter, men de fikk stå litt lengre enn det før jeg syns de var helt ferdige. Men en ser ganske greit på dem når de er ferdige syns jeg, steketid kommer jo an på hvor store en lager de. Jeg laget de i bollestørrelse, og da spiser jeg gjerne to stk med pålegg og er god og mett lenge. Vurderer å ha i litt mer bakepulver neste gang, se om de hever seg litt mer da enn nå (så ei oppskrift hvor det var brukt 2 ts på lik mengde av de andre ingrediensene jeg brukte).
Hørtes spennende ut, det skal jeg prøve en dag! Er mildt sakt lei brød og knekkebrød for tiden, så er ute etter sunne, gode og mettende alternativer til frokost og lunsj:)
 
Hørtes spennende ut, det skal jeg prøve en dag! Er mildt sakt lei brød og knekkebrød for tiden, så er ute etter sunne, gode og mettende alternativer til frokost og lunsj:)

Jeg er også veldig lei det, spesielt knekkebrød! Og vanlig brød føler jeg ikke jeg blir mett av uten å spise for mye ... Tenkte jeg skulle teste ut dette også: Cloud bread (lavkarbo).

Siden jeg er så fersk med dette så vil jeg helst ikke være krigleder, og så har jeg jo en liten en på 11 uker som tar litt tid også, så supert om noen av dere andre får til (ev. MiniMe80 og at noen kan vikariere for henne de ukene).

Hatt besøk, og de hadde med seg kake og croissanter. Godt vi ikke er i gang enda, for jeg røyk utpå litt godsaker altså. *kremt*
 
Jeg kan nok være vikar. Og om alle leverer vekt på morgenen/formiddag kan jeg være fast lagleder også men sånn i 18-19 tiden legger jeg barn så pc som jeg bruker for å regne ut tallene har jeg tilgjengelig ca til 1530 eller 16 og deretter fra 20 vanligvis
 
Jeg kan nok være vikar. Og om alle leverer vekt på morgenen/formiddag kan jeg være fast lagleder også men sånn i 18-19 tiden legger jeg barn så pc som jeg bruker for å regne ut tallene har jeg tilgjengelig ca til 1530 eller 16 og deretter fra 20 vanligvis
Jeg legger alltid, uren unntak, inn vekt på morgenen!
 
Back
Topp