Skravletråd desember 2021

Hva gjør dere idag? Har folk ferie, gått ut i permisjon, sykemeldt osv?

Jeg selv går hjemme med svangerskapspenger :)

Begynner å jobbe igjen på onsdag :happy: har tilvenning med førstemann i barnehage mandag og tirsdag denne uken :love017 ferien er over for alle sammen her og ny hverdag med jobb og barnehagestart. Spent på hvor lenge jeg klarer å være i 100% jobb i ferien meldte bekkenplager sin ankomst men føler det blir litt dumt å komme fra ferie med en sykmelding :bag: så vil prøve først å se hvordan det går å begynne på igjen på jobb
 
Her studeres det 100% på distanse og det har jeg gjort hele sommeren + jobbet ca 50% i juli. Nå er jeg nede på ca 20% jobb og 100% studier frem til 3/9. Veldig godt å minske jobbinga :) Iaf for ryggen
 
Var med pappaen til byen og gikk rundt med mini på universitetet mens han hadde eksamen. Mini fikk løpe, mamma fikk tatt 2 labcacher :p og etterpå dro mini og jeg og handlet
 
Var med pappaen til byen og gikk rundt med mini på universitetet mens han hadde eksamen. Mini fikk løpe, mamma fikk tatt 2 labcacher :p og etterpå dro mini og jeg og handlet
Å, cacher:love7
 
Hva gjør dere idag? Har folk ferie, gått ut i permisjon, sykemeldt osv?

Jeg selv går hjemme med svangerskapspenger :)

Jeg er hjemme etter en miniferie til hjembyen min:) Er arbeidsledig, går på dagpenger, mannen har ferie 2 uker til, så er det barnehage tilvenning på lillemor:happy:
 
Har ferie og er sykemeldt og kommer til å være det ut svangerskapet.
Brukte forrige uke på å få pakket ned resten av huset og nå er vi hos mine foreldre hvor vi skal bo ut måneden før vi overtar det nye huset vårt ❤️
Mannen begynte i ny jobb i dag, og jeg og ungene har ferie på ubestemt tid. Har ikke fått barnehageplass til de enda :bag: hvilket begynner å stresse meg litt. Men utover det skal vi nå kose oss masse med å være ute, leke og plukke og spise masse rips, bringebær, solbær og rabarbra i mormor og morfars hage :love7
 
Last edited:
Ferie en uke til så er det jobb igjen. Nyter fri, leser og slapper mest helt av❤️
 
Jeg har en uke med ferie igjen, så idag slapper jeg av og pakker for 3 dager i Lillehammer:happy: 60% sykemeldt pga bekkensmerter og lite energi, så når jobb begynner neste uke blir det likevel rolige dager:D

Kan jeg spørre hvorfor du får svangerskapspenger?:happy:

Ja, pga. risikoene i jobben jeg har. Uforutsigbar arbeidstid, pas., farlige situasjoner man må inn i. Noe som passer seg dårlig meg baby i magen :)
 
Hva gjør dere idag? Har folk ferie, gått ut i permisjon, sykemeldt osv?

Jeg selv går hjemme med svangerskapspenger :)
Har fortsatt ferie og starter opp igjen med siste året på bachelor om to uker. Klar for siste året da jeg har lest litt i sommer og skrevet arbeidskrav, samt gjort mye forarbeid til bacheloroppgaven allerede. Har ikke noe valg når det kommer en baby. Jo mer som er gjort på forhånd, jo bedre!
 
Hva gjør dere idag? Har folk ferie, gått ut i permisjon, sykemeldt osv?

Jeg selv går hjemme med svangerskapspenger :)
Tror kanskje jeg ender opp med svangerskapspenger jeg også. I alle fall i perioder frem til permisjon. Jobber som lærer på barneskole, er ikke vaksinert og har ingen form for beskyttelse (annet enn en rævva antibac) dersom smittetrykket øker (og det har det gjort de to siste ukene). Skal til legen om to uker og tenker ta det opp med henne da. Vil ikke gå hjemme, samtidig så kjenner jeg at det er veldig ubehagelig å potensielt utsette seg selv og babyen for smitte. Spesielt også nå når de mener barn ikke behøver være i karantene…..
 
Er på nest siste ferieuke nå, slapper av, koser og leker med hundene, leser og skriver i sommerhuset «vårt» på Finnskogen. Og forbereder meg litt til en liten presentasjon jeg skal holde i hjembygda den 15. aug. Svigers kommer en tur på torsdag og blir til søndag, gleder meg til det. Har et kjempegodt forhold til dem :happy: Så reiser vi til Trøndelag på mandag og OUL på tirsdag! :D
 
Har fortsatt ferie og starter opp igjen med siste året på bachelor om to uker. Klar for siste året da jeg har lest litt i sommer og skrevet arbeidskrav, samt gjort mye forarbeid til bacheloroppgaven allerede. Har ikke noe valg når det kommer en baby. Jo mer som er gjort på forhånd, jo bedre!
Kjenner jeg blir litt stressa over hvor godt i gang du er med oppgaven allerede. Har ikke fått siste pensumlista enda og ingen info om hvordan året blir :bag: Fikk du informasjon forrige studieår?
 
Kjenner jeg blir litt stressa over hvor godt i gang du er med oppgaven allerede. Har ikke fått siste pensumlista enda og ingen info om hvordan året blir :bag: Fikk du informasjon forrige studieår?

Jeg har brent for et tema i over ett år nå, så det har fått tid til å modnes og jeg har sett dokumentarer og søkt forskning allerede, fordi jeg synes det er så spennende :)

Jeg har medstudenter som kjenner folk i klassen som gikk ut nå, så da har jeg fått skjermdump av arbeidskravene de hadde i forkant av bacheloroppgaven. Ja, hele pensumlista ligger på VID sine hjemmesider, og det gjør de hele tiden. Vi går inn og søker på emnet vi skal ha, så kommer hele pensumlisten opp. Jeg trodde det var vanlig på alle skoler?
 
Jeg har brent for et tema i over ett år nå, så det har fått tid til å modnes og jeg har sett dokumentarer og søkt forskning allerede, fordi jeg synes det er så spennende :)

Jeg har medstudenter som kjenner folk i klassen som gikk ut nå, så da har jeg fått skjermdump av arbeidskravene de hadde i forkant av bacheloroppgaven. Ja, hele pensumlista ligger på VID sine hjemmesider, og det gjør de hele tiden. Vi går inn og søker på emnet vi skal ha, så kommer hele pensumlisten opp. Jeg trodde det var vanlig på alle skoler?
Så smart å få skjermdump av arbeidskravene! :joyful: Vi får pensumliste via Canvas eller Leganto, men en foreleser har ikke lagt ut lista enda :facepalm:
 
Så smart å få skjermdump av arbeidskravene! :joyful: Vi får pensumliste via Canvas eller Leganto, men en foreleser har ikke lagt ut lista enda :facepalm:
Det slår meg, igjen og igjen, at forelesere er en egen type mennesker med ALL VERDENS TID! :hilarious: :hungover: Ække så farlig, for ingen studenter vil vel lese i ferien sin, lissom!! :facepalm:
 
Haha, du kan få sagt det :hilarious: skulle veldig gjerne ha brukt ferien på å forberede meg ekstra og ligge litt frampå!
Har vært tillitsvalgt i to år nå, og jeg ser en gjentakende kultur hos forelesere som er høyt utdannet (og ikke nødvendigvis utdannet pedagog eller har særlig pedagogisk teft….). Jeg tror ikke de forstår at enkelte studenter, eller kanskje også mange, ønsker å planlegge i god tid. Både for å kunne kombinere studier med familieliv og evt deltidsarbeid. Hvorfor skal de skynde seg, lissom? Eller sette våre behov foran innimellom???

Og jeg skjønner deg SÅ godt!! ❤️
 
Last edited:
Har vært tillitsvalgt i to år nå, og jeg ser en gjentakende kultur hos forelesere som er høyt utdannet (og ikke nødvendigvis utdannet pedagog eller har særlig pedagogisk teft….). Jeg tror ikke de forstår at enkelte studenter, eller kanskje også mange, ønsker å planlegge i god tid. Både for å kunne kombinere studier med familiejobb og evt deltidsarbeid. Hvorfor skal de skynde seg, lissom? Eller sette våre behov foran innimellom???

Og jeg skjønner deg SÅ godt!! ❤️
Er så enig! Flere av våre forelesere er veldig flinke til å gi ut informasjon, mens andre legger ut alt i siste liten. :shifty: Hadde vært veldig ok om alle fulgte samme standard i det minste, hadde vært lettere å forholde seg til.
 
Hva gjør dere idag? Har folk ferie, gått ut i permisjon, sykemeldt osv?

Jeg selv går hjemme med svangerskapspenger :)

Jeg går på ferie etter jobb i dag! Ååå, endelig min tur, til og med fått fremskyndet ferien en uke:angelic: Så da blir det biltur på rundt 3t til broren min, og videre imorgen til hjemplassen min:D
 
Back
Topp