Skravletråd desember 2021

Det kan jo hende den har falt ut av seg selv uten at du har fått det med deg? Har hørt om flere som har opplevd at kroppen har støtt ut spiralen uten at de visste det. Da hadde du i hvert fall sluppet operasjon :)

Krysser fingrene for det, selv om jeg tviler litt. Kjente den sist i mai en gang (fikk den tidlig i april) og har ikke hatt noen blødninger annet enn 3 dager med lett blødning rett etter innsett. Men ja, får håpe den har falt ut, selv uten blødning *fingers crosser*
 
Da har vi begynt å fortelle vår lille overraskelse til familie. Her gikk jo de første 12 ukene forbi før vi fant ut at vi ventet en til. Var på ultralyd tidligere i uken for å finne ut hvor langt jeg var på vei sjokket var stort når beskjed kom at det var 13 uker. Så for meg kanskje sånn type 8 uker :bag: så da havnet vi inn her med desember gjengen ❤

Gratulerer med overraskelsen❤️ Litt godt å se at vi er flere som har fått en litt uventet og tidlig julegave :)
 
Gratulerer med overraskelsen❤️ Litt godt å se at vi er flere som har fått en litt uventet og tidlig julegave :)
Nesten litt provoserende med tanke på at selv har man vært dårlig som fy og så er det to som knapt har visst om det. Selv om situasjonen er uvant og kanskje uplanlagt så skulle jeg nesten ønske at jeg bare hadde surfet gjennom første trimester og «poof» uten større problemer :hilarious:

PS: ta det ikke ille ment, for det er det virkelig ikke :joyful:
 
Nesten litt provoserende med tanke på at selv har man vært dårlig som fy og så er det to som knapt har visst om det. Selv om situasjonen er uvant og kanskje uplanlagt så skulle jeg nesten ønske at jeg bare hadde surfet gjennom første trimester og «poof» uten større problemer :hilarious:

PS: ta det ikke ille ment, for det er det virkelig ikke :joyful:

Jeg forstår det veldig godt og tar det ikke ille opp :)
Var ikke i så god form i første trimester med verken nr 1 eller 2, men har vært velsignet med å slippe kvalme. Med nr 2 sleit jeg mye med frykt for ny MA, så ja, er jo på sett og vis veldig greit å ha "sluppet" 1. Trimester.
Håper formen din er bedre nå og stadig stigende ❤️
 
Skulle bruke dagen på å rydde og vaske, da vi får boligstylist på besøk i dag i forbindelse med hussalg, samt en liten time hos jordmor. De siste 2 timene har blitt tilbrakt på sykehuset, da de hadde fått henvisning med tanke på spiralen. Så nå har jeg hatt 2 gynekologer som har rota rundt nede i herligheta:bag: en god stund og det ringes hit og dit for å finne ut hva man skal gjøre. De kan ikke finne den, så nå lurer man på om den har gått igjennom livmor veggen og ut i bukhulen :bored: men det får vi nok ikke vite før etter fødsel, da de må ta røntgen for å se etter den og det gjør de ikke før etter fødsel. Hvis den har det så må jeg opereres på nyåret :banghead: Blæh.... Håper kidden kommer ut med deg i hånda ..

Min første tanke før eg fekk lest ferdig var at baby kommer vell ut med den i hånda ;)

Kan den ikkje sjåast på ultralyd? Og kor stor sannsynlighet er det egentlig for at den har gått ut i buken? Er det ikkje mykje større sannsynlighet at kroppen har støtt den ut i livmor eller ut i skjeden?

Be mannen stå klar med kamera under fødsel iallefall, i tilfelle det plutselig dukker opp ei hånd med spiral i :woot:
 
Min første tanke før eg fekk lest ferdig var at baby kommer vell ut med den i hånda ;)

Kan den ikkje sjåast på ultralyd? Og kor stor sannsynlighet er det egentlig for at den har gått ut i buken? Er det ikkje mykje større sannsynlighet at kroppen har støtt den ut i livmor eller ut i skjeden?

Be mannen stå klar med kamera under fødsel iallefall, i tilfelle det plutselig dukker opp ei hånd med spiral i :woot:

Nei. De har leita opp og ned i mente med ultralyd og finner den ingen steder :dontknow Overlegen mente at hvis jeg var heldig så har den falt ut uten at jeg har merket det eller så ligger den bare sånn til at den ikke er synlig. Men hun mente at det var en viss risiko for at den kan ha forsvunnet ut i buken, da jeg trolig har vært nygravid når spiralen ble satt inn og da er livmorveggen mykere og tøyeligere.
Så det blir jo spennende å se, men håper den kommer ut med kidden. Er så lite lysten på en operasjon like etter fødsel :wtf:
 
Åå er så lei. Krangler så fælt med mannen. Jeg som er kjempe hormonell og ikke klarer å la vær og blir sur fort. Og han som absolutt aldri kan la det være. Kjenner jeg er dritt lei.

Den er ikke lett.
Gratulerer med overraskelsen❤️ Litt godt å se at vi er flere som har fått en litt uventet og tidlig julegave :)

Ja ikke sant❤ tenker at alt ordner seg og gleden over overraskelsen kjem. I starten var det totalt krisemaksimering her. Las tråden din i gruppa her håper dere får det fint og at dere begge føler gleden ❤
 
Nesten litt provoserende med tanke på at selv har man vært dårlig som fy og så er det to som knapt har visst om det. Selv om situasjonen er uvant og kanskje uplanlagt så skulle jeg nesten ønske at jeg bare hadde surfet gjennom første trimester og «poof» uten større problemer :hilarious:

PS: ta det ikke ille ment, for det er det virkelig ikke :joyful:

Tar de ikke ille ment. Jeg vet ikke hel hva det er med meg og svangerskap men med første merket jeg ikke stort de første 12 ukene da heller. Var i grunn bare trøtt tror jeg kastet opp totalt 8 ganger gjennom hele det svangerskapet og når jeg tenker tilbake på symptomer denne gangen så var det kun tretthet noe jeg tenkte var fordi jeg var tilbake i jobb i tillegg til at jeg var våken en del på natten. så jeg er vel bare en av de heldige som surfer gjennom de første 12 ukene. :hilarious: i det forrige svangerskapet ble jeg litt dårligere i 2 trimester og påbegynt bekkenløsning i 3 trimester så akkurat som at jeg får det litt mer ut i svangerskapet. Håper du får et fint svangerskap resten av tiden ❤

(Ikke meningen å "gni" noe inn her men ville bare forklare min situasjon litt )
 
Flere som følte det å bikke 15 uker var å skru på en bryter å føle seg som seg selv igjen :joyful: Tror mannen er gla for å ikke få Like mye kjeft :oops::eek:

Sykt forskjellige svangerskap kan være, men nr 1&2 kunne jeg like greit ikke vært gravid. Kjente det på ingenting annet enn tyngden i slutten :wideyed:

Men denne runda, fy søren, lært om mye rart som kan skje underveis i svangerskap :wtf:
Nå er det bare forstoppelsens tid igjen :dead:

håper alle fine der ute for en fin helg :p:singing::singing:
 
Flere som følte det å bikke 15 uker var å skru på en bryter å føle seg som seg selv igjen :joyful: Tror mannen er gla for å ikke få Like mye kjeft :oops::eek:

Sykt forskjellige svangerskap kan være, men nr 1&2 kunne jeg like greit ikke vært gravid. Kjente det på ingenting annet enn tyngden i slutten :wideyed:

Men denne runda, fy søren, lært om mye rart som kan skje underveis i svangerskap :wtf:
Nå er det bare forstoppelsens tid igjen :dead:

håper alle fine der ute for en fin helg :p:singing::singing:
Jeg føler meg som meg selv igjen, men med energinivået til en kreftpasient:p utslitt hele tiden! Husker jeg hadde masse energi i 2. trimester sist, og nå finnes det ikke energi igjen i kroppen min:rolleyes:
Og signerer forstoppelse:facepalm:
 
Er det flere her som fortsatt ikke har fortalt kommende storesøsken om den lille i magen?
 
Er det flere her som fortsatt ikke har fortalt kommende storesøsken om den lille i magen?
Her begynte han å dra opp genseren min og peke på magen da jeg var 7 uker :p men hvor mye han forstår vet jeg ikke. 19 mnd gammel
 
Jeg skal møte noen venner på lørdag som ennå ikke vet at jeg er gravid (har ikke møttes siden husker ikke når og ville gjerne fortelle det til dem personlig), og skal ha på denne toppen når jeg kommer. Spent på hvor lang/kort tid det tar før de tar referansen og hvem som gjør det først :D

Vis vedlegget 359166

Så kul måte å fortelle det på:joyful: Håper du oppdaterer hvordan det gikk:smiley-bounce012
 
Jeg føler meg som meg selv igjen, men med energinivået til en kreftpasient:p utslitt hele tiden! Husker jeg hadde masse energi i 2. trimester sist, og nå finnes det ikke energi igjen i kroppen min:rolleyes:
Og signerer forstoppelse:facepalm:

Haha huff kreftpasient:joyful: ikke tull engang at man føler seg heeeelt på felgen.
Krysser fingrene du våkner opp en dag og full i energi :p Sykt «hemmende» å gå å føle man sleper seg rundt i trøtthet
 
Vi er 100 innlegg unna å ha skravlet mer enn ALLE på 2021-gruppene. Kun mai igjen, og de ligger 100 foran oss. Vi er altså den gruppa som skravler mest av alle. Burde hatt en premie bare for det:hilarious:
 
Vi er 100 innlegg unna å ha skravlet mer enn ALLE på 2021-gruppene. Kun mai igjen, og de ligger 100 foran oss. Vi er altså den gruppa som skravler mest av alle. Burde hatt en premie bare for det:hilarious:
Jepp! Og premien i seg er at vi ligger som nr 1 når det vel skjer:woot:
Helt utrolig, og vi har SÅ langt igjen til babyene kommer:D
 
Så kul måte å fortelle det på:joyful: Håper du oppdaterer hvordan det gikk:smiley-bounce012

Hehe, det var ganske spesielt!

Viste seg at vertinnen tok referansen på skjorta nesten med en gang, men hun turte ikke å spørre rett ut. :hilarious:
Vi satte oss litt ned og pratet før det ble matlaging, og da kommenterte plutselig en venninne cider-boksen jeg satt med, og jeg tenkte at "NÅ - nå er det ei som har skjønt det". Men hun trodde jeg satt med den sukkerfrie varianten og spurte om jeg likte den, hun så ikke at det var den alkoholfrie.:p
Så satte vi oss litt senere for å spise, og da fikk hun som hadde kommentert cideren se litt nærmere på den ettersom vi satt like ved hverandre, og da skjønte hun det og hvisket fort til meg om det stemte. Og jeg nikket men ba henne ikke si noe, for ville se om noen andre kommenterte det. Men det varte og det rakk, og det var ikke før en annen venninne som var der sendte en melding på mobilen etterpå om jeg ikke hadde noe jeg ville fortelle, at jeg og mannen måtte si det rett ut. Viste seg at flere hadde luktet lunta tidligere men ikke turte å si noe eller spørre rett ut, hehe. Så gikk ikke helt som tenkt, men var litt artig likevel. Og alle var jo superglade på våre vegne, de vet at vi har slitt og hatt et tøft år bak oss :happy::Heartred
 
Hehe, det var ganske spesielt!

Viste seg at vertinnen tok referansen på skjorta nesten med en gang, men hun turte ikke å spørre rett ut. :hilarious:
Vi satte oss litt ned og pratet før det ble matlaging, og da kommenterte plutselig en venninne cider-boksen jeg satt med, og jeg tenkte at "NÅ - nå er det ei som har skjønt det". Men hun trodde jeg satt med den sukkerfrie varianten og spurte om jeg likte den, hun så ikke at det var den alkoholfrie.:p
Så satte vi oss litt senere for å spise, og da fikk hun som hadde kommentert cideren se litt nærmere på den ettersom vi satt like ved hverandre, og da skjønte hun det og hvisket fort til meg om det stemte. Og jeg nikket men ba henne ikke si noe, for ville se om noen andre kommenterte det. Men det varte og det rakk, og det var ikke før en annen venninne som var der sendte en melding på mobilen etterpå om jeg ikke hadde noe jeg ville fortelle, at jeg og mannen måtte si det rett ut. Viste seg at flere hadde luktet lunta tidligere men ikke turte å si noe eller spørre rett ut, hehe. Så gikk ikke helt som tenkt, men var litt artig likevel. Og alle var jo superglade på våre vegne, de vet at vi har slitt og hatt et tøft år bak oss :happy::Heartred


Synd ingen spurte rett ut xsmile9 Men artig påfyll av deg da :joyful:
 
Back
Topp