Skravletråd Blåveis

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Da er det bare å skravle i vei :computer005

Dere må velge en lagleder og fortelle meg hvem det er :)

Hvis ingen tar på seg ansvaret som lagleder så er laget ute av krigen. Fristen er innen første uka, altså ikke første innveiing (18.januar) men når lagleder skal sende inn første vekt for gruppa (25.januar).


Blåveis

Sitrus.
XuperB
Tust
onskedrom
KTME
(5)

Ute av krigen:

makko86
HM89
Venessiela
Cisamo
Beccaa
Junigull18



Wildcard:

Sara
Blessed_palms
 
Last edited:
Heihei, her er jeg

Hvem vil være lagleder?

Det er ikke mye jobb, men det krever at man er tilgjengelig, og gjerne med pc (personlig liker jeg i alle fall heller regneark enn kalkulator, begrenser faren for feil) fredag kveld for å sende inn samlet rapport for laget etter at fristen for hver og en er ute.

Jeg har gjort det før, og kan sånnsett godt gjøre det igjen, men det er midt i legginga av yngste (ikke helt ukjent problemstilling for flere av oss vil jeg tro) så i så fall fint om så mange som mulig legger inn tallene sine tidlig på dagen (man har jo mobiltelefon og forumtilgang der?)

Men, om noen andre vil være lagleder, svært gjerne for meg. Jeg deltar gjerne uten å være noe leder.
 
Ble sååå gla for at jeg fikk være med i siste liten!:smiley-bounce012
Jeg har nå hatt ferie fra kropp og tanker om kropp siden begynnelsen av desember,Så nå skal det skjerpes!
Jeg jobber turnus,har 2 små,så har egentlig mer enn nok med det,så vil gjerne slippe å være lagleder:smiley-ashamed004
 
Da dette er helt nytt for meg så blir jeg glad om noen andre er lagleder. :yuck: Men skal vel alltids få det til om det blir helt krise ;)
 
Woop! Å sende inn tall tidlig, funker veldig bra for meg. Jeg vil ikke binde meg til lagleder denne runden pga "ustabil" baby. Altså, legger seg alt fra kl 19-01. Så har ingen garanti på kveld. Hehe
 
Ustabil baby ja, ser den, hatt noen sånne runder, nå er min ynsgte 3, og gitt at alle leverer tallene som de skal så rekker jeg smette inn rapporten før jeg legger henne, hun spiser vanligvis kveldsmat ca 19 men hender vi drøyer litt fredag dersom vi nesten nettopp hr gått fra tacobordet... Så, om ingen andre kan/vil, så gjør jeg det jeg altså. Men jeg skal ikke trampe inn her og ta det om noen andre har lyst å prøve seg

Skal vi ta en presentasjonsrunde kanskje? Noen av oss har vært på lag før, men mange er nye
 
Jeg er altså Sara, som slett ikke heter Sara egentlig, 39 år gammel trebarnsmor, gift med barnas far og har lagt på meg litt for hvert svangerskap. Og etter det siste har jeg liksom ikke kommet ned igjen.

Jeg er ikke overvektig, men jeg forsøker iherdig å ikke blir det heller. Pila har de siste årene i snitt pekt oppover, og mine usunne kostholdsvaner og labre aktivitetsnivå kombinert med min arvelige risiko for diabetes gjør at jeg bare må ta grep, snu pila og endre vaner. Jeg er på vei, men ser av vektgrafen at krigene hjelper meg, så jeg meldte meg på igjen

Jeg har vært med flere ganger, også før jeg fikk siste barn for 3 år siden, og har vært krigleder en runde eller to, og har derfor et regneark som for meg fungerer veldig fint til å regne ut ukerapportene.

Jeg sliter med å samle særlig mye poeng, jeg har ikke tid til særlig med trening eller mosjon før vinterferien i alle fall, jeg jobber med regnskap og sitte med årsoppgjør, noen dager, som i dag er jeg på jobb til 20-21 tiden før jeg reiser hjem og legger meg. Andre dager må jeg hjem fordi det skjer mye i en familie med tre barn i perioden 17-19 og min mann jobber også med regnskap så vi deler på hvilke dager vi kan jobbe lenge, samt at en del dage rer begge hjemme for å få logistikken tik å gå opp, da logger vi på jobb hjemmefra så snart vi kan, og jeg sitter med det til jeg legger meg. Det er minimumsinnsats på husarbeide, vi vasker håndklær og undertøy jevnt, andre klær sånn stort sett i puljer i helgene, og oppvasken må jo bare tas, det er mye enkle middager, lite "fra bunnen" og ofte ikke de sunneste alternativene, og dager som i dag når jeg spiser på jobb er det fjordland, avbrutt av en og annen pizzabakeren.

Mine store svakheter som jeg skal forsøke å begrense er rett-i-koppen-kakao på jobb (fri tilgang...) og snoking i skapene hjemme, og særlig sliter jeg med det når jeg skal jobbe hjemmefra, jeg liksom kompenserer "at jeg må jobbe hjemmefra når jeg helst vi lsløve med netflix" med potetgull eller annet godteri.

Januar og februar er således ikke gode måneder for min vekt og helse...
 
Jeg er altså Sara, som slett ikke heter Sara egentlig, 39 år gammel trebarnsmor, gift med barnas far og har lagt på meg litt for hvert svangerskap. Og etter det siste har jeg liksom ikke kommet ned igjen.

Jeg er ikke overvektig, men jeg forsøker iherdig å ikke blir det heller. Pila har de siste årene i snitt pekt oppover, og mine usunne kostholdsvaner og labre aktivitetsnivå kombinert med min arvelige risiko for diabetes gjør at jeg bare må ta grep, snu pila og endre vaner. Jeg er på vei, men ser av vektgrafen at krigene hjelper meg, så jeg meldte meg på igjen

Jeg har vært med flere ganger, også før jeg fikk siste barn for 3 år siden, og har vært krigleder en runde eller to, og har derfor et regneark som for meg fungerer veldig fint til å regne ut ukerapportene.

Jeg sliter med å samle særlig mye poeng, jeg har ikke tid til særlig med trening eller mosjon før vinterferien i alle fall, jeg jobber med regnskap og sitte med årsoppgjør, noen dager, som i dag er jeg på jobb til 20-21 tiden før jeg reiser hjem og legger meg. Andre dager må jeg hjem fordi det skjer mye i en familie med tre barn i perioden 17-19 og min mann jobber også med regnskap så vi deler på hvilke dager vi kan jobbe lenge, samt at en del dage rer begge hjemme for å få logistikken tik å gå opp, da logger vi på jobb hjemmefra så snart vi kan, og jeg sitter med det til jeg legger meg. Det er minimumsinnsats på husarbeide, vi vasker håndklær og undertøy jevnt, andre klær sånn stort sett i puljer i helgene, og oppvasken må jo bare tas, det er mye enkle middager, lite "fra bunnen" og ofte ikke de sunneste alternativene, og dager som i dag når jeg spiser på jobb er det fjordland, avbrutt av en og annen pizzabakeren.

Mine store svakheter som jeg skal forsøke å begrense er rett-i-koppen-kakao på jobb (fri tilgang...) og snoking i skapene hjemme, og særlig sliter jeg med det når jeg skal jobbe hjemmefra, jeg liksom kompenserer "at jeg må jobbe hjemmefra når jeg helst vi lsløve med netflix" med potetgull eller annet godteri.

Januar og februar er således ikke gode måneder for min vekt og helse...
Har det samme problemet med hjemmekontor! Så i dag røyk resten av melkesjokoladen. Men nå skal det ikke kjøpes ny! (Kjøpte forresten ikke denne heller, fikk i julegave).

Jeg synes det er supert at du vil være lagleder :)
Min utfordring blir å finne vekta før fredag.
 
Jeg er 36 år og mor til 2. Yngste er 15mnd. I begge permisjoner har jeg gått opp, jeg takler ikke kjede-meg-hjemme-dager så har blitt trilleturer i byen og ymse mat, kaffe av den kaloririke typen og kaker eller godis. Så heller ingen treningstrilleturer mao. Mulig ammehormoner gjorde sitt motsatt av for de fleste også.. eller i hvert fall trøtthetscravingsene!

Eldste blir straks 6, så for 4,5-5år siden gikk jeg ned 8kg og et par til før ny graviditet, men nå har jeg samme problem igjen. Var på vei ved forrige krig, men hadde en ferieuke og røyk. Jeg trengte challengen for å være flink.

Vi flytta inn i hus for 9 dager siden, har fortsatt ikke fått solgt gamlestedet og begge deler er slitsomt ;)

Jeg jobber også med regnskap(bl.a.), så har nok å gjøre nå. Drar 6.30 hjemmefra og kommer hjem 17-17.30. Så når ungene er i seng osv og klokka er 20.30 er det så vanskelig å komme seg ut. Den dørstokkmila.. også vil jeg legge me innen 21.30 siden minsten synes det er passende å stå opp 4.30. Så ja, sliter litt med trøtthetscravings enda. Gleder meg til å skjerpe meg! ;)
 
Hei!

Jeg har vært med mange ganger, og synes det er fint å se både nye og gamle fjes igjen!

Alltid vært overvektig, og nå er jeg ferdig med det. Har gått ned 30kg fra mitt tyngste (altså, 20 da, ettersom 10 forsvant da babyen kom) :p

Jeg vil ned til 70-tallet. Så får vi se! Mine utfordringer er sjokolade, og overspising. Også trøstespiser jeg. Mhm.

Har to små og tette hjemme, men jobber bare 50% pr nå, så får sanket en god del poeng. Blir veldig motivert av skritt :p

Og vil ikke lede et lag denne gang.
 
Woop! Å sende inn tall tidlig, funker veldig bra for meg. Jeg vil ikke binde meg til lagleder denne runden pga "ustabil" baby. Altså, legger seg alt fra kl 19-01. Så har ingen garanti på kveld. Hehe

Kan sende inn tidlig, ja. :happy: Min baby krever også sitt, så greit å få det unnagjort.

Men lagleder er uansett ikke noe for meg. 2+2 kan bli for tøft, og det gjelder utenom ammetåken også :hilarious:
 
Opprop

Klipp denne lista og merk av at du har vært innom tråden :)

Sara - Her :)
Beccaa
Blessed_palms
Sitrus.
HM89
makko86
Venessiela
Junigull18
XuperB
Tust
onskedrom
KTME
Cisamo
 
Opprop

Klipp denne lista og merk av at du har vært innom tråden :)

Sara - Her :)
Beccaa
Blessed_palms - Her :)
Sitrus.
HM89
makko86
Venessiela
Junigull18
XuperB
Tust
onskedrom
KTME
Cisamo
 
Greit å få avklart hvem vi må plinge ekstra før fredag, dumt å miste mange før vi er igang.

Det er klart, et er vekt i vekttråden som er det vesentlige, men sannsynligheten for å huske det er større om man er innom her :)
 
Sara - Her :)
Beccaa
Blessed_palms - Her :)
Sitrus.
HM89
makko86
Venessiela
Junigull18
XuperB
Tust
onskedrom
KTME- Her :)
Cisamo
 
Ny
Sara - Her :)
Beccaa
Blessed_palms - Her :)
Sitrus.
HM89
makko86
Venessiela
Junigull18 - Her:happy:
XuperB - her :)
Tust
onskedrom
KTME- Her :)
Cisamo


Kommer med presentasjon når baby er i seng og jeg fyrer igang pc. :happy:
 
Jeg er i tredveåra, har to tette svangerskap bak meg og en aktiv krabat på 7 måneder. Jeg har vært overvektig siden tenårene mer eller mindre, og har vært over 100 kg på det meste (det er mye på ei som er under gjennomsnittet høy :p ). Klarte å gå ned til at jeg bare hadde 7 kg igjen til å være normalvektig, fikk kontorjobb og sleit litt med de siste kiloene. Deretter ble jeg gravid, mista i uke 24, la på meg flere deppekilo og ble deretter gravid igjen og la på meg litt til. Jeg vil ned til 70 kg i alle fall, og er 83,6 kg nå. Men siden jeg ammer så tar jeg det rolig.

Det vanskeligste her er å spise jevne gode måltid, og ikke bare sleive med seg noe nå og da. Ammingen har i perioder også gitt meg et ekstremt søtsug og sultfølelse, men etter at lille begynte å spise et par måltider fast føde så har det roa seg ned litt. Jeg er også en skapsnok av dimensjoner, eier ikke noe særlig til selvkontroll og jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha smekkfulle godteskap. Da måtte jeg ha handla ofte da! :hilarious:

Dette er andre runden min i slankekrigen, før jul klarte jeg å karre meg til å komme på tredjeplass. Røyk egentlig ut i siste runde før finalen, men så var jeg den i Wildcard som hadde gått ned mest - så jeg gikk ut og kom tilbake i samme runde. :hilarious: Jeg melder meg ikke som leder i alle fall, det varierer litt når minien sovner her.

Jeg trener ikke noe, men går som regel endel tur. Har to aktive hunder som krever sitt, men hender seg jeg jukser latmannstrimmer de med å slippe de på åkrene eller i et område vi har bak huset. Skal være flinkere til å faktisk gå med dem nå, for min egen del. Merker at formen ikke er det den en gang var.
 
Sara - Her :)
Beccaa
Blessed_palms - Her :)
Sitrus.
HM89
makko86
Venessiela
Junigull18 - Her:happy:
XuperB - her :)
Tust
onskedrom - her
KTME- Her :)
Cisamo
 
Back
Topp