Alida90
Andre møte med forumet
Tok også denne igår men annet merkeTrenger hjelp til å tyde, Fikk positiv eggløsningtest samme kveld som vi satte ovitrelle 15.04, innsett 22.04 av 5-dagers blasto har egentlig offisiell testdag 02.04
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tok også denne igår men annet merkeTrenger hjelp til å tyde, Fikk positiv eggløsningtest samme kveld som vi satte ovitrelle 15.04, innsett 22.04 av 5-dagers blasto har egentlig offisiell testdag 02.04
Det høres rart ut. Har aldri hørt om en slik pausedag og tror egentlig det må være en feil på skjema?? Samme dag som du skal på UL er det ikke sikkert du skal ta Gonal f (har fått beskjed om å avvente den til etter ul), men fyramedel skal jo uansett tas til og med dagen man setter eggløsningssprøyte.Hva ville dere gjort? Jeg har begynt på kort protokoll ved OUS. Startet med Gonal F fra syklusdag 2 også fra syklusdag 6 oppstart med Fyremadel i tillegg. Jeg fikk med meg et doseringsskjema med dager og hvilke medikamenter og doser jeg skulle sette. Jeg er satt opp til ultralyd-kontroll på mandag, men ser på skjemaet at siste dag med sprøytene blir nå på lørdag, også ingenting på søndagen, er det virkelig sånn at man kan få en dag «fri» før UL-kontroll hvor man ikke skal ta noe, risikerer man ikke å «miste alt. Jeg har prøvd å ringe, men ingen som svarer
Enig med @Malave over her, det høres rart ut. Kan du kanskje poste et bilde av behandlingsplan/doseringsskjema? Bare uten personlig info som navn og sånt, så kan vi se om vi forstår noe mer?Hva ville dere gjort? Jeg har begynt på kort protokoll ved OUS. Startet med Gonal F fra syklusdag 2 også fra syklusdag 6 oppstart med Fyremadel i tillegg. Jeg fikk med meg et doseringsskjema med dager og hvilke medikamenter og doser jeg skulle sette. Jeg er satt opp til ultralyd-kontroll på mandag, men ser på skjemaet at siste dag med sprøytene blir nå på lørdag, også ingenting på søndagen, er det virkelig sånn at man kan få en dag «fri» før UL-kontroll hvor man ikke skal ta noe, risikerer man ikke å «miste alt. Jeg har prøvd å ringe, men ingen som svarer
Vi har gjort det i Porsgrunn, var faktisk deres initiativ, da de mente at vi kan bli gravide naturlig, med hjelp av eggløsnings medisiner (letrozole her). Vi hadde 4-5 slike sykluser før vi gikk over til ivf.Er det noen som vet om noen klinikker i Norge tilbyr styrt/stimulert syklus med timet samleie? Lurer på om det kan være et alternativ for oss, et steg før evt. full IVF.
Skjønner, men letrozole er vel ganske svak stimulering sammenlignet med det man får før egguttak. Er det jeg tenkte på; om man kan få alle de medisinene som brukes før egguttak, men at man har timet samleie hjemme etter ovitrelle isteden for egguttak. Har prøvd letrozole noen få sykluser selv, men til og med på trippel dose var det likevel kun en dominant folikkel på ultralyd cd9 eller 10.Vi har gjort det i Porsgrunn, var faktisk deres initiativ, da de mente at vi kan bli gravide naturlig, med hjelp av eggløsnings medisiner (letrozole her). Vi hadde 4-5 slike sykluser før vi gikk over til ivf.
Tror ikke de kommer til å tillate det, for det vil nok være en veldig stor risiko for flerlinge svangerskap. Risken er jo selvfølgelig avhengig av hvor mange egg man evt. klarer å stimulere fram, men vi ble til og med frarådet samleie etter trigger shot som et føre var prinsipp selv om jeg kun hadde 3 folikkler.Skjønner, men letrozole er vel ganske svak stimulering sammenlignet med det man får før egguttak. Er det jeg tenkte på; om man kan få alle de medisinene som brukes før egguttak, men at man har timet samleie hjemme etter ovitrelle isteden for egguttak. Har prøvd letrozole noen få sykluser selv, men til og med på trippel dose var det likevel kun en dominant folikkel på ultralyd cd9 eller 10.
Enig i at det kan være en risiko for det, men ikke hos meg som er over 40 og med mange tidlige spontanaborter bak meg. Har lest forum med kvinner over 40 som får ut f.eks. 10 egg, men kun ett av dem kan befruktes.Tror ikke de kommer til å tillate det, for det vil nok være en veldig stor risiko for flerlinge svangerskap. Risken er jo selvfølgelig avhengig av hvor mange egg man evt. klarer å stimulere fram, men vi ble til og med frarådet samleie etter trigger shot som et føre var prinsipp selv om jeg kun hadde 3 folikkler.
Det var egentlig planen at vi skulle støtte letrozole med medisiner som meriofert som vi senere brukte ved egguttak, men på det tidspunktet var det leveranseproblemer så vi fikk det ikke til. Helt ærlig så hadde jeg heller gått for ivf hvis jeg var deg, men jeg tror ikke Porsgrunn hadde nektet deg de medisinene du ønsker deg ihvertfall.Skjønner, men letrozole er vel ganske svak stimulering sammenlignet med det man får før egguttak. Er det jeg tenkte på; om man kan få alle de medisinene som brukes før egguttak, men at man har timet samleie hjemme etter ovitrelle isteden for egguttak. Har prøvd letrozole noen få sykluser selv, men til og med på trippel dose var det likevel kun en dominant folikkel på ultralyd cd9 eller 10.
Risikoen er nok fortsatt alt for stor for flerlinger, så jeg og tviler på at du vinner en norsk klinikk som blir med på det der.Enig i at det kan være en risiko for det, men ikke hos meg som er over 40 og med mange tidlige spontanaborter bak meg. Har lest forum med kvinner over 40 som får ut f.eks. 10 egg, men kun ett av dem kan befruktes.
Jeg forestiller meg at IVF er ganske smertefullt, og jeg er så dårlig på å takle smerte. I tillegg er det jo billigere om man får medisinene, uten selve prosedyren. Ser risikoen for flerlinger generelt, men ikke hos noen som er 44-45, når eggkvaliteten er dårlig.Risikoen er nok fortsatt alt for stor for flerlinger, så jeg og tviler på at du vinner en norsk klinikk som blir med på det der.
Er det noe grunn til at du ikke ønsker IVF? Tenker siden du likevell ønsker hele stimuleringen, da er det ikke så mye som gjenstår for vanlig IVF.
Jeg skal ikke si at ingen vil prøve det, om du ønsker det, håper jeg du finner en klinikk som er villig til å prøve det!Jeg forestiller meg at IVF er ganske smertefullt, og jeg er så dårlig på å takle smerte. I tillegg er det jo billigere om man får medisinene, uten selve prosedyren. Ser risikoen for flerlinger generelt, men ikke hos noen som er 44-45, når eggkvaliteten er dårlig.

Jeg skulle bare si ifra at medisiner er faktisk det som utgjør 90% av kostnader, så akkurat det med pris hadde jeg nok tenkt på. Skjønner at du er redd for smerter men tenkte bare å si ifraJeg forestiller meg at IVF er ganske smertefullt, og jeg er så dårlig på å takle smerte. I tillegg er det jo billigere om man får medisinene, uten selve prosedyren. Ser risikoen for flerlinger generelt, men ikke hos noen som er 44-45, når eggkvaliteten er dårlig.
Helt som vanligVet jo at det er individuelt, men hvor hardt trener dere etter innsett?
Jeg lurte og veldig på dette! De på sykehuset sa det bare var å trene som normalt. Jeg har fulgt de oppsatte øktene i løpeprogrammet mitt, både intervall og rolig.Vet jo at det er individuelt, men hvor hardt trener dere etter innsett?