Skravletråd 16. jan

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
På det forrige terminforumet hadde vi en ny skravletråd for hver dag i en periode. Var så koselig å dele hva som helst i en ny tråd for hver dag.

I dag skal jeg til legen for å diskutere sykemeldinga. Vil helst bli friskmeldt en prosent, men spørs om det går. Så skal jeg prøve å få unna litt husarbeid. Vi reiser til Trøndelag på fredag og da er det godt å komme hjem til ryddig hus!

En hel prosent? :p Jeg skal piske gubben litt rundt idag, imens jeg har besøk. :D Nå har han vært lat såååå lenge at nå er jeg lei av han. Hehe.

Kan jeg få noen pisketips Alvetussa? Hehe, jeg skulle gjerne hatt en pisk som funka.. Den jeg har nå virker ikke ser det ut som....
Uansett hva jeg smisker og lokker med så "glemmer" han å gjøre det jeg spurte om.. argh!! Så sier han at han skal gjøre det "imorgen", men da har jeg allerede gjort det..
Jeg burde egentlig reist på spa i en uke, og latt mannen stelle hjemme, så kunne han se hvor mange ting som ikke "lager" eller "fikser" seg selv :)

Ellers har jeg fri idag og skal på besøk til ei venninne, før barnehagehenting av lillegutt. Gubben skal ut med jobben å feire jubileum.
Så blir det sofaen, as ususal!

Hehe, egentlig ikke noen tips. Har prøvd meg på og la være og vaske klær den siste perioden da dette er en av hans oppgaver. Nå har ingen reine klær hær i huset. :p Men idag har jeg sagt at jeg er lei og at alt ikke er mitt ansvar osv osv. Så da maser jeg bare til han gjør d. Finnes ikke noe som heter "jeg skal gjøre d etterpå" :p Hater late mannfolk! :b

Gruer meg helt vanvittig til og se hvordan d ser ut her når han og snuppa skal være hjemme og jeg er på barsel :p Må få kustus på han før den tid! :p

Idag skal gubben begynne å sparkle i leiligheten :-D
Først skal vi hente en nøkkel også til mine besteforeldre. Fått noen gratis baby ting :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Vi skal på Barnas hus etter jobben... Kanskje jeg overtaler ham å kjøpe den MaxiCosy'en som er på tilbud nå. Den har jo vært best-i-test flere ganger, og bra tilbud. Har dere flere gode argumenter jeg kan bruke?

Og så blir det sikkert å male/skru/fikse/ordne hjemme, as usual på kveldene. Jo, noe mat må vi lage også. :)

En hel prosent? :p Jeg skal piske gubben litt rundt idag, imens jeg har besøk. :D Nå har han vært lat såååå lenge at nå er jeg lei av han. Hehe.
Haha, gikk litt fort! Ble litt mer enn en prosent. Friskmeldt 40 % i to uker, så får vi se hvordan det går.

• Liker
Reactions: VeL
Vi har maxi cosy til babybilstol. Veldig fornøyd sist! Nå får vi base og da tror jeg vi blir enda mer fornøyd!

Jeg har også vært hos legen. Fikk tilrettelagt sykemelding sånt at jeg slipper å få vakter hvor jeg står alene på jobb (veldig upraktisk å ha ene-ansvar for en butikk mens en spyr...)

Ellers fikk jeg en litt stressende start på dagen. Bilen var fullstendig nedfrosset så jeg brukte en halv evighet på å skrape og koste. Da jeg var ferdig så oppdaget jeg at den var nedfrossen innvendig også! så da var det bare til å begynne å skrape der også.. Endelig ferdig med å skrape hele istapp-bilen så gikk den tom for strøm og tok kvelden.
Så var det frem med skrapa igjen for å skrape den andre bilen. Denne hadde stått i garasjen, så den var litt mer samarbeidsvillig.
Skal nevnes at jeg ikke kan fordra å kjøre denne bilen og i tillegg har den sommerdekk. så jeg kjørte som en trollgammel snegle mens jeg sloss med lys og vindusviskerfunksjoner
Akk! men jeg kom meg frem :) bare 5 min for sent til legetimen.

Vi har maxi cosy til babybilstol. Veldig fornøyd sist! Nå får vi base og da tror jeg vi blir enda mer fornøyd!
Er det slik at basen kan brukes til alle størrelser bilstoler? (kan null om dette her, men mistenker det) Det kunne vært et godt argument, at vi kjøper stol+base på salg nå, så bytter vi bare stolene :)

Haha, jeg var på sunnaas i 2 uker jeg, men kom hjem på perm hver helg, GJETT HVEM SOM MÅTT RYDDE Å VASKE KLÆR Æ. så ut som et BOMBA hore hus!! AAAAAAAAAARGHHHH!!!!!!

Skal noe bli gjort her, må jeg gjøre det selv, hvis ikke tar det flere mnd.

VeL: aner ikke. Har aldri hatt base før og har ikke fått denne basen enda. Spør på butikken!

Andre som har noe å fortelle om dagen i dag?

Jeg elsker å lage god mat og i dag ble det hjemmelaget pasta saus, stekt karbonadedeig, fullkornsspaghetti og en salat med bladspinat i. Deilig! Himmelsk! Fantastisk! (Litt glad i mat skjønner dere... :) )

Vi har også hatt spagetti idag:-) Prøver å få sambo til å rydde på kjøkkenet, men gjør han det? "Senere".. :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Er det slik at basen kan brukes til alle størrelser bilstoler? (kan null om dette her, men mistenker det) Det kunne vært et godt argument, at vi kjøper stol+base på salg nå, så bytter vi bare stolene :)

Jeg er ganske så sikker på at det finnes en egen base for hver bilstol.
Så du må nok kjøpe ny base for hver bilstol. (hvis du skal ha base på stol nr 2)

Vi hadde babystol med base til førstemann, men når vi kjøpte barnestol nr 2, ble det uten base. Vi ville ha en bakovervendt bilstol som gikk opp til 25 kg. ( de nr 2 barnestolene med base går bare til 18 kg. )
Vi bruker den stolen enda, og han er litt over 3 år, så blir ikke så mange stolbytter.

Neste stol vi skal kjøpe blir en beltestol, og de er det heller ikke base på. Men vi skal ha isofixfeste.

På det forrige terminforumet hadde vi en ny skravletråd for hver dag i en periode. Var så koselig å dele hva som helst i en ny tråd for hver dag.

I dag skal jeg til legen for å diskutere sykemeldinga. Vil helst bli friskmeldt en prosent, men spørs om det går. Så skal jeg prøve å få unna litt husarbeid. Vi reiser til Trøndelag på fredag og da er det godt å komme hjem til ryddig hus!

Super tiltak og lage en egen skravvletråd!!! :)

Jeg har vært på trening i dag, har begynnt på igjen etter en laaaaaang pause. (tredje treningen min i det nye året.. )
Gikk oppeoverbakke på tredemølle i 25 min og styrketrening etterpå. Svett ble jeg, men formen min er veldig dårlig da, så det kan bare bli stigende. hoho

Har bestemt meg for at jeg skal klare 2 treningsøkter pr uke, og evt bonus hvis jeg klarer mere.

Smerter i lyske etter treningen i dag, har hatt det tidligere også, håper det bare ikke er bekkenløsning som har planer om å sette kjepper i hjula for meg:)

Hurra for trening, blingbling (savner forøvrig gamle nicket ditt... )! Har vært på fysio i dag jeg, men greier ikke stort før jeg får blodtrykksfall.. Jaja...

Hurra for trening, blingbling (savner forøvrig gamle nicket ditt... )! Har vært på fysio i dag jeg, men greier ikke stort før jeg får blodtrykksfall.. Jaja...

Hehe... savner det jeg også faktisk.. Følte det gamle var litt mere meg liksom... hehehehe

æsj, slitsomt med blodtrykksfall da.. Har ikke vært plaget med det jeg. *bank i bordet*
Men en får trøste seg med at det er veldig verd det... ! :)

Hehe, egentlig ikke noen tips. Har prøvd meg på og la være og vaske klær den siste perioden da dette er en av hans oppgaver. Nå har ingen reine klær hær i huset. :p Men idag har jeg sagt at jeg er lei og at alt ikke er mitt ansvar osv osv. Så da maser jeg bare til han gjør d. Finnes ikke noe som heter "jeg skal gjøre d etterpå" :p Hater late mannfolk! :b

Gruer meg helt vanvittig til og se hvordan d ser ut her når han og snuppa skal være hjemme og jeg er på barsel :p Må få kustus på han før den tid! :p

Mannen min er værre.. han sier jada når jeg spør om han kan gjøre noe som haster. F.eks "junior sa han skal bæsje,kan du følge han på do.. nå?"
Jada,sier han, så sitter han en stund før han reiser seg sakte opp,skal bare skrive ferdig en melding på veien, og subber avgårde. Jeg blir GAL!

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Jeg er ganske så sikker på at det finnes en egen base for hver bilstol.
Så du må nok kjøpe ny base for hver bilstol. (hvis du skal ha base på stol nr 2)

Vi hadde babystol med base til førstemann, men når vi kjøpte barnestol nr 2, ble det uten base. Vi ville ha en bakovervendt bilstol som gikk opp til 25 kg. ( de nr 2 barnestolene med base går bare til 18 kg. )
Vi bruker den stolen enda, og han er litt over 3 år, så blir ikke så mange stolbytter.

Neste stol vi skal kjøpe blir en beltestol, og de er det heller ikke base på. Men vi skal ha isofixfeste.

Det stemmer, det er akkurat slik vi fikk det forklart på butikken. Stolene til de minste skal tas ut av bilen med "innhold", derfor er det egen feste. Når passageren er større, er det mindre aktuelt å løfte ham/henne ut av bilen med stolen, derfor er festene vanligvis fast monterte på seter.
Så det ble ikke sete på oss i dag, altfor stor forskjell mellom brukt-prisene og selv denne sterkt rabatterte...

Natta, jenter. Endelig kveld.

Back
Topp