Skravletråd 09.10.11

Miss Independent

Elsker forumet

Hvordan går det med junu-mammaene og spirene idag da?
Og hva som står på planen idag?

Her er det ikke så mye som skjer - drømmer om kinamat..hehe..det gjør jeg klokken ti på ni på en søndags morgen hehe.. 

Vi skal ta oss en tur til sentrum - det er fjell og fårikål festival her i Oppdal (er på helge besøk hos min mor). Så vi tar oss en tur, tenker jeg. 

Er det flere som ikke føler seg gravid?

Altså jeg har jo tatt 3 tester som ble positve og mensen har ikke kommet (ikm på fredag). Men allikevel har det ikke sunket inn at jeg er gravid (igjen!). Her var spiren godt planlagt, så det er ikke sånn usikkerhet... Jaja, det er kanskje litt for tidlig å "kjenne" noe - så det kommer etterhvert..hehe

Jeg skal til en venninne å ha minibakedag  Dvs. at miniene får bake å kose seg, mens mammaene koser seg med det ferdige resultatet  Det gleder jeg meg til! I dette drittværet er det ikke mye annet en får gjort allikevel så... 

Merker ikke at jeg er gravid jeg heller! Nesten så jeg blir bekymra  Er ganske redd for å miste igjen, siden det er så kort tid siden så jeg kjenner etter symptomer heeele tiden! Eneste jeg kjenner er mensmurringer. Så jeg føler at mensen kommer snart, men IKM var jo i forrige uke eller noe sånt (litt usikker på ikm). Blir spennende å se om vi holder oss like symptomfrie eller om vi plutselig blir stamgjester over doskåla 

Hvis jeg skal ha kvalme på besøk i denne svangerskapet òg, så vil jeg faktisk ha det nå jeg - så er jeg ferdig med det...hehe

Her har vi vært barnefri i helgen mens lillesnuppen har storkost seg hos mormor og morfar. Eller vi var og hentet han et par timer i går og hadde ham med på lekedilla for første gang, og det var STOOR STAS :D

Nå venter vi bare på melding om at han skal være våken fra formiddagsduppen sin.
Gleder meg til å hente ham, for jeg savner ham sånn når han er borte.
Men det har vært godt med litt tid for bare meg og Reidar i helgen. Vi har fått gjort mye som ellers er vanskelig når Erlend er hjemme.
Når vi har hentet ham skal vi dra innom andedammen og se om fuglene er der enda.
Håper de er det, for da skal vi mate dem og kose oss litt :D

Jeg skal bare ligge på sofaen idag. Har vondt i magen og er generelt litt slapp i formen..

Sambo får lage pizza til middag senere

Jeg har gjemt meg her inne, for vi har egentlig rydde-før-vi-reiser-bort-dag, og jeg har ikke lyst til å rydde i det hele tatt 
Ute høljregner det (og snør litt innimellom).
Ingen kvalme i dag heller, HURRA! Men mange merkelige drømmer, som jeg også hadde i straten av forrige svangerskap.

Er på besøk hos mamma og pappa i helga :) Vi skal snart spise lammefrikasè (fikk avverget fårikål i siste liten! - Liker det ikke :p ). Og så kommer farmor og farfar på besøk. Tror ikke vi sier det til dem enda da, for da er jungeltelegrafen i gang. Farmors versjon av en hemmelighet er å si det til 1 person av gangen ;) 

Ellers er formen veldig bra enda (*bank i bordet*). Ikke mye kvalm, men trøtt og sulten hele tia. Så koser meg foreløpig. 

Senere går turen tilbake til Trondheim, lade opp til en ny uke med jobb, skole og leilighetsjakt. Vi ønsker å få på plass redet til den lille så fort som mulig <3

svigers, mamma`n min og 4 gode venniner vet det  hadde egentlig ikke tenkt å si noe, men jeg trodde egentlig ikke at jeg var gravid så jeg tulla med venninnene mine og sa at mensen var for sen, så det var de som fikk "mistanke" først! Så når jeg testa da så maste jo de hull i hodet på meg om å få vite resultatet! i tillegg var de så svake i begynnelsen at jeg klarte ikke å ta testene seriøst, så det var liksom ikke så nøye..! Kommer til å si det til pappa`n min til uka for da har han bursdag  Tenkte det var en grei bursdagspresang  heheheh! Meeeeen, jeg kommer ikke til å si det til noen flere før jeg er 12 uker, siden jeg mista sist... kjenner det gjør godt å ha noen å snakke ut med om redselen for å miste igjen! De får liksom snakka meg til fornuft igjen..(neeesten da hvertfall!) Kjenner jeg ikke klarer å glede meg over dette før jeg er "trygg"!

Idag har vi vært så besøk over fjorden til minis oldemor, og da vi kom hjem kom min mor og søster på besøk. Så i dag er jeg mettet på familie! Nå legger mannfolket en stuptrøtt guttunge, mens jeg bare daffer på sofan. Idag har jeg vært skikkelig oppblås og kvalm, så nå er det slutt på kulsyredrikker :( Kjenner lufta romsterer i magen, men ut vil den ikke og det er auuuuuu :(

Vi har ikke fortalt om graviditeten til noen, annet enn ett par venninner av meg. Ei fikk vite det fordi vi planlegger jentetur i høst, og da er jeg ca. 10 uker på vei. Måtte forberede henne på at formen kanskje ikke ville være på topp. Hun andre spørr meg med jevne mellomrom om jeg er gravid, og jeg sist jeg pratet med henne klarte jeg ikke lyve Mannfolket har så lyst til å fortelle det til alle, men jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for det enda. Men regner med at han plumper ut med det ganske snart...

Jeg har fortalt det til noe gode venninner. Pluss ei venninne som også var prøvere, og det klaffet for de på 1.pp òg - så vi har termin på samme tid Det er jo gøy!

Ellers så har jeg fortalt det til mammaen min. Det var godt å fortelle det til henne.

Gleder meg så til jeg er over de usikre ukene og kan fortelle det til hele verden!!  Har en venninne som har termin i april så jeg gleder meg skikkelig til å fortelle det til henne, men vil vite til jeg er sikker på at det går bra.

Kjenner de neste ukene kommer til å bli utrooooooolig lange.....!!! Godt jeg har den supre juni gjengen å sladre med så jeg ikke blir sprøøøøø!! 

Jeg kjeder meg.... Tror mannfolket har sovnet inne hos ungen, og jeg orker ikke gjøre noe fornuftig heller. Magen min murrer og lufta hopper rundt, også har jeg lyst på salt smågodt Ute regner og blåser det, så det frister lite å kjøre til videosjappa for å handle smågodt ... Noen som har noe å anbefale på tven ikveld?

jaaaaa

åndenesmakt og alt for norge hehe

gleder meg
så har eg en 1 liters tine sjokolade mousse kake bare til meg  mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Kjeder meg litt jeg også. Og aner ikke hva som er på tv. Gubben er ute og skifter til vinterdekk(!), og guttungen har lagt seg. Og han glemte å spørre om smokk! Det kan bli interessant 
Han har aldri brukt smokk annet enn til soving, og i det siste har jeg merket at han er litt nøye på det. Mer og mer knyttet til den. Så jeg har sluttet å gi den til ham automatisk, for å se om han glemmer seg, og ta-daaa.. det gjorde han nå.

Hadde tenkt å venne ham av med nattbleia før smokken, men han blir vel ikke ødelagt av at han blir ferdige med begge deler samtidig.

Det her ble mye snakk om noe som sikkert angår bare meg her inne, siden det ikke nødvendigvis er barna vi allerede har, vi har til felles

På magetroll-fronten, kan jeg melde om stikking i pupper og god matlyst! 

~Damen~ hvor gammel er sønnen din? Vi hadde også tenkt å skifte dekk på bilen idag, men tvile på at det blir nå... Er vel ikke lenge til det er snø og is på morgenen!!!

I dag fikk jeg sove lenge! Det var deilig!

Ellers har vi vaska og rydda litt, og egentlig bare kost oss inne i regnværet. Gubben er på fotballkamp, er vel hjemme snart tenker jeg. Er spent på humøret hans 

Huleboeren merker jeg ikke spesielt til.. Er mer trøtt og har litt småømme pupper, og det stikker litt i underlivet innimellom, men ikke mer enn det heller. Er ikke kvalm i det hele tatt. Litt rart i grunnen siden jeg var det sist svangerskap..

Flangre skrev:
~Damen~ hvor gammel er sønnen din? Vi hadde også tenkt å skifte dekk på bilen idag, men tvile på at det blir nå... Er vel ikke lenge til det er snø og is på morgenen!!!

Han er mellom 2,5 og 3 ;)
Ja, det var -2 her i morges, og vi skal kjøre over noe fjell til uka, så da turte vi ikke vente lenger.
Litt greit med vinter også. I alle fall snø. Da kommer guttungen bare våt hjem, i stedet for våt og SKITTEN som han gjør hver dag nå :P

Back
Topp