Hei hei.Lila_ skrev:
Flytter inn hit jeg. Er 12, eller har vel blitt 13 uker på vei :)
Tiden flyr når man har en liten en og har akkurat startet med å jobbe for fullt!
Har noen skikkelige dårlige dager, er sur og grinete på samboer, syntes han er en bæsj for tiden. Han sammenlignet meg med tre andre kvinner og mente at siden de klarte og gå på skole, jobbe tidlig i svangerskapet så burde jeg også klare det. Jeg er sykemeldt pga svangerskapskvalme og oppkast.sivhelen85 skrev:
Han skjønner ikke at jeg syntes det er dritt, jeg klarer ikke gjøre noe, så kom han med du er ikke engang renslig av deg ( jeg blir dårlig bare med tanken på og gå i dusjen). Ba han reise til ja.. Og sa at om han ikke takler at jeg er dårlig i noen uker og er sint og sur fordi jeg føler meg lite verd når jeg ikke klarer gjøre noe så kunne han få slippe ansvaret. Han bare jeg skal ta vare på ungen min, men deg har jeg inget ansvar til.
Jeg gråt meg i søvn i går kveld og akter egentlig bare og gå ifra han på dette, jeg vil nyte svangerskapet mitt, men når samboer ikke kan forstå at jeg hater at ting er slikt, jeg ønsker jo ikke å være kvalm og kaste opp, men det er slik, det må han prøve å skjønne. Virker som han selv tror han forstår alt jeg tenker på, hvordan jeg har det, jeg kommer til og utvikle depresjoner om det skal fortsette slikt.
Jeg prøvde å fortelle han det i går, det synker ikke inn. Jeg blir så lei meg, at jeg tenkte i går kveld, kanskje jeg må adoptere bort barnet, at det vil få det bedre hos noen andre. For jeg kan ikke la dette lille miraklet ha det slik. Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 20, nå fyller jeg 28 rett etter at barnet er kommet. Men hvordan skal jeg kunne la barnet vokse opp og se at mamma sårt trenger støtte hos pappen som hun ikke får.
Jeg gråter når jeg skriver dette, for det er så vondt, jeg vil kunne ligge i armene hans, snakke om barnet, være lykkelig over at vi sammen har skapt den største gave Gud kan gi menneskene. Men han dytter meg bort, fordi jeg gråter så lett og blir sint, jeg kan ikke kontrollere hormonene i kroppen, jeg vil men når jeg blir sint så klarer jeg ikke roe meg ned. Han skjønner ikke hvor vondt jeg syntes dette er. Åhhh jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Sånn da har jeg fått ut min frustrasjon og sorg for dagen.
Håper dere andre har en mye bedre dag enn jeg har!
19mars2013 skrev:
Uff og uff da! Jeg har også slike dager innimellom. Det er fryktelig vanskelig når hormonene styrer slik de gjør. Min samboer, som jeg elsker over alt i verden, kan jeg noen ganger ikke tåle trynet på. Og HAN sier dette er slitsomt! Nei, jeg tror ikke det er mulig for noen å forstå hvordan det er når man VET så inderlig godt at det man tenker og føler er helt på viddene, men ikke klarer å stoppe det der og da. Jeg har noen ganger krøpet inn i armkroken på min kjære og grått og grått, og samtidig bedyret at jeg ikke er lei meg.. Det tror jeg er vanskelig for en mann å forstå. De blir også frustrerte over oss, og jeg synes det er fullt forståelig. Man går fra å være en blid og livsglad dame, til å bli et sippehode uten sidestykke, samtidig som man lett blir sur og sint for ting man normalt hadde ledd av. Vi er nok ikke til å kjenne igjen. Når DET er sagt, så synes jeg ofte mennene ikke alltid klarer å huske på dette i hverdagen. Det må da kunne være mulig å svelge et par kameler ekstra når de vet om situasjonen? Nei, dette kan jeg skrive om i flere timer. Skal gi meg nå..
sivhelen85 skrev:
19mars2013 skrev:
Uff og uff da! Jeg har også slike dager innimellom. Det er fryktelig vanskelig når hormonene styrer slik de gjør. Min samboer, som jeg elsker over alt i verden, kan jeg noen ganger ikke tåle trynet på. Og HAN sier dette er slitsomt! Nei, jeg tror ikke det er mulig for noen å forstå hvordan det er når man VET så inderlig godt at det man tenker og føler er helt på viddene, men ikke klarer å stoppe det der og da. Jeg har noen ganger krøpet inn i armkroken på min kjære og grått og grått, og samtidig bedyret at jeg ikke er lei meg.. Det tror jeg er vanskelig for en mann å forstå. De blir også frustrerte over oss, og jeg synes det er fullt forståelig. Man går fra å være en blid og livsglad dame, til å bli et sippehode uten sidestykke, samtidig som man lett blir sur og sint for ting man normalt hadde ledd av. Vi er nok ikke til å kjenne igjen. Når DET er sagt, så synes jeg ofte mennene ikke alltid klarer å huske på dette i hverdagen. Det må da kunne være mulig å svelge et par kameler ekstra når de vet om situasjonen? Nei, dette kan jeg skrive om i flere timer. Skal gi meg nå..
Tusen takk! Det er godt å vite at det er flere som har det slik av og til, jeg har prøvd og forholde meg rolig i hele dag, selv om det har vært vanskelig noen ganger. Har trekt meg unna han, når han lirker av seg ting som er unødvendige, han ba om unnskyldning idag, da han kjeftet på meg for en fille ting. Og jeg forklarte han hvorfor! Håper ting retter seg for oss, men vi har ikke sovet i samme seng engang de siste to nettene, spørs om det forandrer seg idag. Jeg tviler på det! Våknet til og med i ettermiddag av at jeg hadde hatt den herlige sexdrømmen om han og i drømmen så var den så virkelig at det gjorde vondt når jeg våknet og oppdaget at den ikke var sann. Er vondt når det virker som han støtet meg bort! Jeg elsker han så høyt men det ser ut til at han ikke vil mere.
Får håpe at ting retter seg etterhvert at vi bare trenger en skikkelig time out, pause i kranglingen, slik at vi kan finne tilbake til hverandre. Håper på det beste.
Du har forresten Termin dagen etter meg =) Syntes det var litt moro.