Skravle tråd for lag Svane

Mine styrker: Liker fjellturer, sterke ben, sta som f*** og gir ikke opp!
Mine svakheter: Sweet - tooth, å få i meg nok vann. Anstrengelsesastma, magekatarr, svak rygg


Jeg er straks 30, delvis alenemor til en jente på 7, og en gutt på 5. Jeg jobber 90% stilling på et lager. Trives godt med kollegaene, men ikke så godt med Herr Sjef...
I fritiden elsker jeg å skrive, er glad i håndarbeid, å trene, gå på fjellet, og være med venner.

Av nylig holder jeg på å hjelpe et cheerleaderlag med å komme i gang med treningen sin. Regner med at dette vil ta et par måneder =) Da trener jeg dem en dag i uka =)

Mitt mål er ikke antall kilo, men buksestørrelser. Merker at det irriterer meg litt at denne konkurransen går på vektnedgang, mtp at jeg tross alt spurte om dette før jeg meldte meg på, og fikk som svar at det ikke gjorde det. Jeg kjører nemlig et program der det er vanlig å legge på seg litt muskler. Så dette blir isåfall min utfordring.
I dag bruker jeg str 46 - og jeg vil ned til 38, med 42 som delmål =)

En vanlig treningsdag for meg ser gjerne slik ut:

*Står opp som vanlig 0430, setter på ris, og hiver laks i ovnen.
*Frokost: Havegryn med kokosmelk, rosiner, og honning.
*Jobb: Lagerarbeid med tunge, fysiske løft.
*Mellommåltid: En banan
*Jobb
*Lunsj: Ris og laks, som jeg har laget på morran, litt salat på siden
*Jobb:
*Mellommåltid: Proteinshake
*Jobb:
*Banan før trening
*Trening: Styrke og kondisjon. Avslutter med 10 minutter badstu de dagene jeg har tid.
*Hjemmelaget proteinbar etter trening, med litt mørk sjokolade og peanøtter.
*Kvelds: Knekkebrød

De dagene jeg ikke trener, spiser jeg litt lettere. Kjører ellers hard styrke og har som mål å perse på hver trening.

Hvordan ser dagene deres ut? Hva er deres styrker og svakheter?
 
Mine styrker: Liker fjellturer, sterke ben, sta som f*** og gir ikke opp!
Mine svakheter: Sweet - tooth, å få i meg nok vann. Anstrengelsesastma, magekatarr, svak rygg


Jeg er straks 30, delvis alenemor til en jente på 7, og en gutt på 5. Jeg jobber 90% stilling på et lager. Trives godt med kollegaene, men ikke så godt med Herr Sjef...
I fritiden elsker jeg å skrive, er glad i håndarbeid, å trene, gå på fjellet, og være med venner.

Av nylig holder jeg på å hjelpe et cheerleaderlag med å komme i gang med treningen sin. Regner med at dette vil ta et par måneder =) Da trener jeg dem en dag i uka =)

Mitt mål er ikke antall kilo, men buksestørrelser. Merker at det irriterer meg litt at denne konkurransen går på vektnedgang, mtp at jeg tross alt spurte om dette før jeg meldte meg på, og fikk som svar at det ikke gjorde det. Jeg kjører nemlig et program der det er vanlig å legge på seg litt muskler. Så dette blir isåfall min utfordring.
I dag bruker jeg str 46 - og jeg vil ned til 38, med 42 som delmål =)

En vanlig treningsdag for meg ser gjerne slik ut:

*Står opp som vanlig 0430, setter på ris, og hiver laks i ovnen.
*Frokost: Havegryn med kokosmelk, rosiner, og honning.
*Jobb: Lagerarbeid med tunge, fysiske løft.
*Mellommåltid: En banan
*Jobb
*Lunsj: Ris og laks, som jeg har laget på morran, litt salat på siden
*Jobb:
*Mellommåltid: Proteinshake
*Jobb:
*Banan før trening
*Trening: Styrke og kondisjon. Avslutter med 10 minutter badstu de dagene jeg har tid.
*Hjemmelaget proteinbar etter trening, med litt mørk sjokolade og peanøtter.
*Kvelds: Knekkebrød

De dagene jeg ikke trener, spiser jeg litt lettere. Kjører ellers hard styrke og har som mål å perse på hver trening.

Hvordan ser dagene deres ut? Hva er deres styrker og svakheter?

Hvis det e meg som har svart deg på at slankekrigen ikke går ut på slanking, så beklager eg det altså. Eg husker ikke. Har vært så mye spørsmål. Men det ligger jo litt i ordet slankekrig. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis det e meg som har svart deg på at slankekrigen ikke går ut på slanking, så beklager eg det altså. Eg husker ikke. Har vært så mye spørsmål. Men det ligger jo litt i ordet slankekrig. :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Det går fint, jeg husker ikke selv. Jeg får bare ta det som det kommer =)
 
Det går fint, jeg husker ikke selv. Jeg får bare ta det som det kommer =)

Muskla e forresten et problem for veldig mangen no som folk begynner å trene. Så du er overhode ikke aleine i den båten :) og om so e at ein ryker ut kan ein være med å skravle og motivere hverandre da også. :) det e det wildcardet e til :) så mulighetene er åpen for alle frem til semifinalen så fremt en ikke har trekt seg eller glemt å levere vekta i tide. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Med virkelig dedikert styrketrening, god kunnskap om trening og riktig kosthold er det kanskje mulig for oss jenter å legge på oss 100-120 gram muskler i uken første året man trener stryketrening. Stryketrening øker jo i tillegg forbrenningen og muskler henter ;) Så tror egenlig det ikke er noen fare at noen av oss ryker ut av det:)
 
Med virkelig dedikert styrketrening, god kunnskap om trening og riktig kosthold er det kanskje mulig for oss jenter å legge på oss 100-120 gram muskler i uken første året man trener stryketrening. Stryketrening øker jo i tillegg forbrenningen og muskler henter ;) Så tror egenlig det ikke er noen fare at noen av oss ryker ut av det:)

Men støle muskler samler vel en del vann. Så hard styrkeøvelser torsdagskveld før veiing er kanskje lurt å unngå? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er sant :) men det gjelder egentlig kun i starten, om man trener styrke jevnlig har det ikke noe å si.

Men tror ikke det blir musklene som avgjør uansett om man ryker eller ikke :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min desidert største svakhet er nok Vanilje yoghurt :p helt hektet. Jeg skal avvennes i krigen planlegger jeg :)

Har dere andre noen mål annet enn å gå ned i vekt? Trening, slutte med noe eller liknende?

Har vi forresten valgt lagleder?
 
Min desidert største svakhet er nok Vanilje yoghurt :p helt hektet. Jeg skal avvennes i krigen planlegger jeg :)

Har dere andre noen mål annet enn å gå ned i vekt? Trening, slutte med noe eller liknende?

Har vi forresten valgt lagleder?

Lagleder er ikke valgt nei. :) sio eg e krigleder må noen andre ta den biten. Men stiller selvfølgelig som reserve om lagleder ikke kan en fredag :)

Eg skal bli flinkere med kaloriene OG kutte snopet. Fytti eg har vært så dårlig på da no i ferien :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lagleder er ikke valgt nei. :) sio eg e krigleder må noen andre ta den biten. Men stiller selvfølgelig som reserve om lagleder ikke kan en fredag :)

Eg skal bli flinkere med kaloriene OG kutte snopet. Fytti eg har vært så dårlig på da no i ferien :/


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg kan godt være. Evt. Være backup om noen andre har lyst. Eneste denne fredagen jeg ikke har mulighet, men det er kanskje ikke så mye å sende inn denne gangen?

Jeg skal også telle kcal. Bruker du vektklubb eller liknende?
 
Jeg kan godt være. Evt. Være backup om noen andre har lyst. Eneste denne fredagen jeg ikke har mulighet, men det er kanskje ikke så mye å sende inn denne gangen?

Jeg skal også telle kcal. Bruker du vektklubb eller liknende?

Kjempe flott om du vil være. :D denne fredagen er det vel i grunn bare mest jobb til meg. Skal registrere inn alle startvektene i skjemaene. :) hjelper deg selvfølgelig om det dukker opp noe andre fredager :) såg ikke ut som at det var så mangen andre som ønska å være lagleder :p men det e ikke noe stor jobb altså. Er bare å rekne kjapt gjennom å skrive til meg på pm hvem som har mest og minst % nedgang og om noen ikke har levert vekt i tide. Fristen for alle er å levere innen kl.19.00 og lagledere til meg innen kl 21.00. Og eg har publiseringsfrist innen kl 23.00 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kan godt være. Evt. Være backup om noen andre har lyst. Eneste denne fredagen jeg ikke har mulighet, men det er kanskje ikke så mye å sende inn denne gangen?

Jeg skal også telle kcal. Bruker du vektklubb eller liknende?

Glemte å svare på det siste :D bruker appen MyFitnessPal :) liker den best :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei hei, vil bare si at jeg er her. Bare så travelt noen dager nå at jeg har ikke tid til å skarve så mye. Kommer sterkere tilbake om en dag eller to ;). Gleder meg til å bli mer kjent med dere!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hei hei, vil bare si at jeg er her. Bare så travelt noen dager nå at jeg har ikke tid til å skarve så mye. Kommer sterkere tilbake om en dag eller to ;). Gleder meg til å bli mer kjent med dere!


Sent from my iPad using BV Forum

Flott.. blei en smule bekymra når vi ikke har hørt liv av halvparten av deltakerene.. :D håper å høre mer fra deg etter hvert :)
 
Då kan jo eg fortella litt om meg sjøl :)

Har to nydelige gutter :) en på 16 mnd og en på 3,5 år. Er aleine mamma 100% av tiden. Så her er det som regel en hektisk kvardag. Jobber for tiden 80% som regnskapsfører. Har ekstremt lang reisevei (2timer pr dag) så det tar mye av tiden. Driver å søker litt jobber nærmere, men lite på jobbmarkede her rundtom nå for tiden.

Eie hus og bil, så har i grunn det vi trenger :)

Fritid vet eg ikkje ka e :p de få timene eg har på kvelden går egentlig med til sofasitting og tv titting. Og selvfølgelig litt BV og Slankekrig :p

Det var livet mitt i veldig korte trekk :D men bare å spørre hvis dere lurer på noe :D
 
Hei hei, skal fortelle litt om meg selv da :) har to nydelige unger en gutt på som blir 7 om en mnd og ei jente som blir 1 om en mnd, oktober er en fin mnd ;)

Jeg er 32 år, utdannet lærer men er hjemme et år ekstra :) i tillegg bor vi på gård og nå om dagen går det i ett for å få hjem dyrene. Så derfor blir det nok ikke så mye skravling den første uken men regner med å komme sterkere tilbake ;)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjempe flott om du vil være. :D denne fredagen er det vel i grunn bare mest jobb til meg. Skal registrere inn alle startvektene i skjemaene. :) hjelper deg selvfølgelig om det dukker opp noe andre fredager :) såg ikke ut som at det var så mangen andre som ønska å være lagleder :p men det e ikke noe stor jobb altså. Er bare å rekne kjapt gjennom å skrive til meg på pm hvem som har mest og minst % nedgang og om noen ikke har levert vekt i tide. Fristen for alle er å levere innen kl.19.00 og lagledere til meg innen kl 21.00. Og eg har publiseringsfrist innen kl 23.00 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ok, isåfall kan jeg godt være lagleder. Om det er i orden for dere andre?
Så tar du for meg om det er noe nå på fredag?
 
Back
Topp