skravle skravle

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvordan er det med dere da? Har alle vært ute hele dagene i finværet? 

Her er sommerværet over for denne gang, og i dag fikk vi endelig gjort litt inne. Ungene hjalp til med å skru sammen et skap, og begynte nesten å sloss om hammeren. Litt skumlere enn når de er uenige om lekebilene synes jeg, men nå er heldigvis alt verktøyet pakket bort igjen.

Felix tok en saks og klipte seg selv i dag. emoticon Jeg innser at de fleste barn gjør det før eller siden, men jeg freaket nesten helt da han en time senere fant en ny saks, og snakket om å klippe lillesøster også.  Nå sitter jeg og lurer på hvor jeg skal gjøre av alle saksene, noen som har gode råd? Kan nesten ikke gjemme dem i kjellerboden heller, for jeg trenger jo sakser ganske så ofte selv også. 
 
Nå har vi hatt en uke med finvær og vært mye ute og kost oss, så her er det også litt husarbeid som venter ja :)

Vi har kjøpt nytt basseng som er 2, 5 m i diameter, så håper vi får litt flere varme sommerdager....

Uff, ikke noe moro med selvklipping av hår. Kan du ikke bare legge dem i det øverste kjøkkenskapet da?
 
Vi hadde noen fantastiske dager i det fine været! Men det var planleggingsdager i bhg og mannen min var utenlands med jobben, så jeg ble jo litt sliten, særlig fordi Luna absolutt skulle våkne før kl 06 hver dag. Men pga planleggingsdagene måtte jeg ta et par dager fri fra jobben, og det passet jo bra da at været var så fint. Vi var ved en innsjø to ganger, til øyene i Oslofjorden en gang, og på kafé i byen. Vært sosiale og kost oss! Noen bilder (andre som vil l
 
Fine bilder av jentene dine, Almara :) morsomt det siste av Alma, kunne vært et reklamebilde eller noe :)

Legger dessverre ikke ut bilder på nettet vi da.... Men vi har tatt mange fine bilder de siste dagene :) litt kjipt at varmen har gitt seg, håper den snart kommer tilbake :)



 
Nydelige sommerbilder almara. Ser ut som om dere virkelig har kost dere. Jeg er så misunnelig på alle dere som klarer å ta med barna på stranden alene, jeg klarer bare ikke holde styr på begge oioiene mine ved vannet. Vi har vært og badet når mannen min har fri altså, men ikke bare barna og jeg. 

*trinemor*: Jeg synes det er så nifst når han klatrer øverst i kjøkkenskapene, så jeg prøver å ikke legge noe spennende der... Gutten min er den neste Emil eller noe slikt tror jeg... 

I dag ble jeg skremt av en stakkars gammel dame, jeg har tydeligvis blitt helt pysete av å få barn. Hadde rygget halvveis ut av en parkeringsplass da hun kom vandrende og stilte seg rett bak bilen vår, og skulte inn gjennom bakruten. I et anfall av hysteri låste jeg dørene, og ble stående der til hun gikk igjen få minutter senere. :P Av og til får jeg en helt irrasjonell redsel for at ting skal være farlig for barna, og i dag turde jeg ikke la dem sitte i bilen mens jeg gikk ut for å be henne flytte seg. 
 
Så flotte sommerbilder! =) 
Jeg her vært to dager på seminar med jobben og kom hjem i går ettermiddag. 
Det var veldig fint å bli bedre kjent med kollegene mine, da jeg jobber alene på natt og kun ser de i overlapping på vaktene. Men sliiitsomt å bruke seg selv i to hele dager, sitte på harde stoler og være oppe sent på kvelden 

I dag skal jeg til byen og spise lunch med ALLE 3 søstrene mine! SOM jeg gleder meg =) 
De to eldste barna er vel med også da, pga streiken, men det er bare koselig. 
Og så må jeg innom helsestasjonen da det er umulig å komme igjennom på telefonen pga streik, jeg må få byttet en kontroll hos jordmor neste uke som ikke passer. 

Håper alle får en fin dag =) 
 
Hvordan synes du det er å jobbe så mye alene? Jeg er så glad i å skravle med alle rundt meg på jobb, og glad i å ha noen å diskutere alle faglige utfordringer med, så jeg tror jeg ville blitt fort lei av å jobbe alene. Fint med seminar da, men kanskje ikke så greit å være gravid på harde stoler hele dagen nei. 

Jeg skal også jobbe nattvakter i helgen. Lillesøster har vært så urolig de siste nettene, så jeg kjenner at jeg må sove litt først. Hadde egentlig tenkt oss en liten skogstur nå, men kanskje jeg heller skal smøre en god matpakke, og sende de ut i skogen med pappa i ettermiddag? Da kunne vi tatt en liten handletur og kjøpt noen bursdagsgaver heller nå, før vi skal møte to små venner på lekeplassen etter lunch. Hmmm...
 
Det føles på en måte litt ensomt, men jeg sover 6 timer av vakten min, og da er det like greit å være alene 

Vakten mi starter 21.15. Da er det kveldsmat med barna/ ungdommene og de har leggetid kl 22. 
Senvaktene går til 22.30, så innen den tiden skal vi rekke å organisere kveldsmaten og ha en overlapp sammen med våken nattevakt som går runder på husene.
Jeg er da våken og alene fra 22.30 til 00, et tidsrom hvor barna også egentlig skal være i seng. Det er ikke alltid det er helt stille i det tidsrommet, men som regel er det det. Da rydder jeg litt og går etterhvert og legger meg. 
Så står jeg opp kl 06, lager kaffe og skriver rapporter, og dagvaktene kommer kl 7. 7.15 er vakten min ferdig =)
 
Sove 6 timer alene tror jeg at jeg skulle vært veldig fornøyd med og egentlig. Høres deilig ut. Jeg har faktisk sovet 2,5 time i ettermiddag da, så jeg skal vel klare å holde meg våken i natt. Eneste som irriterer meg med våre nattevakter er at vi begynner så sent, jeg skal ikke være der før 22.30. Kvelden før går jo bort likevel, jeg kunne likså godt dratt på jobb tidligere. 

Har dere sett "ugler i mosen" på barnetv? Det er et slags naturprogram, der favorittbiten til Felix er når de viser fram dyrebæsj, og forteller om dyret. I dag bæsjet lillesøster i bleien, (bruker å gå på do), og Felix hang over skulderen min mens jeg skiftet på henne. Så sier han plutselig med stor innlevelse: "Det der var en flott bæsj Anna! Den tror jeg kommer på ugler i mosen!" 
 
Haha, Sukkertopp, der kan du ikke ha klart å la være å le :) Han må jo ha sett for seg søsteren og bleien hennes på tv han da :) Har ikke sett programmet, men det virker jo som det fenger :)

Her skal vi i bryllup til søskenbarnet mitt idag :) Mannen min er nyoperert og kan ikke sitte så mye, så han blir bare med til kakene. Tenkte jeg skulle ta med meg Amelia til vielsen da, hun er så glad i å se på brylllup og har vært med hver gang vi er i ett.

Så kommer bestemor og passer de her på kvelden :)
 
Haha :) ja vi ser på det innimellom. Vaktene mine er greie, men liten tid med barna da.. Fra høsten av forsyves vakten med en halvtime, begynner 21.45, et kvarter før leggetid :-/ men da er jeg allerede i perm og skal uansett ikke jobbe nattevakter fra uke 28. Men det er synd at det blir slik egentlig.
 
Jeg pleier i grunnen ikke å dra på stranda med dem alene, vi var sammen med noen andre bortsett fra den ene gangen, men Luna vil uansett ikke i vannet, vil så vidt putte tåa nedi, og Alma går aldri lenger enn med vannet til knes, heldigvis. Ellers hadde jeg nok ikke turt! 

Seminar hørtes intenst ut ja Fru H, etter planleggingsdager med jobben er jeg alltid sliten. Vi må bruke oss selv på så mange måter!

Nå er jeg helt utkjørt, hatt mange netter med lite søvn og i natt bare skrek og skrek Luna, jeg ble helt redd og ringte legevakta kl. 05. Rett etter det sovnet hun heldigvis, og vi fikk akutt-time på legesenteret på formiddagen, så viste det seg heldigvis bare å være den 5. barnesykdommen. Men tror hun hadde noen veldige magesmerter i natt, for hun våknet hele tiden og skrek og vred på seg. 

Nå gleder jeg meg veldig til ferie, vi reiser til Spania den 17.:) Alma gleder seg selvsagt masse, og jeg bare vet at vi kommer til å kose oss alle fire. 
 
Hørtes deilig ut med ferietur, Almara :) Godt de fant ut hva det var med Luna, håper dere får sove litt bedre nå :)

Jeg har vasket og ryddet i hele dag, siden jeg skal ha barselgruppe her i morra :) Da kommer det 6 babyer + mammaer hit, blir full fart det :)


 
Back
Topp