Skrantende forhold - tips?

Skaff barnevakt, gå på date og snakk sammen/kos dere? Spørs hvor alvorlig det er...

Husk at de ikke er så små for alltid!

Å få en baby er en stor omveltning i et forhold.
Veldig mange par sliter de første 1-2 årene, vi gjorde det.
Gi det bare tid...

Som hun over her sier.gi det tid!vi fikk baby i juni og det har vært svært vanskelig spesielt med kolikk i 4 mnd.har ikke hatt tid til "oss".men vi er enige om at dette er en periode og gjør alt vi kan for å ha gode hverdager.samt hjelpe hverandre.så gi det tid du.

Kommer jo an på hvordan det tæres. Men uansett er kommunikasjon det viktigste. Kanskje dere sitter og tenker akkurat det samme, men ingen sier noe. Og så er alenetid hyggelig da. Trenger ikke være en hel helg, men bare få et lite pusterom sammen; ut og spise, kino, gå tur, trening sammen for eksempel. Det er jo litt unntakstilstand den første tiden. Alt skal være på babyens premisser, man blir veldig låst og det er litt sjokk for mange. Men prat om det! Lykke til! :)

Prate sammen. Og prioritere hverandre også. Og gi det tid. Å ha små kan være krevende, men jeg syns ting ble bedre når baby ble litt større:)
nå med baby nr.2 syns jeg ting er bra, kanskje fordi vi visste mer hva vi gikk til. Og ting blir mer fordelt fordi vi har to å ta oss av nå:)

Familievernkontoret, så kan dere få hjelp til å kommunisere.
Ellers bruk tid på hverandre.

Klem til deg

Prat sammen, finn ut hva som er problemet!

Kanskje dere bør være flinkere til å gi hverandre egen tid? -partid er ikke like lett å få til.

- dropp alle "jeg har gjort mest konkurranser". Vær ærlig, "jeg er veldig sliten i dag, kan du hjelpe meg med oppvasken i dag?" det fungerer mye bedre enn "nå har jeg gjort x, y og z, så nå får du ta oppvasken!"

- Si takk, selv om du kanskje syne det er en "selvfølge" at han skal gjøre noe.

- Tørr å be om nærhet selv om du er sur og sliten. Det å bli holdt rundt hjelper i allefall både meg og mannen. Jeg er ærlig "jeg er sur, det går over, men kan du holde rundt meg" da veit mannen at det ikke er noe vits i å begynne å løse problemet.

Hvordan er sexlivet? Her kan mannen tåle ALT om han ikke er seksuelt frustrert.

Prat sammen, finn ut hva som er problemet!

Kanskje dere bør være flinkere til å gi hverandre egen tid? -partid er ikke like lett å få til.

- dropp alle "jeg har gjort mest konkurranser". Vær ærlig, "jeg er veldig sliten i dag, kan du hjelpe meg med oppvasken i dag?" det fungerer mye bedre enn "nå har jeg gjort x, y og z, så nå får du ta oppvasken!"

- Si takk, selv om du kanskje syne det er en "selvfølge" at han skal gjøre noe.

- Tørr å be om nærhet selv om du er sur og sliten. Det å bli holdt rundt hjelper i allefall både meg og mannen. Jeg er ærlig "jeg er sur, det går over, men kan du holde rundt meg" da veit mannen at det ikke er noe vits i å begynne å løse problemet.

Hvordan er sexlivet? Her kan mannen tåle ALT om han ikke er seksuelt frustrert.
Viser seg at han ser på meg mer som en venn plutselig.
Fin start på morgenen og få vite at han "ikke er sexuelt tiltrukket av meg lenger"

Vi gikk på en skikkelig smell etter første barnet. Det å få barn er fryktelig tungt for et parforhold da paret plutselig havner i aller aller siste rekke! Vi valgte å gå til en skikkelig parterapeut! Kostbart men det gjorde at vi kom oss igjennom det sterkere, og vi er fortsatt sammen 6 år etter ;)

Fin start på morgenen og få vite at han "ikke er sexuelt tiltrukket av meg lenger"
Da har jeg villa kledd meg sexy og gått med hodet hevet,vist selvtillit og hvis han da har villet tatt på meg hadde jeg avvist han.

Da syns jeg du skal gi han en grunn til å bli det igjen ;) Skaff barnevakt og gjør det du må gjøre ;)

Vi gikk på en skikkelig smell etter første barnet. Det å få barn er fryktelig tungt for et parforhold da paret plutselig havner i aller aller siste rekke! Vi valgte å gå til en skikkelig parterapeut! Kostbart men det gjorde at vi kom oss igjennom det sterkere, og vi er fortsatt sammen 6 år etter ;)
Men terapeuten kan jo ikke gjøre så han funner meg tiltrekkende igjen

Men terapeuten kan jo ikke gjøre så han funner meg tiltrekkende igjen

Ofte så kommer jo slike tanker av at man har glidd fra hverandre ofte pga mangel på kommunikasjon.. Terapeuten kan få dere til å kommunisere bedre og gi oppgaver som kan hjelpe å finne tilbake til hverandre :)
Vi fikk f.eks ikke se TV på 1 mnd...eller PC eller noe sånt (etter ungen var lagt)

Ofte så kommer jo slike tanker av at man har glidd fra hverandre ofte pga mangel på kommunikasjon.. Terapeuten kan få dere til å kommunisere bedre og gi oppgaver som kan hjelpe å finne tilbake til hverandre :)
Vi fikk f.eks ikke se TV på 1 mnd...eller PC eller noe sånt (etter ungen var lagt)
Det hadde han ikke klart.
Han jobbet i tillegg offshore, og er bare hjemme halve året
det hjelper jo ikke

Når fikk dere barnet? Jeg har ikke vært seksuelt tiltrukket av mannen etter begge fødslene mine. Det tar LANG tid før sexlysten stiger igjen. Det tar gjerne litt tid. For mitt vedkommende er det ikke selve mannen som er "problemet" men at babyen krever mye, jeg er sliten og ikke føler meg veldig fresh etter fødsel.

At en ikke finner kvinnen attraktiv etter fødsel er eller ikke rart mtp. alt de ser.

Det hadde han ikke klart.
Han jobbet i tillegg offshore, og er bare hjemme halve året
det hjelper jo ikke

Hvis man ønsker å berge forholdet så klarer man det ;) så enkelt er det faktisk ;)
Men det høres ikke ut som du synes parterapi kan fungere for dere, så da dropper du jo bare tanken ;) vet bare at det reddet forholdet vårt og endret måten vi kommunisere på, samtidig som vi har blitt veldig trygge på hverandre.

Hvis man ønsker å berge forholdet så klarer man det ;) så enkelt er det faktisk ;)
Men det høres ikke ut som du synes parterapi kan fungere for dere, så da dropper du jo bare tanken ;) vet bare at det reddet forholdet vårt og endret måten vi kommunisere på, samtidig som vi har blitt veldig trygge på hverandre.
Jeg er for, men tviler på han vil ta det seriøst

Når fikk dere barnet? Jeg har ikke vært seksuelt tiltrukket av mannen etter begge fødslene mine. Det tar LANG tid før sexlysten stiger igjen. Det tar gjerne litt tid. For mitt vedkommende er det ikke selve mannen som er "problemet" men at babyen krever mye, jeg er sliten og ikke føler meg veldig fresh etter fødsel.

At en ikke finner kvinnen attraktiv etter fødsel er eller ikke rart mtp. alt de ser.
10mnd siden

Altså forhold går opp og ned, og min mann har vært en venn flere enn engang i løpet av årene vi har vært sammen. Jeg er ikke spesielt tiltrukket av han etter fødsel da jeg er så sliten at jeg heller vil grave meg ned. Når det verste er over, da jeg endelig begynner å bli meg selv, har tid til å dusje. Så begynner følelsene mine å komme seg også, men jeg må jobbe litt for det.
Tenker at det er ikke noe rart om mannen også kan føle dette, det å bli foreldre for førstegang er en overveldende følelse og forholdet blir virkelig satt på prøve!
Snakk med hverandre, prøv å ta dere tid til hverandre, begynn å date igjen, ta på hverandre og godta at forholdet går litt på pause etter man har fått barn :)

Back
Topp