skrållan sko-ekspert!

moongirl74

Elsker forumet
Kan jeg få spørre om noe?

Jeg lurer på om det egentlig er nødvendig med cherrox nå når vinter og våt snø er her. Er ikke gore-tex sko vanntette de også? Har brukt sånn spray på skoene hans og lurer på om vi bare skal teste det ut. Har jo skotørker hjemme så om de blir fuktige etter utetiden i barnehagen gjør jo ikke det så mye. Han liker absolutt ikke cherroxene og jeg har ikke penger til å kjøpe enda ett par [&:]

er ikke ekspert,men i vår skulle jeg kjøpe cherrox til david og da sa han på butikken at det var bare bortkastet gore tex sko var bedre. de var tette og luft bedre..Så han brukte vinterskoa i våt snø/sørpe gikk helt fint..ikke våt..

Du har jo helt rett, goretex skal holde. Mange kjøper derimot cherrox fordi de synes det er greit å ha et ekstra skopar, om feks goretex-skoa må tørke eller noe sånn.

Det som er nemlig, er at goretex-sko skal IKKE tørkes hurtig. Feks i tørkeskap i bhg, eller med skotørker hjemme. Det tåler ikke goretexmembranen, da blir den sprø og sprekker - ergo, skoen blir ikke vanntett lengre. Den optimale tørkemetoden på goretexsko er å ta ut sålen inni, og legge neddi litt avispapir i selve skoa. Det er klart det kan ta litt tid å tørke på denne måten, derfor kan det være greit å ha cherroxer i bakhånd [;)]

Tusen takk!! [:D][:D] Så kjekt å ha en ekspert her inne!

Back
Topp