Skråleie

Majasl

Betatt av forumet
Jordmor seie at lillebror ligg i skråleie. Skal på ekstra ultralyd neste fredag for å sjekke og evnt snu på han. Er då 36+3. Nokon andre som har vore borti dette?

Mange snur ikke seg ned før på slutten, så ville ikke tatt sorgene på forskudd :) hos ei i familien vår så snudde ikke ungen seg nedover før i uke 40, så ble ungen født ca 1 uke etterpå.

Min er i seteleie. Var på i går (37 + 4) for å prøve å snu, men endte opp med ikke å prøve engang, siden h*n ligger så godt nede i bekkenet og jeg har et KS-arr de ikke vil dytte for mye på.

Får håpe du får snudd din!

Sniker fra februar (med termin på slutten av februar). Lillegutt i magen har ligget både i seteleie og i tverrleie, hatt mange kontroller, men han snudde seg rundt uke 37, var snakk om evt snuing og planlagt KS. Så fikk sjekket om bekkenet var stort nok, noe det var, også på kontroll ca uke 37, så lå han med hodet ned, men ikke festet da:p :D
Mange som ikke snur seg før fødselen starter, eller så er det noen som ikke gjør det i hele tatt ;)

Men ligger de i tverrleie og den ikke snur seg så blir det nok KS, det var det jeg fikk beskjed om:)

Min er i seteleie. Var på i går (37 + 4) for å prøve å snu, men endte opp med ikke å prøve engang, siden h*n ligger så godt nede i bekkenet og jeg har et KS-arr de ikke vil dytte for mye på.

Får håpe du får snudd din!

Takk, håpe eg og! Syns det er godt dei prøve å få snu og tar da på alvor. Lillebror har ligget med hode ned frå uke 22, så blei litt satt ut når JM sa han låg skrått no.
Lykke til :)

Sniker fra februar (med termin på slutten av februar). Lillegutt i magen har ligget både i seteleie og i tverrleie, hatt mange kontroller, men han snudde seg rundt uke 37, var snakk om evt snuing og planlagt KS. Så fikk sjekket om bekkenet var stort nok, noe det var, også på kontroll ca uke 37, så lå han med hodet ned, men ikke festet da:p :D
Mange som ikke snur seg før fødselen starter, eller så er det noen som ikke gjør det i hele tatt ;)

Men ligger de i tverrleie og den ikke snur seg så blir det nok KS, det var det jeg fikk beskjed om:)

Aiai, blir spennande å se om du får KS eller om det blir vanlig.
Håpe dei får snudd lillebror, syns det er vondt no når han sparke med i hofte regionen ;)

Aiai, blir spennande å se om du får KS eller om det blir vanlig.
Håpe dei får snudd lillebror, syns det er vondt no når han sparke med i hofte regionen ;)

Her blir det vanlig fødsel, uansett om han snur seg til seteleie igjen, fordi har stort nok bekken, og ja ;)
Så håper han fester seg, slik at man ikke behøver å stresse så veldig når det først setter i gang ;)

Hva er egentlig skråleie?
Hvilken vei kommer den lille ut da?
Eller blir det da keisersnitt?

Hva er egentlig skråleie?
Hvilken vei kommer den lille ut da?
Eller blir det da keisersnitt?

Han ligg med hove ca ved hofta, og beina mellom hofte og ribbein. Usikker på kva som skjer, skal på UL på fredag håoe å få meir info då :)

Back
Topp