Skostørrelse

22/23 - snart 2 år
37 - snart 9 år.
 
Gutta mine bare vokser og vokser i føttene. :D

3-åringen bruker nå 29.
5-åringen bruker nå 33.
 
Virker som en del gutter har store føtter altså :eek:

De er vel ofte større generelt, men ble litt overrasket over at han nesten har større føtter enn henne allerede :eek:
 
Stor forskjell ja, min hadde små bein lenge.
El
Her har nå han på 10 nesten større føtter enn meg :p

Eller, nå må jo han ha større str enn jeg bruker, så har vel da fått større føtter enn meg. Bare en stund siden vi sammenlignet.

Men er rart med sånne størrelsesguider på nett; ifølge viking sin så skulle han hatt str 35 i sko, men vi måtte kjøpe 39 i vintersko fra Viking nå. Og måtte ha 39 i asics joggesko.
Har et par sko i str 37 han har brukt nå, men der så jeg tåa var helt ytterst på skosåla i dag, så 35 er jo helt bak mål.
Så sånne skoguider stoler jeg ikke på.

De guidene er tullete ja. Må alltid gå minst en str opp. Også er det jo ofte så stor forskjell på merker og, så det enkleste er å måle foten og sålen :) men mye kommer jo veldig an på bredden også
 
17 mnd bruker str 22, 6 åringen bruker str 34, hun på 13 år bruker 38, 16 åringen str 45.
 
Gutt - 4,5 år - 26
Jente - Snart 8 år - 34
Gutt - 12,5 år - 43
 
Jente 5 år - 28/29 litt avhengig av merke og type sko
Jente 2,5 år - 24/25 igjen avhengig av merke og hva slags sko det er
 
Litt over 4 år, str 30.
Snart 13 år, str 40.
 
Gutt 4,5 år. Bruker 28/29 og jente straks 3 år bruker 24/25
 
Jente 9 år - 36/37
Gutt 1,5 år - 22/23
 
Jente 15/18 mnd: str 19
 
[
Jepp, virker f.eks som minsten her nesten hoppet over str 86 i tøy :eek: noe kan han bruke, men bodyer og endel bukser må han ha i str 92 (fant ut av det etter å ha prøvd et par bukser som endte som høyvannsbukser :p)

Ja, det er rart hvordan de plutselig hopper over en størrelse!! 86 varte kjempelenge her, men 92 får vi ikke brukt like lenge.
Synes akkurat jeg hadde kjøpt de første skoa i 22, som da hadde fullt voksetillegg, og vipps var de for små. Men håper 24/25 holder en stund nå. Men typisk nok skal det vel bli akkurat for smått sånn i februar, så man må kjøpe nytt midt i sesongen :hilarious:
Spurte om samboer kunne huske å ha store bein som barn, og han husker at han hadde 37 da han begynte på barneskolen, fordi blinkesko ikke fantes i så store størrelser. Og han er født i desember, så var jo bare litt over 5,5 da han begynte. Så om mini skal følge i de fotsporene ( :hilarious:) blir det noen skopar på veien :eek:
 
Back
Topp