Skostørrelse

Jeg har en gutt som ikke har såå store føtter:p blir 2 i des og er på vei over i str 23 nå:)
Ja, det er sikkert noe genetikk inne i bildet også, selv om gutter jevnt over er større enn jentene :)
Faren her har 47, så jeg har forberedt meg på at det kan bli store bein på mini også. Men jeg har 37, så man vet jo aldri :p
Men det kan være min bare gjorde et byks i sommer også. På 2 mnd hadde han vokst 3 størrelser og alle sko måtte byttes ut.
Han er jo lang, kan kanskje ha litt sammenheng med det. Snart 90 cm.
 
Ja, det er sikkert noe genetikk inne i bildet også, selv om gutter jevnt over er større enn jentene :)
Faren her har 47, så jeg har forberedt meg på at det kan bli store bein på mini også. Men jeg har 37, så man vet jo aldri :p
Men det kan være min bare gjorde et byks i sommer også. På 2 mnd hadde han vokst 3 størrelser og alle sko måtte byttes ut.
Han er jo lang, kan kanskje ha litt sammenheng med det. Snart 90 cm.
Samboer har 44,tror jeg. Jeg har 39/40, så vi får se hva ungene ender opp med :p
Ja, det går litt i rykk og napp med vokseperiodene :hilarious:
 
Samboer har 44,tror jeg. Jeg har 39/40, så vi får se hva ungene ender opp med :p
Ja, det går litt i rykk og napp med vokseperiodene :hilarious:

Ja, det gjør jammen det. :hilarious:
Plutselig vokser de bare masse og alt er for smått.
 
Ja, det gjør jammen det. :hilarious:
Plutselig vokser de bare masse og alt er for smått.
Jepp, virker f.eks som minsten her nesten hoppet over str 86 i tøy :eek: noe kan han bruke, men bodyer og endel bukser må han ha i str 92 (fant ut av det etter å ha prøvd et par bukser som endte som høyvannsbukser :p)
 
Herlig :love7
Går jo i rykk og napp, så for alt du vet må du plutselig kjøpe str 24 om et par mnd :hilarious:
Ikke sant:) Eldste har vokst sakte, så vi har brukt klær og sko lenge. Yngste er enda litt mindre enn eldste var på samme alder, men det kan jo hende han plutselig vokser fort.
 
Ikke sant:) Eldste har vokst sakte, så vi har brukt klær og sko lenge. Yngste er enda litt mindre enn eldste var på samme alder, men det kan jo hende han plutselig vokser fort.
Begge ungene her har hoppet over str i tøy, men når det gjelder sko så har de vært innom alle str til nå:p
 
Utrolig hvor stor forskjell det er :)
Her bruker han på 18 mnd 24/25, og hun på 4 år bruker 25/26...
Kjøpte vinterstøvler til minsten i str 25, og de passet perfekt til storesøster. Målte føttene deres og det er kun 2-3 mm forskjell, så brått er han forbi henne til våren :eek:
Stor forskjell ja, min hadde små bein lenge.
 
Jente 12 år: str 37
Jente 10 år:str 38
Gutt 7 år:str 31
Baby 11 mnd og aner ikke hva han bruker, da han ikke går ennå, men tenker str 18 evt:hilarious:
 
Gutt 5 år: str 30
Gutt 3 år: str 27
 
Utrolig hvor stor forskjell det er :)
Her bruker han på 18 mnd 24/25, og hun på 4 år bruker 25/26...
Kjøpte vinterstøvler til minsten i str 25, og de passet perfekt til storesøster. Målte føttene deres og det er kun 2-3 mm forskjell, så brått er han forbi henne til våren :eek:
Her har nå han på 10 nesten større føtter enn meg :p

Eller, nå må jo han ha større str enn jeg bruker, så har vel da fått større føtter enn meg. Bare en stund siden vi sammenlignet.

Men er rart med sånne størrelsesguider på nett; ifølge viking sin så skulle han hatt str 35 i sko, men vi måtte kjøpe 39 i vintersko fra Viking nå. Og måtte ha 39 i asics joggesko.
Har et par sko i str 37 han har brukt nå, men der så jeg tåa var helt ytterst på skosåla i dag, så 35 er jo helt bak mål.
Så sånne skoguider stoler jeg ikke på.
 
3,5 år og bruker 26 :)
 
Back
Topp