Skostørrelse

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Dere som har kjøpt sko; hvilken størrelse bruker deres små? Har fått et par vintersko i 22, men han bruker nå 20-21. Lurer på om jeg skal bytte dem. Tenker det er jo nå han skal bruke dem :)
 
Vi målte i skobutikk - endte på str 20.

ImageUploadedByBV Forum1483088124.745562.jpg

Så skal man legge på 1-1,5 cm ca :p
Lillemor er 11 cm :)
 
Vi har kjøpt st22, de er litt store men fyller opp med tjukke sokker i stedet. De vokser jo så fort og så kosta vinterskoene over 700kr:O
 
Det er veldig forskjellig fra sko til sko.. Nå har han et par timberland og et par i ecco. Timberland er i 22 og ecco i 23. Ta ut sålen fra skoens innside og sett foten til barnet oppå sålen. Du skal ha plass til en tommels bredde fra tærne til sålens kant. :)
 
Vi var å kjøpte sko rett før jul, og da ble det størrelse 20 på vår jente. Syns jeg kan huske at storesøster også brukte størrelse 20 på denne tiden. 22 brukte hun ikke før sensommeren, da var hun over 1 1/2 år. Der er veldig forskjellig på unger, ei i barnehagen til eldste brukte størrelse 17-18 i sine første sko, rundt 1 års alderen, mine har aldri brukt så små sko[emoji6]
 
Har 22 i vinterskoene. De er litt store men hun har null problem å gå i de, og da er det jo greit for da varer de en stund.
 
Back
Topp