skostørrelse og valg av høstsko

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Kan noen hjelpe meg litt? :)

Gutten min vokser nå veeeldig snart ut av str 22 i sko. Så om en ukes tid tenker jeg at han er på str 23.

Jeg vil kjøpe sko som han passer i september og oktober. Altså som han kan bruke om 7-15 uker fra nå.

Hvilken størrelse ville dere valgt da?

Kan noen hjelpe meg litt? :)

Gutten min vokser nå veeeldig snart ut av str 22 i sko. Så om en ukes tid tenker jeg at han er på str 23.

Jeg vil kjøpe sko som han passer i september og oktober. Altså som han kan bruke om 7-15 uker fra nå.

Hvilken størrelse ville dere valgt da?

Det du spør om nå kan så og si ingen hjelpe deg med. Jeg jobber hos Eurosko, har jobbet der i 6 år. Jeg kan sko til barn. Vi kan aldri si om noe passer om så lang tid, når de er så små;) om noen sier det, så blir det ren gjetting, eller å gå utifra egne erfaringer. Alle barn vokser forskjellig. Om du absolutt vil kjøpe sko til han nå, som du vil satse på at skal passe om så lang tid, så hadde jeg gått for str 25. Da er det mer sannsynslighet for at de er litt store enn små ihvertfall;)

Det du spør om nå kan så og si ingen hjelpe deg med. Jeg jobber hos Eurosko, har jobbet der i 6 år. Jeg kan sko til barn. Vi kan aldri si om noe passer om så lang tid, når de er så små;) om noen sier det, så blir det ren gjetting, eller å gå utifra egne erfaringer. Alle barn vokser forskjellig. Om du absolutt vil kjøpe sko til han nå, som du vil satse på at skal passe om så lang tid, så hadde jeg gått for str 25. Da er det mer sannsynslighet for at de er litt store enn små ihvertfall;)

Ja er derfor det er så vanskelig :p
Jeg aaaaner ikke hvordan føttene hans kommer til å være om en stund. Litt frustrerende å ikke kunne tenke så langt frem som jeg vil på skofronten :p

Ja det skjønner jeg, og vi har mange som deg som kommer i butikken og lurer, og som også gjerne vil kjøpe sko som ikke er i sesong til neste sesong pga tilbud osv. Vi råder som regel til å ikke gjøre det, da du ikke aner hvor mye foten vil vokse. Men, om man absolutt skal(: : er mitt råd for den tida du oppgir å gå opp to str;)

Mål foten i cm og sammenlign med størrelser og hvor mye foten antageligvis vokser.
ImageUploadedByBV Forum1437081609.286929.jpg
ImageUploadedByBV Forum1437081618.773764.jpg

Veldig vanskelig å si med skostørrelser. Har en her som har brukt 24 i hele år

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Veldig vanskelig å si med skostørrelser. Har en her som har brukt 24 i hele år

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

De vokser så i rykk og napp, at jeg syns sånt er helt håpløst dessverre..:(

Det der hjelper nok ikke så mye iforhold til å tenke hva som passer om to mnd(:
Hvis du vet om foten vokser en eller to cm i året og man tenker at høstsko skal vare til feks nov (4 mnd fra nå - nesten et halvt år) så får man en viss pekepinn på sånn ca hvor mange millimeter foten antageligvis vokser innen den tid. Enten så må man regne at den er 0,5 eller 1 cm lengre. Så så regner man med den 1,5 cm skoen skal være for stor så de har hvertfall en cm å vokse på.

Egentlig ikke:-p en skostørrelse på en alder og et barn kan variere stooort. Snakker av erfaring, ikke uvitenhet;)

Ser jo også nå at du spør om høst sko. Da burde du ihvertfall ikke ta noe mindre enn str 25, da det skal være 1- 1,5 cm plass foran tærne i skoen; )

Egentlig ikke:-p en skostørrelse på en alder og et barn kan variere stooort. Snakker av erfaring, ikke uvitenhet;)
Ja for vi andre som har unger har ikke erfart at unger er forskjellig og vokser i rykk og napp? For en arrogant holdning! Har kjøpt sko på tilbud i mange år med god hell:) Man vet aldri helt sikkert og jeg regner med ts skjønner at det blir litt kalkulert gjetning og sjanse for å bomme. Men som jeg skrev: det gir en liten pekepinn på sånn CA(!) hvor mye de vanligvis vokser.

Ja for vi andre som har unger har ikke erfart at unger er forskjellig og vokser i rykk og napp? For en arrogant holdning! Har kjøpt sko på tilbud i mange år med god hell:) Man vet aldri helt sikkert og jeg regner med ts skjønner at det blir litt kalkulert gjetning og sjanse for å bomme. Men som jeg skrev: det gir en liten pekepinn på sånn CA(!) hvor mye de vanligvis vokser.

Neimen herlighet da. Jeg er ikke arrogant når jeg kommer med et velmenende råd? Jeg blåser da i hva du mener om det.. javel om du/dere har flere barn og kjøpt sko? Jeg Hr også solgt tusenvis av sko;) om man skal ta det på den måten. Uansett, det er 50/50 her.. ente bommer du eller ikke:) jeg råder deg ihvertfall om du må kjøpe å velge str 25;)

Neimen herlighet da. Jeg er ikke arrogant når jeg kommer med et velmenende råd? Jeg blåser da i hva du mener om det.. javel om du/dere har flere barn og kjøpt sko? Jeg Hr også solgt tusenvis av sko;) om man skal ta det på den måten. Uansett, det er 50/50 her.. ente bommer du eller ikke:) jeg råder deg ihvertfall om du må kjøpe å velge str 25;)
Ja jeg synes det er arrogant å slakte andre sine velmenende råd med å si at du snakker av erfaring mot uvitenhet som tydeligvis andre her ;) Hvis du hadde giddet å regne ut kan svaret bli det samme som det du anbefaler.

Slakt er vel litt å ta i syns jeg;) og nei jeg trenger ikke regne meg fram til noe som helst:-) men det får være opp til deg hvordan du oppfattet det, til syvende å sist skulle det bare komme fram et råd til henne da jeg jobber med sko;) nothing else;-)

Back
Topp