Skostørrelse barn

Førstegangs

Glad i forumet
Jeg har kommet over noen tøffe sko til våren, men er usikker på størrelsen. Lillegutt fikk sine første vintersko her om dagen (han er ett år) i str 22, men de er litt store for at han skal få plass til tykke sokker. De skoene jeg har funnet er enten i str 22 eller 23,5. Noen som vet hva jeg burde gå for eller eventuelt hvor fort vokser de på beina?

Tror jeg ville gått for 22 jeg. Høres veldig stort ut med 23.5:o her her mini også 1år og har str 19.

ImageUploadedByBV Forum1422816947.226471.jpgher ser du en størrelseoversikt. Det er viktig at de ikke blir for store for da klarer de ikke å gå med de. Klarer han å gå med de skoene i str 22?

Tegn rundt foten, ta med malen og mål med innersålen til sko'n. De skal helst være 1-1.5cm lengre, da de skal ha plass til å vokse.

Jeg ville gått for 22 jeg... Han vil jo ikke trenge tykke sokker i de til våren :) men vanskelig å si, vesla sine føtter vokser veldig i rykk og napp.. Hoppet rett fra str 22til 24... Hun blir to år neste uke og bruker 24/25 nå...

Jeg ville gått for 22 jeg... Han vil jo ikke trenge tykke sokker i de til våren :) men vanskelig å si, vesla sine føtter vokser veldig i rykk og napp.. Hoppet rett fra str 22til 24... Hun blir to år neste uke og bruker 24/25 nå...
Da går jeg for 22 :) Skal ikke brukes på noen mnd. så er større sjanse for at de passer da. Takk for hjelpen :)

Her bruker guttungen på 14 mnd 24 så det er veldig vanskelig å gjett på forhånd hva som er riktig størrelse. Jeg hadde nok valgt 23,5 for da kan de brukes utover sommeren hvis de er for store til våren.

Jeg har kommet over noen tøffe sko til våren, men er usikker på størrelsen. Lillegutt fikk sine første vintersko her om dagen (han er ett år) i str 22, men de er litt store for at han skal få plass til tykke sokker. De skoene jeg har funnet er enten i str 22 eller 23,5. Noen som vet hva jeg burde gå for eller eventuelt hvor fort vokser de på beina?
Ville gått for str 22. Nærmest det han har nå :-)

Unger har forskjellige størrelsen , og føttene vokser ofte mye fort. Det betyr at de kan hoppe fra en til to str på en sesong , noen gang mer , kommer an på skoene. Jeg ville målt foten hans. Bedt de måle sålen. Hvis det da passer akkurat nå , med da 1 til 1,5 cm i tillegg til foten. Dette utgjør sålen... Så ville jeg kjøpt den andre str. Er det 2 til 2,5 cm å gå på, ville jeg kanskje kjøpt 22. Kan ikke spørre her ..ingen her vet hvordan føttene til gutten din vokser ...Og det går an å svare folk ordentlig ... Tror tanken var å vise at det eksisterer faktisk ingen fasit . Lykke til!

Og ja , mine erfaringer med tre unger ...Hvis det er sko som du tenker å bruke i sommer ...Og du ikke har tenkt å sjekke ...kjøpt 23,5...fordi det er så forskjell på sko ...

Treåringen min bruker 26 i sko. :P Begynte med 25 da hun var to og et halvt. Hun har lange og smale føtter. ;)

Jeg tør ikke kjøpe sko til henne som hun skal bruke senere, da venter jeg heller. ;)

Oi, mine barn er langt utenfor det skjemaet som er lagt ut. :p
Jeg ville nok ikke kjøpt sko så langt i forveien.

Unger har forskjellige størrelsen , og føttene vokser ofte mye fort. Det betyr at de kan hoppe fra en til to str på en sesong , noen gang mer , kommer an på skoene. Jeg ville målt foten hans. Bedt de måle sålen. Hvis det da passer akkurat nå , med da 1 til 1,5 cm i tillegg til foten. Dette utgjør sålen... Så ville jeg kjøpt den andre str. Er det 2 til 2,5 cm å gå på, ville jeg kanskje kjøpt 22. Kan ikke spørre her ..ingen her vet hvordan føttene til gutten din vokser ...Og det går an å svare folk ordentlig ... Tror tanken var å vise at det eksisterer faktisk ingen fasit . Lykke til!
Kan ikke spørre her? Det spørres da om alt mulig annet her, så hvorfor kan ikke jeg spørre om skostr? Det er en nettbutikk, så ikke så enkelt å få målt heller.

Klart du kan spørre ...Men om du har tenkt å virkelig få et korrekt svar så sender du de en mail , og hører hvor lang sålen er. Mål foten til sønnen din og du har et svar. Men du velger jo dette helt selv , og har tydeligvis bestemt deg. Som sagt , lykke til!

Og ja ...Det skjemaet noen la ut ...stemmer ikke med noen av mine tre barn :-) Men tror nok de har store bein de å ...Ikke det at det interesserte deg ;-)

Back
Topp