skorpe i hodebunnen???

ToveSa

Forelsket i forumet
noen tips mot skorpe i hodebunnen????

Takktakk.. har prøvd e olje,,men det blir ikke bra..mn kan prøve m salisylsyre;)

Det funker bra å bare pirke det av med neglen!!

synes det kommer så mye hår sammens med skorpen hvis jeg pirker.. men den går vel bort av seg selv etterhvert tenker jeg,, eller?

Ei jeg gikk på barseltreff med hadde pirka hu også, og etter en stund hadde ungen fått masse hår... For den skorpa hindrer håret i å komme! Jeg har ihvertfall pirka det av på sønnen min, og gjorde det samme på niesa mi for en liten stund siden!

har hun det enda hun er tre år?

Men som regel hvis man først får fjerna det kommer det ikke tilbake igjen! Når barnet er 3 år kan det kanskje være vanlig flass også, eller eksem!

det kan hende.. tenkte ike det varte så lenge..

Ville bare si at det KAN være såperester også..... Ikke det at dere ikke skyller godt nok altså, men.....[8|]Fikk beskjed når jeg tok det opp med legen at det er mange som tror at det er eksem/flass osv og det KAN være såpe.

Sønnen min er plaget med det samme...og han er 6 år... pleier å smøre han i med olje og gre med lusekam etterpå!!! Men det er ikke såpe på han da..

Når barnet er så liten trenger man ikke vaske håret med shampo hver dag, og vær forsiktig med bruken av såpe. Prøvd med a-krem? datteren vår hadde også skorpe i hodebunnen en god stund, og hadde ikke så mye hår på hodet før hun var 1-2 år..

jeg smurte inn hodebunnen med olivenolje, lot hun ligge med en bomullslue(uten knyting) over natten. morgenen etter brukte jeg en finkam og etter det har det vært helt borte

Vist det er tykke gule flak, så kan det være melkeskorpe og det skal ikke  det ikke skrapest av, men smørest inne med olje eller salisylsyre. For og forebygge kan en børste håret daglig med en myk babybørste.

Vi har brukt matolje (solsikke),gjentatte "behandlinger"- og slet med de skorpene til tulla vår var litt over 3år...
Vi tok på olje på kvelden,og lot det virke over natta- børsta med både børste og kam for å få vekk mest mulig. Og da ble det bra for en stund!
Holdt på sånn ganske lenge,men det kom jo bare tilbake igjen...
Så tok vi denna "behandlinga" to dager på rad,og nå har vi ikke sett noe mer til det!!![;)]

Back
Topp