Skoleturer til mange tusen

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva synes dere om det?

Må en skoletur koste mange tusen for at den skal være bra?
Hva med de som ikke har råd?

Var jo blantannet en sak i fjor om elever som sa dw ikke hadde råd og hvor det ble mye styr

Når jeg gikk på skole var det teltturer og overnatting på fjellhytter og leirskole. Hadde det fint vi :) kosta nok ikke allverdens, men så er det jo en mannsalder siden også :p

Syns man skal ta hensyn til at ikke alle er like godt stilt økonomisk. En skoletur trenger ikke koste så mye.

En skoletur må absolutt ikke koste mye penger.
Vi var stort sett på kanotur og overnattningsturer i skogen, og en gang sov vi i telt i hagen til lærern vår :p
Det er viktig å ta hensyn til alle sammen, uansett økonomi.
Vi var riktignok på Polentur i 10. Klasse, men ingen betalte turen selv. Vi Jobbet alle sammen i 2,5 år og jobbet inn alle pengene vi trengte.

Når jeg gikk på skole var det teltturer og overnatting på fjellhytter og leirskole. Hadde det fint vi :) kosta nok ikke allverdens, men så er det jo en mannsalder siden også :p

Syns man skal ta hensyn til at ikke alle er like godt stilt økonomisk. En skoletur trenger ikke koste så mye.
Ja, syns det er leit at de med dårlig økonomi ikke blir tatt hensyn til. Stakkars barn, de går vel og gruer seg til det temaet dukker opp.

Bruker ikke skolen tid på å spare opp??? Husker når vi skulle på tur så samla vi inn penger ved å selge ting vi lagte osv.

Eg fikk ikke være med på klassen.. Men eg fikk høre det var drid... Ikke pga det var billig tur med telt men fordi folk måtte sove med folk de ikke ville sove med,de hadde ikke tilgang til dusj og bodde langt borte fra alt kjekt å gjøre også kom de seg ikke ditt pga bussen slutta å funka osv....

Syns det er dumt. En gang måtte jeg selv jobbe dugnad for en skoleturer vi ikke hadde råd til..

Back
Topp