Skolestart nærmer seg

*bølla*

Gift med forumet
Bare et drøyt halvår igjen til våre små håpefulle skal begynne på skolen.
 
Merker at jeg grugleder meg[&:] 
Spør meg selv om det vil gå bra. Han er jo så liten også. Fyller ikke 6 år før i november. Fremdeles er det ting han må trene på for å være mest mulig selvhjulpen når han begynner på skolen.
 
F.eks. har han problemer med å kle av og på seg selv. Spesielt yttertøy/sko.
 
Er det flere av 2004 barna som har problemer med dette?
 
 
min er veldig selvstendig, men han fyller seks år i februar. Har vært et stort poeng for min egen del at han var mest mulig selvhjulpen før vi fikk baby i sommer. [:)][:)]

er ikke bekymret en plass for han. Men må innrømme at jeg har en bonusdatter som begynte i høst, og hun trenger endel hjelp... men hun blir stadig mer selvstendig hun også, nå som hun "må" klare seg selv.

Dere får trene godt i vår da! :)
 
Han er flink til å kle på seg, men han gidder ikke. Jeg har sagt at han må gjøre det når han blir 6 i mars for å bli vant med det.

Jeg gruer meg ikke så veldig lengre, men er veldig spent.....
 
Vesla mi blir 6 i oktober, klarer det meste selv. I barnehagen har de vært veldig fokusert på at de skal bli mest mulig selvhjulpne og det har de virkelig klart bra.:)
Har ei frøken som gjerne lurer pappan sin til å kle av og på seg da....hun sa så kjekt til meg at hvorfor skal jeg gjøre det selv når jeg kan få pappa til å gjøre det, han er så lettlurt.
 
Ja jeg gruer meg!!!
 
Frøkna her blir 6 år i november, men skulle jo egentlig vært født i januar/februar, så egentlig skulle hun gått i bhg et år til..
 
Vi merker at hun er prematur. Har slitt mye med sosial angst, så er spent på hvordan det vil bli. Har kontakt med hjelpe-instanser, så håper de kan hjelpe til v skolestart også.
 
Hun kan være veldig selvstendig når det gjeler påkledning, tørke seg på do osv..  Men til tider så blir pappaen (her også) lurt trill rundt..   he-he..
 
 har en liten gutt som gleder seg stort til den store dagen:)
øver seg litt med leksene til storebror som går i 1. nå[;)]
eneste han kommer til å slite med er å komme seg opp halv åtte hver morgen...
liker å ligge å dra seg til ni ti tiden:) nett so mor[:)]
 
har ei jente som blir 6 i april, hu gleder seg til å begynne på skolen.. men nå henger hun på broren som går i 2 klasse og elsker å være me han.. og spesielt glede hu seg til å ta bussen alene til skolen og hjem igjen.. er lixom en liten bonus det [:D] hehe..
 
+ at alle jentene hun var med i barnehagen begynte sist år , så va det faktisk bare 3 store jenter igjen på barnehagen resten va så alt for små[:)]
 
trur det vil gå knall på skolen for  de alle.. lærerne har kontroll og ungene gjør som regel som de andre[:D]
 
Tuppemora her i hus vart 6år no på onsdag (3/2) og no komande onsdag skal vi til skulen for innskriving.
Utrulig rart, for meg! Ho gleda seg berre [:D]
Madelen er som jenta til Windy født 3mnd før tida, i veke 28+3, men har til no ikkje merka noke 'bivirkninga' av det.
Dei kommenterte eit par ting i bhg, som litt dårlig balanse, og konsentrera seg ikkje sooo godt i store forsamlinga. Dette blir videreformidla til skulen. Ellers er ho veldig sjølvstendig, kler på seg osv alt sjøl (og broren på 3.. [;)] )

skal bli spennande..
 
snuppa klarer alt selv...
utenom en ting...tørke seg selv på do. hun har så korte armer stakkars at de rekker liksom ikke helt bak...

men ellers så leser hun,skriver kler av og på seg selv,smører mat selv osv...


noen som har noen gode tips ang do-problemet våres??
 
Sønnen min gleder seg som bare det, men jeg som mor, ser at det er mye han burde klare selv FØR han begynner på skolen.
Har forsøkt å forklare han at han må øve på ting, fordi han ikke vil ha samme mulighet til hjelp når han begynner på skolen som han har i barnehagen
.
 
Ja, dette blir utrolig spennede. Vår Emma Isabell ble skrevet inn i skolen i februar og hun er i ekstase :) Storjenta
 
Har en sönn som blir 6 i desember. Stort sett eneste han ikke klarer er å törke seg selv, så det blir det övings på over sommeren[:)]

Jeg har delvis tvunget han til å pröve hele tiden oppgjennom. Og klarer han ikke så har han hvertfall prövd. Og da hejlper jeg til, så får han pröve på nytt dagen etter(som å dra igjen glidelåsen på jakka).....noe han nå i vinter har lärt seg.
 
slenger meg på samtalen, selv om den begynner å bli gammel :p

har en gutt som blir 6 i november. han begynner faktisk å bli veldig selvstendig nå![:D] klapp klapp..
han tørker seg selv, men av og til hjelper jeg, når han har bløt avføring f.eks.. å så klarer han alt av påkledning nå [:)] men får ikke til stikken til parkdressen under føttene enda. å ikke trekke over votter/hansker.
han er blitt veldig flink dette siste halvåret. har nok noe med at han nylig ble storebror [;)]
 
det blir kjekt med skolestart, han gleder seg sånn til å ta fylle med storebrødrene på bussen[:)]
men han er litt treig til¨å få klerne på seg ennå.
 
Back
Topp