Skolesekker etc.

Mikke

Glad i forumet
Har dere kjøpt det og penal og slikt enda?
Eller tenkt på hva dere skal kjøpe?

Vi tittet litt på sekker her om dagen og ser at de har noen som er anbefalt fram til ce er 135 cm, og andre sekker som er anbefalt fra 130cm..

Nå er jo gutten min lang. ca 128 cm så jeg lurer på om jeg skal velge den minste som sikkert de fleste velger, eller om jeg bør velge en for lengre rygger... Den skal jo gjerne vare noen år også..

Og penal. Noen som har funnet noen kule. :-) Har hørt flere skoler ikke bruker slikt i starten, men de sa ikke noe på skolen vår egentlig om det så regner med at vi kjøper det ihvertfall.
 
Her har gutten vår allerede fått skolesekk. De fikk knallgrønne sekker utlevert av trygg trafikk da de hadde besøksdag på skolen, gjett om han er stolt:) Penalhus tenkte vi han skulle få velge selv, det synes jeg er ganske naturlig å ha, det blir sikkert litt tegning, også skal de jo lære litt tall og bokstaver:)
 
Her har gutten fått penal med cars dobelt penal
Han ønsker seg ransel med traktor med det har vi ikke funnte
så blir nok ransel fra beckmann siden disse er så gode med innebygd regntrekk og tilhørene gymbager en kan feste på lokket og som kan brukes som tursekk også, vi og har ganske lang gutt,men de anbefalte at vi velge den ranselen som var fra 1-3(4)klasse når vi forhørte oss,men vi får bare se når vi ska kjøpe
 
Får ikke skolestartere skolesekk med knall farge?
Vi ble anbefalt å bruke den første klasse istedet for å kjøpe selv av følgende grunn;

- bilister tar mer hensyn til barna med disse sekkene!

Kommer det elever med vanlige skolesekker, tror de fleste at dette er eldre skolebarn siden alle førsteklassinger skal få utdelt sekk med en knall farge.Så når en bilist ser en av disse knalle sekkene vet de at barnet er førsteklassing og tar mer hensyn, enn om de har vanlig sekk!

Pennal har blitt valgt selv, passet på at det var ordentlig blyantspisser og masse farger da.
Tenker at en førsteklassing har lite bruk for penner og skrivetusjer, markeringspenner, så valgte et med flere blyanter og farger istedet! Kjempefornøyd. :-)
 


~lykkelig med barn~ skrev:
Får ikke skolestartere skolesekk med knall farge?
Vi ble anbefalt å bruke den første klasse istedet for å kjøpe selv av følgende grunn;

- bilister tar mer hensyn til barna med disse sekkene!

Kommer det elever med vanlige skolesekker, tror de fleste at dette er eldre skolebarn siden alle førsteklassinger skal få utdelt sekk med en knall farge.Så når en bilist ser en av disse knalle sekkene vet de at barnet er førsteklassing og tar mer hensyn, enn om de har vanlig sekk!

Pennal har blitt valgt selv, passet på at det var ordentlig blyantspisser og masse farger da.
Tenker at en førsteklassing har lite bruk for penner og skrivetusjer, markeringspenner, så valgte et med flere blyanter og farger istedet! Kjempefornøyd. :-)


Jeg vet det er en del fylker/kommuner som deler ut slike sekker. Har ei venninne som bor i sør-trøndelag og de fikk.
Men i vår kommune har det aldri vært noe slikt. Syns egentlig det er litt synd for syns det er veldig posetivt med disse sekkene. Barna syns virkelig og de er jo veldig små når de begynner på skolen.
 


~lykkelig med barn~ skrev:
Får ikke skolestartere skolesekk med knall farge?
Vi ble anbefalt å bruke den første klasse istedet for å kjøpe selv av følgende grunn;

- bilister tar mer hensyn til barna med disse sekkene!

Kommer det elever med vanlige skolesekker, tror de fleste at dette er eldre skolebarn siden alle førsteklassinger skal få utdelt sekk med en knall farge.Så når en bilist ser en av disse knalle sekkene vet de at barnet er førsteklassing og tar mer hensyn, enn om de har vanlig sekk!

Pennal har blitt valgt selv, passet på at det var ordentlig blyantspisser og masse farger da.
Tenker at en førsteklassing har lite bruk for penner og skrivetusjer, markeringspenner, så valgte et med flere blyanter og farger istedet! Kjempefornøyd. :-)

her i kommunen får de det ikke
Ser flerre inne på generelt nevner det at en ikke behøver å kjøpe til første klasse, men her ar ingen fått slik ransel

I pennale her så er det kun blyanter og farger, siden de ikke trenger tusjer og slikt før nærmere ungdomskolen og da regner jeg med at han vil ha slik pølsepennal
 
her deler de heller ikke ut sekker.  og penal bruker de ikke på skolen(de har ikke sekkene med inn i klasserommet), men hun har fått allikevel så det i hvertfall kan brukes hjemme
 
Back
Topp