Skolesekk

Mor2barn

Forumet er livet
Sommerfuglene
Dykk med barn i eller skal begynne i 4 klasse, kva sekk har dei? Det er behov for ny skulesekk til 4 trinn.

Min fikk ikke ny før han begynte i 5. For førsteklasse sekken fra beckmann holdt ut 4. Og han var liten av vekst. Han fikk da en større sekk fra samme produsent, anbefalt fra 4. Klasse og oppover eller deromkring.

3klassingen fikk denne modellen men i en annen farge til jul.
7049982300077.jpg

https://www.norli.no/merker/beckmann/3-5-klasse/sekk-230-sport-jr-30-l-blue

Syns den var mye bedre enn 1.klasse sekkene.

Hu har denne. Fikk den til jul. Går i 3.klasse nå da. 1.klasse sekkenvar utdatert og rimelig barnslig, så vi bytta før vi tenkte gitt :p

Vedlegg

• Screenshot_20190522-154706_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190522-154706_Samsung Internet.jpg
    15,8 KB · Visninger: 14
Min fikk ikke ny før han begynte i 5. For førsteklasse sekken fra beckmann holdt ut 4. Og han var liten av vekst. Han fikk da en større sekk fra samme produsent, anbefalt fra 4. Klasse og oppover eller deromkring.

Hun trenger ny og er ikkje blant dei laveste. Min mor har jo skrudd opp forventing at hun får ny til 4 klasse.

Sniker..

Jeg jobber som lærer og har hatt 4.klasse i år (fulgt de siden 2.klasse). Jeg synes sekkene til Beckmann virker fine og funksjonelle. Det viktigste er at det er god plass til bøker/mat/drikke og at sekken er komfortabel å bære på ryggen :)

Sniker..

Jeg jobber som lærer og har hatt 4.klasse i år (fulgt de siden 2.klasse). Jeg synes sekkene til Beckmann virker fine og funksjonelle. Det viktigste er at det er god plass til bøker/mat/drikke og at sekken er komfortabel å bære på ryggen :)

Det er bra sekk ja. Den hun har no er knapp med bøker og matboks/drikkeflaske.

Han i 4 nå har en sekk fra troll.
Det passer han best. Tror han fikk den til 3.
Mener det er 30 liter eller noe.

Han er lang da, og bruker samme str i sekk som meg :p

Sniker..

Aller viktigste er at den passer til barnet , derfor har vi bergans

Ett lite tips er å tenke gjennom behovet for sekk, og hvilke type sett. F.eks så måtte min nå 6 klassing ha ny sekk dette skoleåret. Men vi valgte å kjøpe en rimelig sekk til under 200 kr nettopp fordi han aldri bærer særlig mer enn matpakke og drikkeflaske i sekken. Noen ganger en bok eller to.

Så se an behovet. Ikke bruk nesten 1000 kroner på en flott ny sekk om behovet ikke er der ;)

Ett lite tips er å tenke gjennom behovet for sekk, og hvilke type sett. F.eks så måtte min nå 6 klassing ha ny sekk dette skoleåret. Men vi valgte å kjøpe en rimelig sekk til under 200 kr nettopp fordi han aldri bærer særlig mer enn matpakke og drikkeflaske i sekken. Noen ganger en bok eller to.

Så se an behovet. Ikke bruk nesten 1000 kroner på en flott ny sekk om behovet ikke er der ;)

Takk for råd :) Her er sekk slitt, ikkje helt ødelagt, men hun har ikkje plass til bøker og matboks, drikkeflaske ol.

Back
Topp