skolesekk

mocca82

Elsker forumet
Her fikk jo guttungen 1.klasse sekk (fin og oransje )
Men nå må vi kjøpe my sekk til 2.klasse. Hva har dere kjøpt?? Hvor mange liter???
Veldig usikker på hvor mange liter jeg skal kjøpe
 
Her beholder han den grønne sekken han fikk i 1.klasse, og det samme gjør de andre i klassen hans:-)
 
Her fikk vi ikke sekk til 1 klasse så den vi kjøpte i fjor blir nok brukt i 2 år til. Tror den første sekken er ment å vare til 3-4 klasse ca. Den neste er ganske stor og blir nok feil for ryggen å bruke fortsatt.
Men det er uansett lurt å prøve sekken før man kjøper den.
 
Hei :-)

Lurer på om det Bergans på nettet som har skrevet høyde og alder inne på alle sekkene sine, ta en titt der :-)
 
Eg hadde ingen planar om å kjøpe ny skulesekk til andreklasse, er det verkeleg vanleg? Kanskje det berre var i "gamledagar" då eg var lita at vi fekk ny skulesekk i første, fjerde klasse og på ungdomsskulen?

Nei, eg kjem nok til å sende han på skulen med den "gamle" haisekken sin neste torsdag tenker eg.
 


Ranveig! skrev:
Eg hadde ingen planar om å kjøpe ny skulesekk til andreklasse, er det verkeleg vanleg? Kanskje det berre var i "gamledagar" då eg var lita at vi fekk ny skulesekk i første, fjerde klasse og på ungdomsskulen?

Nei, eg kjem nok til å sende han på skulen med den "gamle" haisekken sin neste torsdag tenker eg.


Nei det er ikke vanlig å kjøpe ny sett hvert år. Ihvertfall ikke her, men mange 1.klassinger får sekk med sterk farge i første klasse. Dette er vel for trafikksikkerhet eller noe. Når de små skal gå til og fra skolen.
Og de som har fått dette kjøper ofte ny sekk til 2.klasse.

 


Mikke skrev:


Ranveig! skrev:
Eg hadde ingen planar om å kjøpe ny skulesekk til andreklasse, er det verkeleg vanleg? Kanskje det berre var i "gamledagar" då eg var lita at vi fekk ny skulesekk i første, fjerde klasse og på ungdomsskulen?

Nei, eg kjem nok til å sende han på skulen med den "gamle" haisekken sin neste torsdag tenker eg.


Nei det er ikke vanlig å kjøpe ny sett hvert år. Ihvertfall ikke her, men mange 1.klassinger får sekk med sterk farge i første klasse. Dette er vel for trafikksikkerhet eller noe. Når de små skal gå til og fra skolen.
Og de som har fått dette kjøper ofte ny sekk til 2.klasse.



Ah, då forstår eg litt bedre ja. Nei, her kjøper folk sin eigen sekk, men førsteklassingane går med refleksvest ute det første halve året. Å gå til skulen har heller ikkje vore aktuelt for guten min sidan vi har budd langt unna og med veldig farleg skuleveg.
 
Back
Topp