Skolesekk 1 klasse

vinterkyss

Elsker forumet
Hvordan sekk bør en kjøpe til en 1 klassing?
Noen som vet om det finnes noen tester på hvilke som er bra, osv?
Og hva med pris?

Takk :)
Ikke bare bare å ha sitt første skolebarn :p

Får ikke alle førsteklassinger skolesekk? De har jo nesten ingenting i sekken sin det første året, men greit å ha en god tursekk til turdager :)

Mener de får sånn knall orange sekk, det gjør de her i bygda i allefall.

Her får alle 1. klassingene gratis sekk fra Trygg Trafikk, og den anbefaler skolen at alle bruker hele det første året.

gutt09jente11 skrev:
Får ikke alle førsteklassinger skolesekk? De har jo nesten ingenting i sekken sin det første året, men greit å ha en god tursekk til turdager :)

Mener de får sånn knall orange sekk, det gjør de her i bygda i allefall.

er ikke alle steder de får det
her gjør de ikke det

TS: vi har kjøpt den fra beckmann, enneste er det at vi er litt usikker på om han får brukt den fra 1-4klassse som det står siden gutten her er rimelig lang, han er 129.5cm. Vi fikk tilbud fra trumf ransel med gymranselen som tilhørte for rundt 550kr hvis jeg husker rett. Synnes det er så kjekt med at det er regntrekk i lokket til å dra over helle ranselen

Ble anbefalt av en kusine av meg som er fysioterapeut å kjøpe Bergans XO

Som lærer anbefaler jeg sekker med hoftebånd og brystbånd slik at de har godt feste. Jeg liker ikke sekker som har mye "dill" som kan stjeles. Ett av merkene har sånne utbyttbare "klistremerker" med borrelås på lokket. De merkene blir ofte borte, og det skaper beskyldninger, rykter og tar mye fokus. Generelt liker jeg minst mulig dill på ranselen, og ikke MINST i pennalet! Hvem har noen sinne brukt et forstørrelsesglass de første dagene på skolen? Rens pennalet for tusjer, forstørrelsesglass, ting som blinker og lager lyd osv. Jeg liker også de sekkene med regntrekk. tingene oppi blir ikke så våte. spesielt praktisk på tur. Håper ikke vår kommune begynner med gratis sekker! Å kjøpe skolesekk er jo noe av det mest spennende sommeren før!!! Til turdager pleier jeg å anbefale å bruke barnehagesekken, da den er mindre og lettere, noe som er greit på tur når de ikke trenger bøker og pennal.

Bruker ikke sekken mye første året? Trenger de ikke bøker og pennal?

her så får alle penal og sekk første skoledag. i 2 klasse så kjøpte jeg bergans sekk til eldste. samme gjør jeg nå når ho begynner i 3 klasse.

Bergans har mange fine ransler og de er med regntrekk i de er jo supre på kvaltitet og de kan tursekker og det som er bra for en rygg

en ting som kan lønne seg er å ha med barne slik at en får prøvd sekken, for en sekk som passer til en er ikke sikker passer for en annen, ut fra det han i butikken sa til oss

Vi kjøpte til skuleguten vår i dag faktisk.

Gjekk for den beckmannsekken som var avbilda i testen det var linka til lenger oppe. Den virka veldig grei på ryggen, god polstring, hofte- og brystbelte. Og så med tøff hai på (viktig for ein liten gut).

Han har og ein bergans barnehagesekk, men den har han nesten aldri brukt. Grunnen er at på den sekken så var skulderstroppane festa så tett saman oppe at guten fekk gnagsår på begge sider av nakken med mindre han hadde høghalsa genser eller jakke på seg. Og nakken er, som resten av han, veldig smal.

På Beckmannen er stroppane lengre frå kvarandre og ikkje minst, tjukkar/bedre polstra. Dermed håpar og trur eg at vi slepp "gnageproblemet".

Betalte 499,- hos Libris, Nesbyen :o)

Back
Topp