Skolen

mocca82

Elsker forumet
Hvordan går det på skolen?
Min sønn hadde jo spesped i barnehagen pga språket. Og jeg må innrømme at jeg var skeptisk til hvordan det ville gå på skolen.
Men må si at jeg er virkelig fornøyd med åssen det går. Kan hele alfabetet og telle til 100 og han kan tilogmed si R. Og nå har han også begynt såvidt å lese.
Må si jeg er en kjempe stolt mamma
 
Så flott at det har gått bedre enn frykta på skulen då!

Kjempebra at han har lært seg å seie R, det er jo den vanskelegaste lyden så det skal litt til. Bestemora mi som er logoped og tanta mi som er audiopedagog ("belasta" familie dette) er skjønt einige om at det ikkje er krise om ungen får tida fram til åtteårsalderen til å få på plass alle lydane.

Her går det så som så. Vi har hatt kjempetøff skulestart for guten vår, og ventar no på innkalling til BUP for utredning, mistanke om ei eller anna form for autismespekterforstyrring. Ventar og på at PPT skal kome og observere. Men dei par siste vekene har alt "glidd litt lettare", og det har gått greitt å levere han på skulen heldigvis. Håpar det skal fortsette å gå oppover herfrå1
 
Så bra at det har startet så bra

Her er det litt sn både og følese. For det første så blir gutten ertet/mobbet litt, så han driver mer for seg selv en med de i klassen. I matte og natur så hevder gutten seg en del,men i de andre fagene er det anderledes.
 
Her går skolen som en drøm. Da han startet kunne han ikke noe spesielt med bokstaver. Eller visste jo hva noen het, men ville ikke skrive navnet sitt engang.

Nå har de lært 12 bokstaver og han kan nok alle i hele alfabetet. Klarer egentlig å lese ganske bra. Også de bokstavene han ikke har lært på skolen enda også. Strever litt med veldig lange ord eller sånne skj lyder og slikt.
Ellers er lekser noe av det morsomste. Spesielt leselekser. Tall er ikke så morsomt, men går greit det også.

Lillebror blir jo smittet av dette og har begynt å skrive han også. Her en dag satt han å skrev og ville jeg skulle lese og han hadde skrevet hele navnet sitt. Ble så imponert for vi har jo ikke øvd på det. Men han vil jo være like flink som broren.

Nå er det juleferie og pause, men de på skolen har sagt det er viktig å lese i feriene også så vi får finne fram boka litt. Hvis ikke det går greit å lese i julebladene. Vi kjøper egentlig ikke så mye slikt, men det er jo kanskje lettere å lese for det er jo masse korte ord stort sett...
 
OI, kan han hele alfabetet allerede?
Så flink:)

Her går det ganske bra igrunn.
Matte går som en lek. Lesinga går bedre, blitt veldig ivrig på å lese alt han kommer over.

Han går hos logoped en gang i uka, tror de jobbe med KJ, SKJ, S -lyder..
Jeg skulle fått en oppdattering når han sluttet i barnehagen, men har ikke hørt noe fra logopeden. Men merker det er forbedring.
Akkurat nå så mangler han begge fortenne forran, så det gjør jo ikke ting lettere.
 
Back
Topp