Skolemelk

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
da har jeg bestilt skolemelk for hele neste skoleår til barna.. ble 2600 og det er uten frukt.
Frukta har ikke blitt lagt inn på våre skolen enda..

Pleier alltid å ta det med engang feriepengene tikker inn, for på slutten av sommeren er det ikke stritt i pengeboka

Synes skolebarna våre burde fått gratis melk og frukt jeg

Her må vi sende med frukt hver dag. Ganske kjipt, for eldste har flere ganger kommet hjem me uspist frukt som har blitt mishandlet i skolesekken. Er det en bitteliten brun flekk på bananen vil hun ikke ha den. Så hadde de fått frukt på skolen hadde hun kunnet tatt når hun ville hatt, så hadde andre kunnet spise det som ble igjen.

Her må vi sende med frukt hver dag. Ganske kjipt, for eldste har flere ganger kommet hjem me uspist frukt som har blitt mishandlet i skolesekken. Er det en bitteliten brun flekk på bananen vil hun ikke ha den. Så hadde de fått frukt på skolen hadde hun kunnet tatt når hun ville hatt, så hadde andre kunnet spise det som ble igjen.

Ser at det er veldig ulikt tilbud rundt om i landet.. og det er dårlig.
Her er det frukt, ulik melk, sjokomelk, juice, yohurt, og div. Biola.

Godt utvalg.
Her får de melk noen dager, juice noen dager.. slik at de ikke går lei

Bestiller for et halvt år vi.

Eldste vil ikke ha, han har med vann.
Hadde melk i 1, men vi rømte ut sååå mye melk...

Frøkna i 1 nå har hatt etter jul. Men drikker ikke opp... Er altfor store kartonger...

Her kan de ha frukt også, men eldste spiser ikke, og da hadde ikke frøkna spist annet enn frukten. Så da får hun heller med bær eller noe innimellom.

Her får de isåfall samme drikke hver dag, for det er sinnsykt mye jobb for skolene å sortere alt drikket hver dag... De får det jo ikke tilkjørt sortert ferdig på klasser, så det må en ansatt gjøre. Det er mye jobb på en skole...
Lærerene har viktigere ting å gjøre enn å sortere melk og lage en melkeliste for hver dag hvis man skal ha forskjellig drikke flere ganger i uka.

Her får de både melk og frukt, men frukt har vi ikke bestilt for det får hun hjemmefra. Melka lurer jeg på om vi avbestiller for den kommer halvfull hjem nesten hver dag... Vi sender vannflaske hjemmefra uansett. En får velge mellom melk, juice og sjokolademelk, men syns ikke sjokomelk hører med skolemat hver dag og juice hver dag blir mye syre når de i tillegg får frukt.

Hører at medelevene hennes har med hapå og nugatti på skiva. Vet ikke hvor ofte det er, men det er uaktuelt her i hvert fall. Vet jo at mange barn har dårlige matpakker så kunne sikkert godt fått mat via skolen.

Er desverre mye stygg frukt servert på skolen igså

Synes det er fint at man kan velge om man vil kjøpe melk eller ikke. Ikke alke drikker melk

Er desverre mye stygg frukt servert på skolen igså

Ja, men da sitter skolen med ansvaret for det. Det er kjipt når ingen kan spise frukten fordi den blir liggende på bunnen av sekken og får mange bøker over seg og blir helt ødelagt. Ellers kunne man fint brukt litt stygg frukt til ting. Brune bananer er jo perfekt å bake med.

Det er ett flott tilbud. Men har regnet litt på det og funnet ut at det er best å sende med drikke selv siden mine ikke drikker melk.

Er nedre på ungdomsskolen der det er automat de kan handle på selv

På skolen til mine barn får de lunch hver dag. Inkl frukt.Betaler ca 1000 kr per halvår for hvert barn. Da får de også melk juice og vann å velge til maten.

På skolen til mine barn får de lunch hver dag. Inkl frukt.Betaler ca 1000 kr per halvår for hvert barn. Da får de også melk juice og vann å velge til maten.

Det er jo helt fantastisk! Det er jo «gratis» 1000 kr halvåret for lunsj, frukt og drikke. Hadde gladelig betalt om barna her fikk det samme tilbudet

Ja, men da sitter skolen med ansvaret for det. Det er kjipt når ingen kan spise frukten fordi den blir liggende på bunnen av sekken og får mange bøker over seg og blir helt ødelagt. Ellers kunne man fint brukt litt stygg frukt til ting. Brune bananer er jo perfekt å bake med.
Nja som regel er det jo spnn at de som har fruktabbonoment får utdelt frukten og så blir den lagt i sekken om den ikke spises

Vi hadde skolefrukt. Betalte 3 eller 4 kr dagen. Men for et helt år da.

Kastet store mengder frukt. En dag var det eple. Da fikk de 4 i klassen som hadee frukt hvert sitt eple. Det havnet ofte i sekken.

Vi sender heller med frukt.

Skolemelk via skolelyst, Tine sitt opplegg så de kan velge ulikt hver dag. Skolen har liste pr klasse og ordenselevene plukker med seg. Men kommer hjem en del her også så vurderes for neste år. Eldste får ikke melk for han drikker den ikke. Ingen fare. Han drikker mer enn nok melk hjemme, så han får i seg nok. Men skolen tilbyr ikke h melk som er det han liker.

På skolen vår får de frukt gratis. Læreren forklarte hvorfor på forrige foreldremøte, men jeg har allerede glemt det..
Melk betaler jeg per måned, synes at det er like greit.

Det er jo helt fantastisk! Det er jo «gratis» 1000 kr halvåret for lunsj, frukt og drikke. Hadde gladelig betalt om barna her fikk det samme tilbudet
Ja er helt supert! Billigere enn om vi skulle bestilt skolemelk for seg og sendt med mat i tillegg.

Back
Topp