Skoledagen for en 1 . klassing

1-4 klasse her går:
mandag. 08.20 - 13.55
tirsdag 08.20 - 12.25
onsdag 08.20 -13.55
torsdag 08.20 - 12.40
fredag 0820 - 12.10.(uteskole denne dagen)
 
Nei jeg kan jo ikke svare på hvorfor andre har lite behov. For vår del så handler det om at gutten er veldig selvstendig og ikke finner på masse tull. Bestemor og bestefar bor rett over veien så noen dager er bestemor hjemme. Bestefar driver gården vi bor på, så han er stort sett i nærheten hvis han behøver noe. Hvis han ikke er å se så kan også gutten min ringe etter han.

Da jeg gikk i 2 klassen så dro pappa på jobb kl 5 på morgenen. Jeg hadde da ansvar for å komme meg avgårde til skolen selv til skolestart. Altså stå opp, ordne meg og gå alene. Var aldri noe problem. Idag er folk mye mer redde for at barna skal være alene hjemme.

Vet mange ringer barna når de skal gå hjemmefra og til bussen. Gutten min ringer oss når han kommer hjem, dersom vi ikke er der.
Det var slike grunnar som familie i nærheten som kan følge opp eg såg for meg. Takk for svar:)
 
Nei jeg kan jo ikke svare på hvorfor andre har lite behov. For vår del så handler det om at gutten er veldig selvstendig og ikke finner på masse tull. Bestemor og bestefar bor rett over veien så noen dager er bestemor hjemme. Bestefar driver gården vi bor på, så han er stort sett i nærheten hvis han behøver noe. Hvis han ikke er å se så kan også gutten min ringe etter han.

Da jeg gikk i 2 klassen så dro pappa på jobb kl 5 på morgenen. Jeg hadde da ansvar for å komme meg avgårde til skolen selv til skolestart. Altså stå opp, ordne meg og gå alene. Var aldri noe problem. Idag er folk mye mer redde for at barna skal være alene hjemme.

Vet mange ringer barna når de skal gå hjemmefra og til bussen. Gutten min ringer oss når han kommer hjem, dersom vi ikke er der.
Men i 2. Klasse regner jeg med at du var 8 år?
Skjer mye fra 5/6 til 8 år, jeg føler ikke en 6-åring kan være så lenge alene.
Det tør ikke 6-åringen her iallefall.
 
Men i 2. Klasse regner jeg med at du var 8 år?
Skjer mye fra 5/6 til 8 år, jeg føler ikke en 6-åring kan være så lenge alene.
Det tør ikke 6-åringen her iallefall.

Helt enig med deg. Stor forskjell på 6 år og 8 år! Her trener vi på at 7 åringer er litt alene, men har aldri vært lenger enn 30 min. Det tør jeg ikke :eek:
 
Helt enig med deg. Stor forskjell på 6 år og 8 år! Her trener vi på at 7 åringer er litt alene, men har aldri vært lenger enn 30 min. Det tør jeg ikke :eek:
Må trene etterhvert vi og.

Og så er dørlåsen her så vond, så han får ikke låst opp døra hver gang heller... Kan ikke risikere å bli stående ute i flere timer heller..
 
Skal nok trene vi også, nå har han blitt sju, men de må krysse hovedveien i bunnen av en bakke like før en sving, ikke helt ideelt i den mørke årstiden iallefall fall.

Nå skal jo jeg i permisjon til jul, så da kan vi gå sammen noe og øve noe, så kan han etterhvert gå hjem selv, men sfo er gull verd når ungen har åtte uker sommerferie, og foreldre nå engang ikke har det... Og ikke alltid har fri hele det skolen har av vinter, høst, påske og juleferie. Så mye ferie har vi ikke
 
Men i 2. Klasse regner jeg med at du var 8 år?
Skjer mye fra 5/6 til 8 år, jeg føler ikke en 6-åring kan være så lenge alene.
Det tør ikke 6-åringen her iallefall.

Ja altså jeg mener ikke at jeg ville ha litt min 1 klassing gjøre det samme altså. Men jeg har en bror på 11 og han er knapt alene hjemme nå! Jeg tror ungene har godt av å få prøve seg ;)
Men så er det jo også forskjell på barna. Dersom gutten min hadde vært redd så hadde han ikke fått være hjemme alene, men han her et veldig rolig og avslappet i forhold til sånn ;)
 
08.25-14.05 hver dag, men fri på onsdager.
 
Min har skoledag fra 08.30-13.25 hver dag.
Dagen består av fire økter, med friminutt i mellom og en times matfri (en halvtime blir satt av til spising og eventyrstund i klasserommet, den siste halvtimen er utelek)
 
Back
Topp