Skolebarn

Nei, jeg bare vet at de større barna også kan bli våte nettopp fordi de ikke kler seg, og fordrene vet kanskje ikke om det fordi de kler seg selv om morgenen og er alene når de kommer hjem, kanskje forteller de ikke at de var våte fordi de vet det er deres egen skyld og foreldrene da hadde fulgt mer opp og tvunget dem til å kle seg ukult, eller kanskje vet ungene at foreldrene ikke har råd til nytt tøy, eller foreldrene ikke vet at klærne ikke holder ungene tørre fordi de er slitte, ikke gode nok eller hva. Kan være mange årsaker, uten at det er noen som gjør noe galt. Ergo kan det være lurt å holde et øye med selv de eldre barna, selv om man ikke hører noe om at de er våte, fordi ungene kanskje ikke sier i fra og skolen ikke har mulighet til å ta det med hver enkelt.
Sikkert derfor jeg følgee opp selv, så det da jeg jobbet på skole.
 
2. Klassing til høsten her og kunne ikke falle meg inn å ikke ha skiftetøy på skolen. Første året gikk med til å bade i bekken med klær på, høst, vinter og vår. Har gjerne 2-3 både truse og sokkeskift pluss bukse og genser. Hun er flink til å kle seg etter været men ikke engang regntøy eller park/vinterdress holder bekken ute i all evighet når fristelsen blir for stor og "alle de andre" gjør det. Vil ikke at hun skal måtte gå og fryse med våte klær om uhellet skulle være ute i høyere klasser heller så ser ikke problemet med å ha ett skift liggende. Tar ikke så mye plass.
 
2. Klassing til høsten her og kunne ikke falle meg inn å ikke ha skiftetøy på skolen. Første året gikk med til å bade i bekken med klær på, høst, vinter og vår. Har gjerne 2-3 både truse og sokkeskift pluss bukse og genser. Hun er flink til å kle seg etter været men ikke engang regntøy eller park/vinterdress holder bekken ute i all evighet når fristelsen blir for stor og "alle de andre" gjør det. Vil ikke at hun skal måtte gå og fryse med våte klær om uhellet skulle være ute i høyere klasser heller så ser ikke problemet med å ha ett skift liggende. Tar ikke så mye plass.

ved større trinn har fler tilgang til garderoben. I alle fall vår skole.
Her delte 3,4,5 og 6 klasse samme garderobe. Altså over 200 elever i samme garderobe, ikke nok plass til alle heller så det ble kun rot. Havnet en sokk, bukse, votter, sko på gulvet ble det sparket bort over gulvet av de andre elevene, andre elever rotet i andres hyller osv.
Jeg gidder ikke å kjøpe nytt tøy hele tiden (har ikke dårlig råd, men sløsing er bortkastet)og når vi aldri har brukt skiftetøy på de årene vi har gått på skolen ser jeg ingen vits å ha skiftetøy bare for å miste det ;)
Men skal ha en ett sokkepar og regntøy i sekken til enhver tid ;)
Og mitt barn er nok for stor til å hoppe i bekken, det er vi ferdig med håper jeg :)
 
Mine, skal opp i 2. og 4. klasse, har alltid skiftetøy liggende, selv om de har gode ytterklær/sko og bruker de "rett". De er aktive unger som fint kan finne på å hoppe i vanndammer og rulle i blaut snø, og etter tre friminutt så trenger de skift innimellom på SFO. Her har alle knagg/hyller eller skap utenfor klasserommene. Ingen problemer med klær som forsvinner.
 
ved større trinn har fler tilgang til garderoben. I alle fall vår skole.
Her delte 3,4,5 og 6 klasse samme garderobe. Altså over 200 elever i samme garderobe, ikke nok plass til alle heller så det ble kun rot. Havnet en sokk, bukse, votter, sko på gulvet ble det sparket bort over gulvet av de andre elevene, andre elever rotet i andres hyller osv.
Jeg gidder ikke å kjøpe nytt tøy hele tiden (har ikke dårlig råd, men sløsing er bortkastet)og når vi aldri har brukt skiftetøy på de årene vi har gått på skolen ser jeg ingen vits å ha skiftetøy bare for å miste det ;)
Men skal ha en ett sokkepar og regntøy i sekken til enhver tid ;)
Og mitt barn er nok for stor til å hoppe i bekken, det er vi ferdig med håper jeg :)
Blir man noen gang ferdig med å hoppe i bekken? :)
Dwt er jo gøy selv nå som jeg er voksen
 
Blir man noen gang ferdig med å hoppe i bekken? :)
Dwt er jo gøy selv nå som jeg er voksen

Å ja, det blir man, her stoppa frøkna med slikt når hu starta i 3 klasse, da var det slutt på å leke i friminuttene, kum skravling eller organisert aktivitet der mange er med (boksem går etc) [emoji51]
 
Å ja, det blir man, her stoppa frøkna med slikt når hu starta i 3 klasse, da var det slutt på å leke i friminuttene, kum skravling eller organisert aktivitet der mange er med (boksem går etc) [emoji51]
Her har de heldigvis ikkr stoppet med det, skal opp i 6.klasse
Håper de aldri slutter heller for å være ærlig
 
Back
Topp