Skolebarn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor ofte har ditt/dine barn trengt å bruke skiftetøy på skole/sfo? Ikke votter, utebukse og sånt. Men bukse og genser.
 
Har skjedd ofte, det. Som regel fordi de har blitt våte ute på skikkelig våte dager, men har også skjedd uhell med søl, spising og slikt.

Lurt å ha flere par sokker i skiftetøyet, og gjerne ull så det varmer selv om man blir våt igjen. Ren truse kan også være lurt, skader jo ikke om den er der i alle fall.
 
I 1 klasse bytta vi kurven en gang i uka. Nå i 4klasse regner jeg med hu skal ha 1 skift og tar med hjem om det blir vått selv[emoji5]
 
I første og andre klasse ofte. Regner mye her... [emoji299]
Har konstant 3 skift på skolen.
 
Det har han i grunnen aldri brukt tror jeg... Kanskje en gang eller to på de to årene han har gått på skolen.

Men han har en plastboks på toppen av hylla si med skiftetøy uansett.
 
I løpet av første året nå har hun brukt skiftetøy to ganger tror jeg, da etter uteskole i skikkelig regnvær.
 
Eldste nesten aldri og yngste flere skift i uken. Barn er forskjellige, så finnes ingen fasit der. De skal opp i 3 og 4 klasse nå. Sender med eldste så hun har et skift i tilfellet og minste får med 3 skift som nok må fylles på jevnt og trutt.
 
Nå skal hu opp i 5 klasse, har skifta noen ganger opp gjennom årene. Og blir vel til å ha ett skift liggende i år også.
 
Begynner i 3 har kanskje skifta to ganger gjennom skoletida på de to åra
 
Et par ganger i første klasse. Måtte da skifte sokker og bukse fordi det hadde blitt klissvåt etter fall under fotballspilling på skolen. Har ikke skiftetøy på skolen lenger. Hadde heller ikke de to foregående årene ettersom behovet ikke er der. Det ble bare liggende i skiftetøybagen, ubrukt, og tok opp plass i garderoben. Han tar på seg regndress og støvler dersom det regner og er flink til å vurdere slikt selv. Han er drøyt 11 år :).
 
Men dere som har eldre barn, jeg må bare si at mellomtrinnselever blir mye våte de også. :p I alle fall her som det er vått. Mange av dem er fæle til å kle seg dårlig om vinteren, for det er jo ikke kult å kle seg skikkelig. Så labber de rundt i våte sokker og har ikke noe å skifte i på skolen. Og på steder hvor man ikke bruker sko innendørs, kan det være lurt å ha med rene sokker i tilfelle man merker at man har fått veldig sure sokker.

Generelt fint å følge med på selv de eldre elevene her altså. :p
 
Har skjedd ofte, det. Som regel fordi de har blitt våte ute på skikkelig våte dager, men har også skjedd uhell med søl, spising og slikt.

Lurt å ha flere par sokker i skiftetøyet, og gjerne ull så det varmer selv om man blir våt igjen. Ren truse kan også være lurt, skader jo ikke om den er der i alle fall.

I første og andre klasse ofte. Regner mye her... [emoji299]
Har konstant 3 skift på skolen.

Og da har de hatt gode regnklær og støvler på?
 
Men dere som har eldre barn, jeg må bare si at mellomtrinnselever blir mye våte de også. :p I alle fall her som det er vått. Mange av dem er fæle til å kle seg dårlig om vinteren, for det er jo ikke kult å kle seg skikkelig. Så labber de rundt i våte sokker og har ikke noe å skifte i på skolen. Og på steder hvor man ikke bruker sko innendørs, kan det være lurt å ha med rene sokker i tilfelle man merker at man har fått veldig sure sokker.

Generelt fint å følge med på selv de eldre elevene her altså. :p

Enig med deg her, bare det at mellomtrinnungene ofte ikke gidder å skifte uansett og syns det er ukult med skiftepose på skolen[emoji23] heldigvis er de jo såpass store at de bør skjønne konsekvensene da[emoji51]
 
Og da har de hatt gode regnklær og støvler på?

Jaja. Går jo litt på hvordan de leker da, og jenta mi er for eksempel sløv på å trekke buksa over støvlene. Og enkelte dager er det så vått ute at det bare ikke er til å unngå, tredje friminuttet har liksom klærne trukket gjennom mer enn å tørke. :p for ikke å snakke om at de gjerne tråkker seg våte i garderoben.
 
Enig med deg her, bare det at mellomtrinnungene ofte ikke gidder å skifte uansett og syns det er ukult med skiftepose på skolen[emoji23] heldigvis er de jo såpass store at de bør skjønne konsekvensene da[emoji51]

Skiftepose er en ting, men et par tørre sokker i sekken tenker jeg må være innenfor :p
 
Ja det var sånt jeg tenkte på. Påkledning har mye å si om de blir våte eller ikke.

Men du fikk med deg resten? Med trange garderober,ingen tørkerom og søkkvått vær, da blir gjerne ytterklærne ganske vasne innen siste friminutt, og de som ikke ble våte ute, tråkker seg våte i garderoben. Så skiftesokker er uansett noe alle burde ha noen par av :p
 
Back
Topp