Skolebarn og venner

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hvordan er det der barna deres går, velger barna selv eller er det mye foreldrestyrt hvem barna leker med?
Har barna mange å være sammen med?
Hvor ofte har de besøk av venner ?

Mitt barn får velge venner helt selv. Jeg tvinger henne ikke til noen leke ned noen hun ikke vil leke med. Nå er hun er slik unge som liker å inkludere andre, det kommer nok av at jeg ikke bestemmer hvem hun skal "like". Jeg ble tvunget til å leke med ei jente jeg ikke likte da jeg var liten. Endte med at jeg tåler ikke trynet hennes den dag i dag. Og får fysisk vondt når jeg ser henne.
Datteren min har mange venner hos mine foreldre og klasse kamerater her hjemme. Og hun leker mye med kusinen min (liten generasjons forflytning) :)

Noen av foreldrene har funnet hverandre og finner på ting sammen, etter hva jeg har fått med meg. Her leker han lett med alle, men har noen utvalgte han leker mest med ut av interesser. De bor også i nærheten så de er sammen på fritiden og går til/fra skolen sammen.

I perioder har det vært barn som har blitt stående alene i friminuttene. Da har læreren gjort sånn at de trekker hvem de skal leke med i langfri.

Der eldste min går bor alle så tett at det er lett å nå alle. Min er omgjengelig og leker stort sett med alle. Vi voksne går ikke inn og styrer lek noe særlig om det ikke er noe spesielt.

Hun leker med alle på tvers av klasser og kjønn så det styrer hun helt selv. Hun er og en person som velger å ikke leke med noen og faktisk være litt i fred innimellom. Men på fritiden går det mest i de som bor nærmest her om ikke annet er avtalt. Er en som har ringt i 6 tiden om kvelden og vil at hun skal komme. Har sagt at det er litt for sent og prøvd å få foreldrene til å ta kontakt så jeg har sendt med barnet lapp slik at vi kanskje kan avtale noe siden barna vil treffes. Men jeg har ikke hørt noe og jeg har ikke telefonnr til de. Føler meg litt slem når jeg sier nei hele tiden men det blir for seint å skulle gå dit kl 6 om kvelden når hu skal hjem igjen kl 7.

Back
Topp