Skolebarn og aktiviteter

Har 1 førsteklassing, han går på svømmekurs hver onsdag fra 19-19.30. Han liker ikke fotball, og vi synes det holder med en aktivitet når han er "så liten". Vi ville fokusere på skolestarten, komme inn i gode lekserutiner, ikke stressse og styre om ettermiddagene, ha tid til å spise middag sammen, så er han ofte med venner etter middag. Søsteren skal begynne på skolen til høsten, hun går også på svømmekurs og skal forsette med det, men det holder til hun blir litt større :) dette fungerer godt i vår familie :)

Vår 3-klassing går på:
Kor 1 dag i uka (1 time pr gang).
Fotball 2 ganger i uka (1,5 timer pr gang.Ene dagen er kamp i sesongen), spiller vel i ca 4 cuper ila en sesong...

Min går på to ting, det er maks det han får lov til også.
Fotballtrening to ganger i uken, kamp en gang i uken minst. Treninger utgår om det er kamp samme dag.
Cup 6 ganger i året ca.
Så turner han en gan gi uken, foreløbig hvertfall. Men de vil ha han på konkuranselaget snart og da blir det mer.
Jeg synes det er altfor mye i grunn

Går i 7. og har to treninger i uka i tillegg til kamper annenhver helg gjennomsnittlig.

Hu går i 2 klasse og går på ballett 1 dag i uka. De har oppvisning før jul hvor det da går 3 dager med til dette på 4-6 timer per dag. Hun ønsker å starte på et parti til, men jeg får se. Syntes egentlig det holder med en dag da hun og vil ha tid til lekser og venner utenom.

1.-klassingen danser to kvelder i uken. Det er forestilling 2 ganger i året, og ekstraøvinger uken før forestilling. Ellers ingen helger, ingen kjøring / reising, ingen loddsalg, ingenting pes. Veldig grei fritidsinteresse synes jeg. :D

Min 2. klassing er på musikkskolen hver mandag (øvelse i 20 minutter), fotball hver onsdag og korpsøvelse på torsdag. I tillegg kommer fotballcuper ca ei helg i måneden fremover samt et og annet korpsseminar.

Min 2. klassing går på ballett en gang per uke, og spiller på musikkskolen en dag i uka. I tillegg er hele familien på svømmetrening lørdag morgen. Vi synes i grunn det er for mye for henne.

Grunnen til at det ble så mye er at vi fikk vite at spillinga skulle være på skolen i Sfo -tid og det synes vi var supert (sfo her er bare oppbevaring). Nå ble det ikke sånn, så dersom vi synes hun blir sliten, så kutter vi ut spilling.

2 klassingene trener fotball en dag i uka + en kamp i uka. Trener håndball en gang i uka + cup hver fjerde lørdag.

4 klassingen trener håndball 2 dager i uka + cup hver fjerde søndag.
Fra neste år får hun 4 treninger i uka + cup annenhver helg.

Back
Topp