Skolebøker på barneskole

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vår eldste begynte på barneskolen i nabokommunen siden vi bodde der på det tidspunktet og skiftet skole når vi flyttet.
I nabokommunen brukte de en annet sett med bøker enn der vi bor nå.
Der kunne de også skrive rett i de bøkene som er ment for det, her må de føre inn i en kladdebok.
Likte også de bøkene de brukte der mye bedre

Hvilke bøker de bruker på skolen, og og de kan skrive i dem eller ikke, er det opp til hver enkelt skole eller kommunen å bestemme?

(Snart kommunesammenslåing her og jeg håper..)
 
Her kan de skrive rett i (de fleste) bøkene.. I alle fall i 1. Og 2. Klasse.
 
Det tror jeg skolene bestemmer. Er ulike bøker fra skole til skole her
 
De skriver i matteboka her, men i norsk gjorde de det bare i første og andre, i tredje har de hatt egrn skrivebok. Engelsk skriver de enda i boka og andre fag har de ikke lekser i så det vet jeg ikke.

Valg av bøker er opp til skolen
 
Valg av bøker er opp til skolen..

Her har de kunnet skrive rett i arbeidsbøkene i norsk og matte. Hatt kladdebøker i andre fag.
 
Har både og av bøker. De som blir med hjem er som regel kladdebøker eller ferdig utfylt papir fra skolen. Mens på skolen har de bøker de skriver rett inn i.
 
Min er snart ferdig med 1.klasse, og de har kunnet skrevet i bøkene i norsk, matte og engelsk.
Har kladdebok for uteskole, temabok og kosebok.
Fikk hjem mange bøker i dag som vi skal ta vare på :)
 
De fleste barneskoler bruker multi (matte) og zeppelin eller salto (norsk) disse bøkene har atb.bøker det kan føres rett inn i[emoji5]
 
Her begynner de i fjerde klasse å føre i kladdebøker, mener jeg. Men lengre opp har vi atbeidsbøker i norsk og engrlsk som de får skrive i.
 
De fleste barneskoler bruker multi (matte) og zeppelin eller salto (norsk) disse bøkene har atb.bøker det kan føres rett inn i[emoji5]

Men tror ikke det er så uvanlig at man ikke får skrive i dem. Forrige skolen jeg jobbet på hadde det slik, der måtte de føre oppgavene over i boka, og av og til kopierte vi kryssord og den slags.
 
Men tror ikke det er så uvanlig at man ikke får skrive i dem. Forrige skolen jeg jobbet på hadde det slik, der måtte de føre oppgavene over i boka, og av og til kopierte vi kryssord og den slags.

Har også hørt om noen som har det slik[emoji57] heldigvis ingen her[emoji5] her begynner de med kladdebøker/innføringsbøker i 4klasse[emoji5] før det får de skrive rett inn i lærebøkene! Med unntak av lesebok osv i engelsk,samf og norsk f.eks
 
Har også hørt om noen som har det slik[emoji57] heldigvis ingen her[emoji5] her begynner de med kladdebøker/innføringsbøker i 4klasse[emoji5] før det får de skrive rett inn i lærebøkene! Med unntak av lesebok osv i engelsk,samf og norsk f.eks

På den skolen manglet vi lærebøker i flere dag også. Så vi fikk beskjed om å kopiere. Så i et oar fag måtte det kopieres opp 11-12 hefter hver gang vi skulle begynne på nytt kapittel, så elevene leste to og to sammen. Kunne ikke gi lekser i disse fagene. Og heftene ble delt med to andre klasser. For et system [emoji43]
 
På den skolen manglet vi lærebøker i flere dag også. Så vi fikk beskjed om å kopiere. Så i et oar fag måtte det kopieres opp 11-12 hefter hver gang vi skulle begynne på nytt kapittel, så elevene leste to og to sammen. Kunne ikke gi lekser i disse fagene. Og heftene ble delt med to andre klasser. For et system [emoji43]

Mtp alle kopiene det ble så kunne de like godt kjøpt bøker tenker jeg da[emoji23]
 
De fleste barneskoler bruker multi (matte) og zeppelin eller salto (norsk) disse bøkene har atb.bøker det kan føres rett inn i[emoji5]
Det er samme bøker som de bruker her ikke salto, men de får ikke skrive i bøkene så de har skrivebok eller må finne ett ark hjemme om læreren ikke har levert ut skrivebøkene igjen etter helga.
 
Her kan de skrive rett i mattebok og norskboken, ihvertfall i 1. klasse
 
Back
Topp