Skole

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Privat eller kommunal? Hvor går barna deres? Hvorfor valgte dere som dere gjorde?:)

Last edited:
Kommunal. Går ikke på skole ennå, men valget er tatt allerede på disse grunnlagene:

Barnehagen og skole er i ett bygg slik at overgangen ikke blir så stor
De går allerede/skal gå i barnehagen der
Skolen har godt miljø
Jeg har et godt inntrykk av lærerne og kjenner noen av dem

Jeg gikk på privatskole. Veldig dyrt. Mine barn skal gå på offentlig skole, og jeg er engstelig, men vi tror det beste er at de går på skole i nærmiljøet. Det gjorde hverken jeg eller mannen.

Jeg gikk på privatskole. Veldig dyrt. Mine barn skal gå på offentlig skole, og jeg er engstelig, men vi tror det beste er at de går på skole i nærmiljøet. Det gjorde hverken jeg eller mannen.
Hvorfor er du engstelig for det?

Her har vi ikke noe valg for det finnes kun kommunale skoler.

Her har vi ikke noe valg, og det har tross alt blitt bra folk av både mannen og meg, selv om vi ikke gikk på privatskoler. :P

Hvorfor er du engstelig for det?
Skolen i nærområdet er ikke slik den private jeg gikk på. Så jeg er engstelig for miljøet, oppfølging, turn-over blant lærere og mye bruk av vikarer. Er engstelig for om de vil trives, om de vil bli påvirket av barn som snakker "kebab-norsk" osv. Helt legitime grunner til å være engstelig spør du meg :p

Kommunal skole
Så lenge den ikke er dårlig så synes det er mest rett å gå på den

Skolen i nærområdet er ikke slik den private jeg gikk på. Så jeg er engstelig for miljøet, oppfølging, turn-over blant lærere og mye bruk av vikarer. Er engstelig for om de vil trives, om de vil bli påvirket av barn som snakker "kebab-norsk" osv. Helt legitime grunner til å være engstelig spør du meg :p

Så du er redd for at barna skal gå på en helt vanlig norsk skole? :P
Barn som snakker "kebab-norsk" vil de påvirkes av uavhengig av hvor de går på skole.
Alle skoler har lærere som blir syke, utbrente og som skal ha fri/permisjon utenom fellesferiene, så det vil bli brukt vikarer uavhengig av om skolen er privat eller ikke.
Miljøet er ikke noe bedre, eller verre på en privat skole; unger er unger.
Alle foreldre bekymrer seg for om barna vil trives, men det har jo med foreldreinstinktet å gjøre, og ikke med skolen.
Trivsel er ikke garantert noe sted.

Jeg hadde vært mer engstelig for hva barna tenker om de av vennene sine som går på kommunale skoler hvis engstelsene og fordommene blir overført til dem.

Så du er redd for at barna skal gå på en helt vanlig norsk skole? :P
Barn som snakker "kebab-norsk" vil de påvirkes av uavhengig av hvor de går på skole.
Alle skoler har lærere som blir syke, utbrente og som skal ha fri/permisjon utenom fellesferiene, så det vil bli brukt vikarer uavhengig av om skolen er privat eller ikke.
Miljøet er ikke noe bedre, eller verre på en privat skole; unger er unger.
Alle foreldre bekymrer seg for om barna vil trives, men det har jo med foreldreinstinktet å gjøre, og ikke med skolen.
Trivsel er ikke garantert noe sted.

Jeg hadde vært mer engstelig for hva barna tenker om de av vennene sine som går på kommunale skoler hvis engstelsene og fordommene blir overført til dem.
Skolen jeg snakker om har hatt store problemer i lang tid, ergo er jeg engstelig av gode grunner. Jeg har faktisk hatt praksis der, og jeg er aktiv i nærmiljøet og vet hva jeg snakker om. Jeg har ingen fordommer å overføre barna, ærlig talt. For noe teit å si uten å vite hvilken skole barna mine sogner til. Det er allmennkjent i Oslo at denne skolen ikke er bra og har større utfordringer enn andre barneskoler. Barna mine går i offentlig barnehage nå, så ikke kom her med at hvis det er noe å bekymre seg for så er det hva barna tenker om venner som går på offentlig skole. Jeg gikk på privatskole hele barneskolen, og det var et lite og trygt miljø i motsetning til skolen her vi bor dessverre. Likevel har vi bestemt at barna skal gå der, og jeg kan være engstelig som alle andre uten at du skal komme her å snakke om fordommer. O.o Hvis det er noen som har fordommer her så er det deg!

Skolen jeg snakker om har hatt store problemer i lang tid, ergo er jeg engstelig av gode grunner. Jeg har faktisk hatt praksis der, og jeg er aktiv i nærmiljøet og vet hva jeg snakker om. Jeg har ingen fordommer å overføre barna, ærlig talt. For noe teit å si uten å vite hvilken skole barna mine sogner til. Det er allmennkjent i Oslo at denne skolen ikke er bra og har større utfordringer enn andre barneskoler. Barna mine går i offentlig barnehage nå, så ikke kom her med at hvis det er noe å bekymre seg for så er det hva barna tenker om venner som går på offentlig skole. Jeg gikk på privatskole hele barneskolen, og det var et lite og trygt miljø i motsetning til skolen her vi bor dessverre. Likevel har vi bestemt at barna skal gå der, og jeg kan være engstelig som alle andre uten at du skal komme her å snakke om fordommer. o_O Hvis det er noen som har fordommer her så er det deg!

Det er jo du som bekymrer deg for påvirkning av fremmedkulturelle, ikke jeg..

Hvis du ikke vil ha andres meninger, kan det lønne seg å ikke spørre om dem på forum som dette. ;)

Ha en fin søndagskveld!

Det er jo du som bekymrer deg for påvirkning av fremmedkulturelle, ikke jeg..

Hvis du ikke vil ha andres meninger, kan det lønne seg å ikke spørre om dem på forum som dette. ;)

Ha en fin søndagskveld!
Leste du det jeg skrev? Jeg spurte ikke om noens meninger, og syns du var raskt til å stemple meg som fordomsfull uten å vite noe mer. Til din informasjon er vi utenlandske, så nei, ikke noe bekymring for påvirkning av fremmedkultur. Så det er enda en kommentar fra deg som er dømmende. Du leser det jeg skriver feil og stempler meg som noe helt annet. Jeg snakket om en viss type slang jeg ikke er noe fan av. Familien min er ikke norsk, så det er bare teit å si slikt uten å vite mer om den du skriver til.

Leste du det jeg skrev? Jeg spurte ikke om noens meninger, og syns du var raskt til å stemple meg som fordomsfull uten å vite noe mer. Til din informasjon er vi utenlandske, så nei, ikke noe bekymring for påvirkning av fremmedkultur. Så det er enda en kommentar fra deg som er dømmende. Du leser det jeg skriver feil og stempler meg som noe hemt annet. Jeg snakket om en viss type slang jeg ikke er noe fan av. Familien min er ikke norsk, så det er bare teit å si slikt uten å vite mer om den du skriver til.

Da beklager jeg for at jeg har misforstått det du skrev, og mistolket et innlegg her som noe du ville ha andres meninger om.
Jeg håper dere finner en skole dere kan trives med, og som møter deres behov.
Kanskje det kan lønne seg å flytte litt ut av byen, hvis det er en mulighet, så forholdene blir litt mindre? :)

Da beklager jeg for at jeg har misforstått det du skrev, og mistolket et innlegg her som noe du ville ha andres meninger om.
Jeg håper dere finner en skole dere kan trives med, og som møter deres behov.
Kanskje det kan lønne seg å flytte litt ut av byen, hvis det er en mulighet, så forholdene blir litt mindre? :)
Helt i orden :)
Vi har vurdert å flytte litt utenfor Oslo, men det blir ikke før om et par år, så barna våre må gå her et par år. Vi regner med at det går bra, men er selvfølgelig ikke noe vi hadde valgt dersom vi kunne flytte før eldste begynner på skolen.

Back
Topp