• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

skole

prinsessemamma1

Flørter med forumet
Hei[:)]
Blir ferdig på skolen på juni, og da skal jeg begynne å jobbe, men om jeg ikke får fast jobb eller ikke får jobb før fødselen, hva får jeg?

Det spørs jo litt på hvor langt du er på vei.. Er du gravid NÅ og ferdig på skolen i juni vil jeg sterkt anbefale deg å søke deg inn på videre studier slik at du kan få fødselsstipend fra lånekassen.. Selv om du begynner jobbe etter du er ferdig på skolen vil du jo ikke rekke å opparbeide deg rett til foreldrepenger og vil derfor kun få engangsstønaden på 35 000 kr. Tenker du å BLI gravid er det veldig lurt å vente med det til du har fått begynt å jobbe. Da opparbeider du deg rett til foreldrepenger (må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter 3 uker før fødsel og ha tjent minst 35 000 kr) og har også rett på sykepenger etter å ha jobbet i minst 4 uker om det skulle være behov for det....

Har termin 5.september, og er ferdi på skola på juni[:)]

ORIGINAL: septemberbabyn

Har termin 5.september, og er ferdi på skola på juni[:)]

Da bør du søke deg inn på videre studier om du kan slik at du kan få fødselsstipend fra lånekassen ettersom du kun vil få engangsstønaden fra nav om du ikke kommer deg i jobb snarest...

Back
Topp