Skole og TV

Dårris

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hei,

Vår datter begynte på skolen i høst, og jeg reagerer på bruken av skjerm i skolehverdagen..
De ser på TV i lunsjen og under måltid på SFO. Nå i desember er det julekino, og ellers skjer det titt og ofte at de ser på tv når de blir hentet.

Vi har alltid hatt et normalt forhold til skjerm. Barne tv på kvelden, en sjelden gang etter bhg (nå skole) og på morgenen i helgene.

Flere av mine venninner har opplevd det samme, og hat tatt det opp uten at det skjer noe. Mulig jeg bærer preg av å være et 80-talls barn, men da jeg gikk på skolen hørte vi på lydbok eller vi ble lest for. Jeg opplever denne måten å bruke skjerm på som avvæpning av små barn. Ingen prat under måltidene (blir mye støy, jeg ser den), bare barn som sitter i transe foran skjermen og glemmer å spise..

Er dette den nye normalen?
 
Sånn er det her å. Eller Sfo er det bare fredagsfilm (valgfritt) men på skolen er det nrk super i lunsjen. Min å har en tendens til å glemme å spise. Jeg er også vandt til å bli lest for i lunsjen, 90 tallet her.
 
Vi har nevnt det her, tv på skolen og på sfo, det er visst sånn de gjør det nå. Bhg var veldig annerledes.
 
Helt normalt og for mitt barn var det hekt supert flr da spiste han mer.de prøvde høytlesning men det fungerte dårlig. De så på supernytt da å det tenker jeg var hekt greit
 
Helt normalt og for mitt barn var det hekt supert flr da spiste han mer.de prøvde høytlesning men det fungerte dårlig. De så på supernytt da å det tenker jeg var hekt greit
Supernytt er jo mye bedre enn Svampebob i hvertfall :D
 
Det er nok ganske likt over alt tror jeg. Er sånn her også, men vi har ikke så mye regler når det kommer til skjerm da. Tror uansett de leker mer enn de ser på skjerm på skolen og sfo.
 
Det er nok ganske likt over alt tror jeg. Er sånn her også, men vi har ikke så mye regler når det kommer til skjerm da. Tror uansett de leker mer enn de ser på skjerm på skolen og sfo.
Nei, det er det.. vi har heller ikke så mye regler når det kommer til skjerm, men jeg føler nesten at vi må stramme inn her hjemme pga det som føles som mye skjerm på skolen. Men noen ganger føles skjermen som en liten "lifesaver" når vi kommer hjem og middagen skal lages. Så jeg er vel egentlig ikke noe bedre enn skolen :rolleyes:
 
Sånn er det her å. Eller Sfo er det bare fredagsfilm (valgfritt) men på skolen er det nrk super i lunsjen. Min å har en tendens til å glemme å spise. Jeg er også vandt til å bli lest for i lunsjen, 90 tallet her.
Ja, de begynner nok med supernytt litt lenger opp i trinn :) bøkenes dager er talte :D
 
For min del er det i grunn ikke så viktig hva de viser, det er snakk om 15 min i løpet av skoledagen
Men når det er snakk om opp til en time i løpet av skoledagen, så reagerer jeg. Men, vi er alle forskjellige. For min del, så setter jeg mer pris på at de ser på noe med mening. Nå var temaet uansett mengden skjerm i skoletiden :)
 
Men når det er snakk om opp til en time i løpet av skoledagen, så reagerer jeg. Men, vi er alle forskjellige. For min del, så setter jeg mer pris på at de ser på noe med mening. Nå var temaet uansett mengden skjerm i skoletiden :)
Jupp vi er forskjellige :)
 
Hurrra jeg er ikke aleine :p vi hadde dette problemet med eldste vår . Da han kom hjem flere ganger med stort sett full matboks :( Han sa vi ser på tv i spisetiden og dermed glømte han ut at han måtte spise. Det blev bedre med tiden og mye mas fra meg men hadde vondt av han da han ikke hadde fått spist
 
Back
Topp