Skole og mamma permisjon

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Tenker å kansje hoppe på skolebenken til høsten.
Er noe jeg har tenkt på lenge nå.
Jeg ammer ikke lille, og pappaen er ufør og hjemme vær dag, så har ikke behov for bhg heller.
Men tenker på dette med foreldrepenger og slikt.
Noen som vet om jeg kan gå på skole når jeg mottar foreldrepenger fra nav? Og fpr jeg da noe støtte fra lånekassen?
 
Tenker å kansje hoppe på skolebenken til høsten.
Er noe jeg har tenkt på lenge nå.
Jeg ammer ikke lille, og pappaen er ufør og hjemme vær dag, så har ikke behov for bhg heller.
Men tenker på dette med foreldrepenger og slikt.
Noen som vet om jeg kan gå på skole når jeg mottar foreldrepenger fra nav? Og fpr jeg da noe støtte fra lånekassen?

Tror ikke du kan motta støtte fra lånekassen så lenge du har inntekt/foreldrepenger, men kommer kanskje an på hvor mye inntekt du har da.
 
Du har rett på støtte fra Lånekassen. Først får du alt utbetalt som lån, deretter gjøres deler av dette (evt hele beløpet om du kun har søkt om stipend) om til stipend når du har bestått eksamen. Det er en maksgrense for hvor mye du kan tjene i året for å motta stipend, etter denne grensen kutter de så og så mye for beløpet du tjener over dette. Det som kuttes gjøres om til lån. Maksgrense for inntekt før kutt i stipend er for 2016 ca. 168.000

Du vil også kunne få forsørgerstipend fordi du har barn, så sant ikke du/mannen tjener over et visst beløp.

Gå inn på lanekassen.no så kan du se hvor mye du får :)

Om forsørgerstipend:
https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend...odsel_barn/Forsorgerstipend/forsorgerstipend/
 
Du har rett på støtte fra Lånekassen. Først får du alt utbetalt som lån, deretter gjøres deler av dette (evt hele beløpet om du kun har søkt om stipend) om til stipend når du har bestått eksamen. Det er en maksgrense for hvor mye du kan tjene i året for å motta stipend, etter denne grensen kutter de så og så mye for beløpet du tjener over dette. Det som kuttes gjøres om til lån. Maksgrense for inntekt før kutt i stipend er for 2016 ca. 168.000

Du vil også kunne få forsørgerstipend fordi du har barn, så sant ikke du/mannen tjener over et visst beløp.

Gå inn på lanekassen.no så kan du se hvor mye du får :)

Om forsørgerstipend:
https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend...odsel_barn/Forsorgerstipend/forsorgerstipend/
Kan man få støtte fra lånekassen ssmtidig som man får foreldrepenger fra nav?
 
Har også fått innvilget stipend nå, i tillegg til foreldrepengene. Ikke noe problem. Og det er avklart med NAV. Så bare å kjøre på :)
 
Back
Topp