Skole/jobb

Lene.M

Glad i forumet
Hei alle dere!

Jeg har bare et spørsmål som jeg håper jeg kan få svar på. Hvordan er det med jobb og permisjon om en for eksempel bare jobber 5 mnd istedenfor 6 mnd? Får en ikke rettighetene på pengene da?
Og er det noen her som har gått et avsluttende år på høyskole og vært gravid? Hvordan var det med pengene da? Sånn jeg har forstått det så kan en søke seg på et studie en vet en kommer inn på for så å få fullt stipend fra lånekassen, men hvor mye og hvor lenge får en desse pengene da?
På forhånd, tusen takk for svar! :-)

Angående jobb vet jeg ikke. Hos Lånekassen kan du få fødselsstipend i 49 uker(nettopp økt fra 46 uker). Om det er et avsluttende år må du søke deg inn på et nytt studie. Spiller ingen rolle hvilket, men må ha varighet på 1 år og 60 studiepoeng. Du trenger aldri fullføre dette studiet eller ta noen eksamener :)

Angående jobb vet jeg ikke. Hos Lånekassen kan du få fødselsstipend i 49 uker(nettopp økt fra 46 uker). Om det er et avsluttende år må du søke deg inn på et nytt studie. Spiller ingen rolle hvilket, men må ha varighet på 1 år og 60 studiepoeng. Du trenger aldri fullføre dette studiet eller ta noen eksamener :)

Tusen takk for svar :-) Men om jeg f.eks har termin i november, får jeg stipend frem til november og i 49 uker etter at jeg har født? Og er det sånn at jeg må møte opp om da terminen hadde vært i november? :-)

Tusen takk for svar :) Men om jeg f.eks har termin i november, får jeg stipend frem til november og i 49 uker etter at jeg har født? Og er det sånn at jeg må møte opp om da terminen hadde vært i november? :)
Vist du har termin i november må du "følge" undervisning frem til 3 uker før termin. Finst mange studier uten obligatorisk undervisning ;) frem til november, vil du få utbetalt vanlig lån og stipend, men fra 3 uker før termin vil alt bli utbetalt som fødselsstipend.

Vist du har termin i november må du "følge" undervisning frem til 3 uker før termin. Finst mange studier uten obligatorisk undervisning ;) frem til november, vil du få utbetalt vanlig lån og stipend, men fra 3 uker før termin vil alt bli utbetalt som fødselsstipend.

Tusen takk for svar! :-)

Back
Topp