Skole? Jobb? Barn nr.2?

Angelise

Elsker forumet
Jeg er i en vanskelig situasjon nå syns jeg selv...

Jeg har en jobb jeg mistrives så mye og kommer nok til å slutte der ila denne måneden.
For at det skal være lettere for meg å få en god betalt jobb (over 160kr/t) så blir det til jeg begynner litt med videreutdanning. Tingen er det at jeg kan ikke studere deltid, jobbe fullt (om jeg skulle fått en jobb) og ta vare gutten vår og ha familie tid sammen.

Jeg har et kjempe stort ønske om å få et barn til, men føler at hvis jeg begynner på dette med studiene (kanskje snakk om bachelor på BI) så kan vi ikke få neste barn før tidligst om 2-3år!!! Det vil jo da bety at gutten vår vil begynne på skolen før han får et søsken!!! Dette sliter ganske hardt på meg...

Lurer på om det er noen her studerer og jobber samtidig å ha 2 barn?
Og er det noen her hvor av 2 barn så er det 5 år eller mer mellom barna? Jeg blir 27år i januar, og vil helst ha nr.to før jeg fyller 30.....

Hei.
Her må du bare velge, selv om det er et kjedelig valg.
I vårt hjem har vi begge vært deltidsstudenter (67% og 30%), jobbet (han myye mer enn 100%) og jeg 60%. I tillegg har vi to barn. Alt går for en periode, men det har vært kjempe tøft!
Du kan jo kanskje holde ut i jobben, bli gravid og studere deltid når du er hjemme med babyen. Det har jeg gjort. Er tøft, men kan la seg gjøre:)
Lykke til:)

Jeg er i en vanskelig situasjon nå syns jeg selv...

Jeg har en jobb jeg mistrives så mye og kommer nok til å slutte der ila denne måneden.
For at det skal være lettere for meg å få en god betalt jobb (over 160kr/t) så blir det til jeg begynner litt med videreutdanning. Tingen er det at jeg kan ikke studere deltid, jobbe fullt (om jeg skulle fått en jobb) og ta vare gutten vår og ha familie tid sammen.

Jeg har et kjempe stort ønske om å få et barn til, men føler at hvis jeg begynner på dette med studiene (kanskje snakk om bachelor på BI) så kan vi ikke få neste barn før tidligst om 2-3år!!! Det vil jo da bety at gutten vår vil begynne på skolen før han får et søsken!!! Dette sliter ganske hardt på meg...

Lurer på om det er noen her studerer og jobber samtidig å ha 2 barn?
Og er det noen her hvor av 2 barn så er det 5 år eller mer mellom barna? Jeg blir 27år i januar, og vil helst ha nr.to før jeg fyller 30.....

Jeg studerer og har 4 barn nå, fikk nr 4 for 2mnd siden og faren har permisjon grunnet avsluttende studieretning. Nå hadde jeg tatt permisjon og begynt på igjen etterpå hadde jeg gått på en vanlig linje som ikke ble endret/avsluttet så det hadde gått helt fint det og :) Det er slitsomt men det går faktisk bra :)

Jeg har to små. Yngste fra september og skal begynne på skole til høsten. Går helt fint det. Jeg har jobbet/ jobber i en student bhg, der var alle foreldre studenter og alle sa det samme: det er veldig travelt i eksamensperiodene men mer fleksibelt de andre dagene. Og alle har anbefalt meg å studere med barn :))

Back
Topp