Skole for 4åringer

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hva syntes dere om at 4 åringene skal begynne på skolen??

Jeg syntes det er altfor tidlig..
Når jeg begynte på skolen var jeg 7år..Det er tidlig nok syntes jeg..

Det er om det på tv2 nå..

ALT FOR TIDLIGT.....skal ikke barn få være barn lengre[8|]

Alt for tidleg!!!!!

Jeg syns det er altfor tidlig! Jeg er lærer, og ser at mange av 6 åringene heller ikke er klare for å begynne på skolen. Syns ikke så små barn skal bli presset inn i en skolehverdag så tidlig, de må få tid til å leke og more seg først.

Nei, vettu hva!!! Sender ikke Endre på skolen til høsten!! Hallo! At de hele tatt snakker om det! 6 år er jammen ungt nok!

Altfor tidlig! i hvertfall for guttene som er litt "tregere" enn jentene. syntes det er tidlig nok jeg at 5-6 åringene begynner.. [>:]

Ja det er helt sykt at de i det hele tatt tenker den tanken....[:'(]

Det er tidlig, men med de rette oppleggene rundt dette, er det kanskje ikke for tidlig for noen allikevel.. Det vil være vesentlig at man finner gode metoder for læring sammen med lek og moro, som andre her også nevner.
Det vil jo også være vesentlig at læringen innføres gradvis, og at det ikke blir 5-6 skoletimer hver dag, det vil antakelig ikke en fireåring være i stand til å få noe ut av..

Var jo forresten ikke snakk om at de skulle pålegge alle fireåringer å begynne på skolen, det var snakk om at foreldrene sammen med en sakkyndig skulle avgjøre om fireåringen var "moden" nok til å begynne på skolen..