Skole å hjelp fra nav?

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som vet om man kan få noe støtte fra nav om man går på skole? Jeg har 50 % stilling den lønner jo absolutt ingen ting nesten. Er avheng av en viss sum i mnd som di fleste. Å har lyst til å begynne på opus å gå helsesekretær. Da må jeg være i praksis litt også men vet ikke hvordan dette skal gå når jeg ikke får jobbet ekstra bare mine 50 % ..

❤gutt født 27/6❤

Jeg vet at hvis en går på høgskolen, så får en ikke støtte fra nav. Så jeg vil tro det gjelder andre typer skoler også.

Du får støtte om man blir omskulert, men da må man ha en skade/sykdom for å få det. Det er en lang prosess og mange må være sykemeldtni ett år før en blir vurdert pluss legen må skrive til nav. Er selv omskulert pga en skade i skulderen som gjør at jeg ikke kunne fortsette i yrket mitt. Men du kan jo søke om stipend og lån fra Lånekassen.

Noen som vet om man kan få noe støtte fra nav om man går på skole? Jeg har 50 % stilling den lønner jo absolutt ingen ting nesten. Er avheng av en viss sum i mnd som di fleste. Å har lyst til å begynne på opus å gå helsesekretær. Da må jeg være i praksis litt også men vet ikke hvordan dette skal gå når jeg ikke får jobbet ekstra bare mine 50 % ..

❤gutt født 27/6❤
Skal du jobbe mens du studerer og har barn hjemme med far?
Eller at du studerer og har jobbet 50% tidligere?
Er det sistnevnte, får du foreldrepenger i tillegg til lånekasse (om du får det). Dette kalkuleres på et eller annet vis har jeg skjønt. Men om totalsum er mindre enn engangsstønad på ca 35000, så får du engangsstønad i stedet.
Du får jo barnetrygd...
Men tenker du når permisjon er ferdig?
For tror du ikke får noe ekstra med mindre du er aleneforsørger.
Usikker om lånekassen støtter helsesekretær der du ønsker å studere, men det kan sjekkes opp. hvis den gjør det, så får du standard lånekasse beløp + litt ekstra for at du har barn.
Desverre så gir ikke nav ut noe mer enn barnebidrag i siste tilfelle.

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Takk for svar, da finnes det nok ikke noe støtte. Jeg mener når permisjon er over. Da må det nok være lånekassa men jeg skal ikke ha noe lån da kan jeg heller jobbe fult er akkurat ferdig utdannet men ser for meg å få mer tid hjemme m Marko om jeg bare jobber femti prosenten min å gikk skolen i tilegg. For hvis ikke må jeg jobbe fult å m min lønn vil det si utrolig mye å mye mer enn 100% :( men sånn er det bare :(

❤gutt født 27/6❤

Back
Topp