Sko

Liilje

Glad i forumet
Hei!

Jeg har bestilt sko (vintersko og støvler) og fått litt hetta i etterkant for om jeg har vært litt kjapp og bestilt feil str Når hun ligger(umuuulig å måle når hun er våken/står) så er foten 11-11,5cm ish. Nærmere 11cm enn 11,5. Skoen er 13,2. det betyr 1,7-2,2cm større ut i fra at det er målt liggende.

Høres dette ok ut??

Tenker du bare må prøve dem på :) jeg har opplevd at dersom voksetillegget er mer enn ca bredden av en voksen tommel, så ender de opp med å snuble i skoene fordi de er for store. Så jeg regner litt mer enn 1cm i voksetillegg.
Men, om skoene er litt større enn det, så kan du på denne årstiden bare kjøpe en ullsåle og legge i. Da blir de litt mindre :) Også blir foten litt større når man står på den, så om du har målt mens hun sitter, så er foten kanskje et par mm større når hun får vekt på beinet.

Hei!

Jeg har bestilt sko (vintersko og støvler) og fått litt hetta i etterkant for om jeg har vært litt kjapp og bestilt feil str Når hun ligger(umuuulig å måle når hun er våken/står) så er foten 11-11,5cm ish. Nærmere 11cm enn 11,5. Skoen er 13,2. det betyr 1,7-2,2cm større ut i fra at det er målt liggende.

Høres dette ok ut??
Har litt samme hetta :hilarious: Målte foten hennes til å være ca 12,5cm. Fant da ut at str20/21 skulle være bra. Hun har ganske brei/tykk fot, så å få på Dock boots med ileggsåle er nesten bare å glemme…skoen er stor nok, men passer foten hennes dårlig.
Skal dra på skobutikk å se om jeg finner noe bedre - hvilke sko har du kjøpt?

Back
Topp